Gå till innehåll

When you borrow a man’s car, always return it with a tank of gas.


kravmärkt

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror du att jag skulle rekommendera någon bra krog till en lumpare om det nu fanns en? 8-) Dra och ta en öl på Bränna eller dinners som det nu heter men lämna polarna hemma, plzzzz

 

Haha visst:roll: Nä ska dra med alla överseriösa som typ vill gå med den där förbannade uniformen 24/7 eller nåt och låta dom skämma ut hela boden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma affe som dig. Hann knappt rakea något med honom men jag fick ingen rb och han svarade inte på pm så jag bytte månaden efter.

 

 

HEEHEEE KUL

 

Nu har det gått 2-3 månader utan att jag har fått mina jävla pengar från min affe. Han skulle senast skicka pengarna i måndags men han har inte varit inloggad eller svarat på mitt mail så jag antar att jag är EGD eller något. Ska jag outa? Eller så kan du ju höra av dig när du läser det hära. Är ganska less... Väntar ett tag med att outa

 

Historian;

 

Spelar in rake för €7,5k och får min utbetalning. Får in ungefär samma del rake månaden efter och det sker inte någon utbetalning. Rejkar ännu en månad men då rätt lite och jag får utbetalning av rake samtidigt som jag påminner honom om att han har glömt förra månaden. Men då säger han att jag har fått in en del av pengarna via klienten. jag hade 55% och ska ha 7,8/2=€3,9k men han säger att han bara är skyldig mig 14k!? Jag har bett om att han ska fixa fram logg eller liknande från sidan jag spela på för någon form av "bevis" men det har obv. inte fixats fram. Ja, och nu skulle han senast betala ut den i måndags men det har han obv skitit i, sedan skitit i att logga in på msn och skitit i att svara på mitt mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ogillar att "jobba" på pokerforum såtillvida att jag skulle påpeka att det finns bättre alternativ. Om man rejkar så mycket som du gör Megakillah, varför vill man då gå via en affe? Varför vänder du dig inte direkt till sajten?

Du skulle ha 55%, kan slå mig i backen på att affen sitter på ytterligare (minst) 5%.

Så med andra ord; gå till sajten, be om 60% och cut out the middleman. Du lär ju ovanpå de extra procenten få bättre och snabbare service iom att du slipper gå via affen hela tiden också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han är affe åt flera stora rakera så kanske han erbjuds 60% rb och därför ger spelare 55%.. Om mega går dirr till siten kanske han erbjuds 50%..

 

Kan det inte vara nått sånt?

 

Beror ju helt på vilken sajt det gäller. Dessutom fungerar det oftast så (iaf där jag har jobbat) att om en spelare väl är signad via en affe så kommer man inte att ändra så att spelar inte längre är affetaggad.

Vilket också är helt rätt ska jag tillägga, har väl en affe dragit en en spelare ska ju inte sajten "sno" den från honom under några som helst omständigheter. Så ja, vill man fortsätta på samma sajt blir det svårt att maila och säga "koppla bort mig från affe X så att jag kan få högre rakeback". Men om man däremot går till sajten INNAN man signar med affen är det en annan femma. Det är ju samma % för dem så varför skulle de se ngt negativt i det? Snarare är det ju positivt eftersom deras service inte ligger i händerna på tredje part.

 

Aja, vill inte börja gaffla om det här. Jag blir bara så förvånad över att så många signar sig via privata "småaffar" som lätt kan komma undan med sånt här oseriöst beteende. Sajten han är affe åt borde instabanna honom imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ogillar att "jobba" på pokerforum såtillvida att jag skulle påpeka att det finns bättre alternativ. Om man rejkar så mycket som du gör Megakillah, varför vill man då gå via en affe? Varför vänder du dig inte direkt till sajten?

Du skulle ha 55%, kan slå mig i backen på att affen sitter på ytterligare (minst) 5%.

Så med andra ord; gå till sajten, be om 60% och cut out the middleman. Du lär ju ovanpå de extra procenten få bättre och snabbare service iom att du slipper gå via affen hela tiden också.

 

vem, av en spelare som rejkar €10k och en affiliate som har 100 spelare som tillsammans rejkar €300k, tror du blir bäst bemött av sajten? då menar jag inte enbart deals, utan exempelvis när något gått fel ex. att ett konto blivit låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man är säker på att affen inte ligger på sjukhus och att mailet som skulle informerat om detta hamnat i hotmails skräppostfilter så tycker jag att en outning är på sin plats.

 

affar som scammar sina spelare ska såklart inte få fortsätta med sin verksamhet. och det är viktigt att så många som möjligt får reda på vilka affar man inte kan lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem, av en spelare som rejkar €10k och en affiliate som har 100 spelare som tillsammans rejkar €300k, tror du blir bäst bemött av sajten? då menar jag inte enbart deals, utan exempelvis när något gått fel ex. att ett konto blivit låst.

 

Ja, nu är det ju såhär att jag jobbar med precis den typen av spelare, direkt för en sajt - inte som affiliate. Därför är jag lite "rädd" för att börja skotta skit på affar här, det vill jag verkligen inte. De flesta affarna är riktigt bra och inte minst mycket viktiga för sajterna. Det finns dock en handfull som absolut inte sköter sig bra.

 

För att svara på din fråga så har iaf jag dygnet runt-support för mina VIP-spelare. Skillnaden mellan mig och random affe är att jag jobbar PÅ sajten. Jag har alltså tillgång till alla system och kan åtgärda vad som helst på egen hand medan spelaren väntar i luren. Om det så är låsta konton, uttag, buddy transfers eller whatever.

Jag behöver inte jaga annat folk vilket tar tid. Det blir liksom ett steg till i kedjan om man hela tiden ska gå via tredje part. Dessutom, och det sätter jag heder i, tar jag inga % på någon spelare. Därför spelar det noll roll för mig om en lirare rejkar 1k eller 10k i månaden.

 

Återigen, jag känner mig rätt obekväm med att skriva sånt här och jag gör det absolut inte pga ngt annat än att det är på förekommen anledning. Och jag vill understryka än en gång att det finns en jäkla massa bra och duktiga affar där ute. Det jag vill ha sagt är väl att både kolla och dubbelkolla innan ni byter.

 

Lycka till! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inser fördelarna med att du har tillgång till alla system. det är väldigt irriterande att som affiliate inte kunna hjälpa sina spelare de gånger supporten är otillgänglig.

 

men det faktum att du är anställd på sajten gör ju att du på sin höjd kan gå in till chefen och slå näven i bordet när en av dina spelare har problem (förutsatt att det inte är något som du själv kan lösa). en affiliate kan hota med att flytta alla sina spelare till en konkurrerande sajt. detta maktmedel tror jag gagnar spelarna.

 

dina inlägg är btw uppskattade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag inser fördelarna med att du har tillgång till alla system. det är väldigt irriterande att som affiliate inte kunna hjälpa sina spelare de gånger supporten är otillgänglig.

 

men det faktum att du är anställd på sajten gör ju att du på sin höjd kan gå in till chefen och slå näven i bordet när en av dina spelare har problem (förutsatt att det inte är något som du själv kan lösa). en affiliate kan hota med att flytta alla sina spelare till en konkurrerande sajt. detta maktmedel tror jag gagnar spelarna.

 

dina inlägg är btw uppskattade.

 

Jag fixar det mesta (vilket en stor affe också gör). Och ja, det är klart att en större affe har lite leverage när det gäller förhandling osv men det är det jag menar; kolla upp så att ni signar er via en stor och/eller seriös affe innan ni signar. Blir alltid svårt (för att inte säga omöjligt) att avtagga sig om man är missnöjd sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...