Gå till innehåll

Med vilka händer pushar jag shortstacken (22$)


Recommended Posts

Det finns inte en chans att han synar tillräckligt för att göra 32o oprofitabel.

 

Men man kan ju diskutera metavärdet i en walk då och då, att det både förlänger bubblan och gör det lättare att stjäla från de lite större stackarna framöver.

Vad blir skillnaden i mitt agerande om fi1 istället skulle haft

 

1. 700marker

2. 1200marker

1. Pusha 200%

2. Pusha 300%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte en chans att han synar tillräckligt för att göra 32o oprofitabel.

 

Men man kan ju diskutera metavärdet i en walk då och då, att det både förlänger bubblan och gör det lättare att stjäla från de lite större stackarna framöver.

 

 

Om nån av de andra skulle miniraisa slår jag om all in direkt med any two då? Shortstacken åker snart ut, men de andra har inte så mycket heller direkt.

 

Hur mycket måste fi1 ha för att jag inte ska pusha alla händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån av de andra skulle miniraisa slår jag om all in direkt med any two då? Shortstacken åker snart ut, men de andra har inte så mycket heller direkt.

Det beror väl på hur ofta du tror han lägger. Fi1 ligger inte sååå långt efter, särskilt 700 som dessutom får bra odds, även på en minrejs och bara har 500 kvar vid rejsfold. Jag tycker skillnaden i djup ska vara större för att man ska kunna gå bananas med resteals. Fast det beror ju på hur han spelar också

 

Hur mycket måste fi1 ha för att jag inte ska pusha alla händer?

Det beror jättemycket på hur han spelar på bubblan, så jag tar kanske tillbaka 200%/300% som något tvärsäkert och generellt. Jag vetefan egentligen, har inte möjlighet att räkna på det nu. Med 40BB kan du nog ställa 100% upp mot 15bb mot de flesta BB, även om jag gärna hade sett att tredje part var ännu kortare än 9 och 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...