Gå till innehåll

FL - SH, hur förhålla sig till suited connectors?


maacke

Recommended Posts

Håller på att försöka spela en del shorthanded FL då jag märkt att många av dessa bord är fulla av tomtar och borde vara ganska lönsamma.

 

Något som jag misstänker är en stor läcka i mitt spel är att jag är alltför liberal med att spela suited connectors. Multiway är ju dessa lönsamma men givetvis förlorar dem i värde shorthand. Har ändå på något sätt lyckats övertyga mig själv om att spela dem mycket beroenda på att jag nästan alltid blir nersynad till rivern. och en potentiell stege nästan aldrig verkar hindra ett tvåpar eller högt par att betta hårt. För övrigt så verkar det inte hindra någon att valuebetta gutshots straights heller för den delen. Folk spelar extremt konstigt och helt skogstokigt.

 

Förmodligen är mitt omdöma en aning skadat då jag förlorat senaste fem KK ungefär mot sådana eller sämre händer så jag övervärderar dem säkerligen.

 

Hur mycket eller lite är egentligen dessa kort värda Sh och hur ska man värdera ett floppat färg eller stegdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppat färg- eller stegdrag är stål på floppen, bara att beta som fan normalt sett. På floppen så spelar jag dem ungefär som floppat set eller tvåpar när jag har position, alltså cap om det inte finns väldigt goda anledningar att låta bli.

 

Däremot så är de inte särskilt heta preflopp, situationerna där de är vettiga då är för att stjäla mörkarna, spela efter helst två limpers, eller försvara mörkarna med. Om en snubbe limpat in före dig så rättfärdigar det vanligen inte spel av 98s, även om du tror att knappen ofta också kommer limpa.

 

Ett spel man kan göra med suited connectors är att trebeta en misstänkt steal när man sitter i mörkarna och sedan spela dem väldigt hårt på floppen. Funkar bra om motståndaren inte är van vid att fold trebetar utan händer som 99 eller AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...