Existing-user Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 22$ sit n go 6 manna 4 kvar. 3 får pris, så det är bubblan. blinds 50/100 Hero: 4000 fi1 (bb): 400 fi2: 900 fi3: 700 BB har 300 kvar efter han har lagt bb. Vilka händer pushar jag honom med? Vad blir skillnaden i mitt agerande om fi1 istället skulle haft 1. 700marker 2. 1200marker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 100% i alla tre fallen pushar jag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NorthQ Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Alla händer som finns. Det spelar ingen som helst roll vad du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 13 November , 2008 Rapport Share Postad 13 November , 2008 Det finns inte en chans att han synar tillräckligt för att göra 32o oprofitabel. Men man kan ju diskutera metavärdet i en walk då och då, att det både förlänger bubblan och gör det lättare att stjäla från de lite större stackarna framöver. Vad blir skillnaden i mitt agerande om fi1 istället skulle haft 1. 700marker 2. 1200marker 1. Pusha 200% 2. Pusha 300% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Existing-user Postad 13 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2008 Det finns inte en chans att han synar tillräckligt för att göra 32o oprofitabel. Men man kan ju diskutera metavärdet i en walk då och då, att det både förlänger bubblan och gör det lättare att stjäla från de lite större stackarna framöver. Om nån av de andra skulle miniraisa slår jag om all in direkt med any two då? Shortstacken åker snart ut, men de andra har inte så mycket heller direkt. Hur mycket måste fi1 ha för att jag inte ska pusha alla händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 13 November , 2008 Rapport Share Postad 13 November , 2008 Om nån av de andra skulle miniraisa slår jag om all in direkt med any two då? Shortstacken åker snart ut, men de andra har inte så mycket heller direkt. Det beror väl på hur ofta du tror han lägger. Fi1 ligger inte sååå långt efter, särskilt 700 som dessutom får bra odds, även på en minrejs och bara har 500 kvar vid rejsfold. Jag tycker skillnaden i djup ska vara större för att man ska kunna gå bananas med resteals. Fast det beror ju på hur han spelar också Hur mycket måste fi1 ha för att jag inte ska pusha alla händer? Det beror jättemycket på hur han spelar på bubblan, så jag tar kanske tillbaka 200%/300% som något tvärsäkert och generellt. Jag vetefan egentligen, har inte möjlighet att räkna på det nu. Med 40BB kan du nog ställa 100% upp mot 15bb mot de flesta BB, även om jag gärna hade sett att tredje part var ännu kortare än 9 och 7. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts