Gå till innehåll

AQ Turn beslut


Recommended Posts

Ingen read på FI, precis satt mig ner.

 

***** Hand 856871835 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 14, 2008 1:23:17 PM

Britta 20 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Magic_one (400.55)

Plats 3: deom_on (396.00)

Plats 4: tuder (148.73)

Plats 1: Fakridas (514.18)

Plats 5: Nubbbe (123.17)

deom_on lägg LM 1.00

tuder lägg SM 2.00

** Giv **

deom_on [:Qc:, :Ac:]

*** Bet Runda 1 ***

Nubbbe Höj till 6.00

Fakridas Syna 6.00

Magic_one Lägg

deom_on Höj till 22.00

tuder Lägg

Nubbbe Lägg

Fakridas Syna 22.00

*** Flop(Board): *** : [:9d:, :6c:, :Ah:]

*** Bet Runda 2 ***

deom_on Satsa 42.00

Fakridas Höj till 110.00

deom_on Syna 110.00

*** Turn(Board): *** : [:9d:, :6c:, :Ah:, :9s:]

*** Bet Runda 3 ***

deom_on Passa

Fakridas Satsa 200.00

??

 

Vad kan han tänkas göra så med? Känns som 66 är den rimligaste handen då man med AK inte hade spelat så aggresivt, kåk eller bluff. Enkel fold? Vill gärna höra om linjen ja tar att b/s å c/f på turn. Hur kan den spelas annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar både 66 & 99 väldigt aggresivt på turn(på dessa brädor) och får oftast bra betalt mot AQ,AK. Går ju knappast att börja slowsplaya på turn när man fått in "nuts". För uppenbart imo.

Säger iofs inte heller att du ska folda...

 

 

Ligger nå i de du säger där ja :)

 

Men flopspelet då? å kan man hitta synen på turn där.. eller shove, blir ju comittad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det känns väldigt svårt att avgöra vad som är rätt här utan reads på fi. 66 eller AK känns som de troligaste händerna som slår oss.. 66 desto troligare eftersom han inte återhöjde pre. AQ kan kan också sitta på, liksom en preflop-slowspelad AA.

 

Jag har svårt att se händer vi leder mot såvida inte fi är jäkligt aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det känns väldigt svårt att avgöra vad som är rätt här utan reads på fi. 66 eller AK känns som de troligaste händerna som slår oss.. 66 desto troligare eftersom han inte återhöjde pre. AQ kan kan också sitta på, liksom en preflop-slowspelad AA.

 

Jag har svårt att se händer vi leder mot såvida inte fi är jäkligt aggro.

 

 

Med andra ord en fold på turnen. Men hur spelar du flop? Nått som kan göras bättre där eller spelas den bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför checka floppen? Speciellt när vi träffar? Varför trebetta pre då? Vad vill man ha för flopp för att våga spela vidare?

 

Tycker man det är jobbigt att spela AQ postflopp när man träffar esset ska man kanske lägga handen pre.

Beror ju iofs på graden av mothugg post, handen är ju inte helt statisk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar chek på flop för potcontrol och för att inducera bluffar.

Brädan är sjukt torr så vi får alldrig betalt av drag och behöver heller inte vara rädda för att ge gratiskort.

Vi vill väll hellst inte spela en 400bb pot med AQ här.

 

Klart man inte vill spela en 400bb pot med AQ här men det går ju inte att checka syna flop. Vad gör vi på turn efter att vi checksynat flop? För om fi är någorlunda duktig kommer han fortsätta betta turn. Vad gör vi då? Fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi kommer att c-betta den där floppen sjukt ofta tom måste vi också c-betta våra träffar.

 

Jag chekar ju givetvis inte varje gång men gillar chek här ganska ofta.

Ger inte det viss balans åt andra hållet också?

När vi vill cheka med jj-kk utan att bli bortblåst varje gång.

Eller är jag ute och cycklar här?

 

Klart man inte vill spela en 400bb pot med AQ här men det går ju inte att checka syna flop. Vad gör vi på turn efter att vi checksynat flop? För om fi är någorlunda duktig kommer han fortsätta betta turn. Vad gör vi då? Fold?

 

 

Cheksynar vi flop synar vi givetvis ner 3 gator nästan alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar chek på flop för potcontrol och för att inducera bluffar.

Brädan är sjukt torr så vi får alldrig betalt av drag och behöver heller inte vara rädda för att ge gratiskort.

Vi vill väll hellst inte spela en 400bb pot med AQ här.

 

Det är jag med på, check för potkontroll med AQ ur poss, tycker du då me man ska checka turn, å va gör man om han betar? synar för att c/f river eller värdebeta riveR? eller beta ut turn för att förhindra bluffar?

 

Varför checka floppen? Speciellt när vi träffar? Varför trebetta pre då? Vad vill man ha för flopp för att våga spela vidare?

 

Tycker man det är jobbigt att spela AQ postflopp när man träffar esset ska man kanske lägga handen pre.

 

En poäng där med, ska nog isf välja en aningen sämre hand att 3beta med för att som i detta läge har lätter å slänga? A9-5 kanske?

 

Jag betalar utan read. De två reads som kan göra det till en fold för mig är om han har väldigt låg 3bet% pre (och därmed kan ha AK här) eller om han är nit.

 

menar du då 3betsyn%?

Som sagt nyss så kan man väl betala av här när jag väljer att 3beta å donka ut flop, har han även en bred 3betsyn% känns de som han kan trycka på ganska bra där med många händer då de inte är den bästa floppen för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...