gard Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Hur många inköp anser ni att man borde ha för att spela en viss nivå SNG om man spelar 6bord samtidigt i snitt? Citera
dekutree Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Finns tüsen trådar om detta, och även artiklar på nätet. Använd sökfunktionen eller google.. Allt mellan 20-100 är förmodligen rätt svar. Citera
jkkman Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Är du amatör skulle jag säga ca 50. Citera
MJ Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Antalet bord spelar iaf inte någon roll. Det som spelar roll är struktur (blindsperiodernas längd) och vad du har för tidigare resultat. Samt buy-in om det är på en väldigt låg nivå t.ex.(inte lika tungt att gula) Citera
MJ Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Är du amatör skulle jag säga ca 50. +1 Om det gäller turbo. Mindre för regular. Rullen spelar iofs inte så stor roll om du är förlorande på nivån. Du går ändå gul. Citera
jkkman Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Rent matematiskt spelar struktur självklart ingen roll. Vilken edge man har spelar roll. Större edge = mindre bankroll krävs, sen att det är lättare att ha en större edge ju långsammare strukturen är gör inte att det är strukturen som spelar roll. Citera
Haslo Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Rent matematiskt spelar struktur självklart ingen roll. Vilken edge man har spelar roll. Större edge = mindre bankroll krävs, sen att det är lättare att ha en större edge ju långsammare strukturen är gör inte att det är strukturen som spelar roll. Blir du elit på turbo är det väl lätt att ha lika stor edge där eller? Jag menar turbos ska ju spela på ett visst sätt och det är nog väldigt få som spelar det optimalt eller ens 10% av optimalt Eller är jag helt ute och cyklar. Citera
jkkman Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Blir du elit på turbo är det väl lätt att ha lika stor edge där eller? Jag menar turbos ska ju spela på ett visst sätt och det är nog väldigt få som spelar det optimalt eller ens 10% av optimalt Eller är jag helt ute och cyklar. Spelas regular optimalt och turbo optimalt kommer edgen att vara betydligt större i regular. Stämmer att inte så många som spelar nära optimalt i vare sig turbo eller regular. Citera
eurythmech Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Såna här trådar är så idiotiska eftersom den viktigaste faktorn (din ROI) varierar så oerhört mycket från spelare till spelare. Om vi siktar på en 5% RoR utan att gå ner i nivå kanske en spelare behöver 35 inköp medan en annan behöver 400. För att inte tala om att många spelare är förlorande... Citera
Bubblan Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Jag brukar säga att man ska ha en rulle som man själv är bekväm med. Jag vill gärna ha många inköp för att inte tilta och börja skotta när man har en dålig period. Jag har absolut aldrig mindre än 50 inköp och jag är bara hobbyspelare och har ganska bra ROI. Känner man sej bekväm med 30 inköp kan man köra på det, känner man sej bekväm med 100 ska man köra på det. Citera
MaybePirog Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Om du inte har några problem med att svälja stoltheten i en tuff period och gå ner i nivå så räcker det oftast med 30-50 inköp. Citera
Recommended Posts