Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirar shorthanded microlimit. Kör väldigt löst och älskar att höja med skräp ifrån vilken position som helst när man kör mot djupa stackar.

Men en hand jag har väldigt svårt för är AJo/s. Spelar den nästan aldrig ifall jag inte har knappen.

Ifall floppen kommer t.ex. A,T,5 regnbåge så känns det väldigt ofta som om man ligger efter. När motståndarna har börjat se mig som en tomte som höjer med allt så synar dom ofta med AK eller AQ.

Så hur gör ni? lirar ni Aj eller inte? motivera varför. Jag tycker det är en jobbig hand men ifall ni kan ge mig lite bra argument varför jag bör spela den så kanske jag tänker om.

Postad
Lirar shorthanded microlimit. Kör väldigt löst och älskar att höja med skräp ifrån vilken position som helst när man kör mot djupa stackar.

Men en hand jag har väldigt svårt för är AJo/s. Spelar den nästan aldrig ifall jag inte har knappen.

Ifall floppen kommer t.ex. A,T,5 regnbåge så känns det väldigt ofta som om man ligger efter. När motståndarna har börjat se mig som en tomte som höjer med allt så synar dom ofta med AK eller AQ.

Så hur gör ni? lirar ni Aj eller inte? motivera varför. Jag tycker det är en jobbig hand men ifall ni kan ge mig lite bra argument varför jag bör spela den så kanske jag tänker om.

Fundera igen om du kan spela AJ eller inte.

Om dina motståndare bara synar med AK eller AQ om de spelar mot en tomte måste de vara de sämsta motståndarna i världen.

Postad
Fundera igen om du kan spela AJ eller inte.

Jag funderar och funderar. Det är egentligen en bra hand. Det är bara svårt att veta vart man står efter floppen. Tycker inte den ger så bra utdelning heller.

Spelar hellre 65s.

och ja det är ju microlimit. Den som tomtar bäst vinner.

Postad

Jo men mot dessa motståndare och med din image så är ju AJ ett monster.

Om du höjer 56s UTG måste du ju höja AJo UTG med annars får du ju en väldigt konstig range. När fi ser dig som en tomte kommer de aldrig lägga A4 på flopen A73 då kan du vinna stort med AJ de kommer syna med KJs pre och aldrig folda flopen J73.

Om du ska spela löst måste du kunna ta betalt med marginella händer för det är där din edge kommer in när fi förstår att du inte alltid har ett "monster" som toppar.

Om du inte kan få fi att spela tillbaka med marginella händer gör du bäst i att antingen bluffa av dem pengarna och vika så fort du får motstånd eller helt enkelt sluta spela löst och tighta till dig.

Postad
Jo men mot dessa motståndare och med din image så är ju AJ ett monster.

Om du höjer 56s UTG måste du ju höja AJo UTG med annars får du ju en väldigt konstig range. När fi ser dig som en tomte kommer de aldrig lägga A4 på flopen A73 då kan du vinna stort med AJ de kommer syna med KJs pre och aldrig folda flopen J73.

Om du ska spela löst måste du kunna ta betalt med marginella händer för det är där din edge kommer in när fi förstår att du inte alltid har ett "monster" som toppar.

Om du inte kan få fi att spela tillbaka med marginella händer gör du bäst i att antingen bluffa av dem pengarna och vika så fort du får motstånd eller helt enkelt sluta spela löst och tighta till dig.

Jag har inga problem att spela en J hög flopp.

Du har nog rätt. Har bara sprungit in i för många AK och AQ på sistone då djupstackarna bara använt call knappen och det har har svidigt då jag tyckte AJ var bra.

Postad
Jag har inga problem att spela en J hög flopp.

Du har nog rätt. Har bara sprungit in i för många AK och AQ på sistone då djupstackarna bara använt call knappen och det har har svidigt då jag tyckte AJ var bra.

Djupstackarna använder faktiskt precis rätt taktik mot dig om du är lös och aggresiv (medvetet eller omedvetet). Dvs de vill inte höja bort dig från dina marginella händer eller bluffar samtidigt vill de inte vill hjälpa dig att bygga pott de gånger du faktiskt har träffat bra.

Ett ord du skall lära dig och sen utforska lite är pottkontroll

Postad
Tror du trampar på gränsen mellan att SPELA AJo och att ÖVERSPELA AJo.

han foldar den ju på alla säten förutom knappen, känns inte som överspelande imo.

bara raisa pre och valuebeta alla gator imo

edit:sedan kan man ju pottkontrolla på vissa brädor.

• 8 months later...
Postad
han foldar den ju på alla säten förutom knappen, känns inte som överspelande imo.

bara raisa pre och valuebeta alla gator imo

edit:sedan kan man ju pottkontrolla på vissa brädor.

Att "överspela" är väl dubbetydligt? Dvs, man kan överspela (spela handen för ofta) och överspela (spela handen för hårt)..?

Du måste tänka på att du kan använda din image till din fördel, förväntar sig fi att du tar bettar gång på gång får du ta och mixa upp ditt spel genom att checka ner handen ifall du sitter på skräp oftare.