Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Game #21923968447: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2008/11/10 15:16:32 ET

Table 'Renauxa V' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Stratenmaker ($10.30 in chips)

Seat 2: XtremeFly ($10 in chips)

Seat 3: PeterPoker21 ($10 in chips)

Seat 4: Lucius85 ($11.30 in chips)

Seat 5: LastManDanci ($14.70 in chips)

Seat 6: Hero ($16.20 in chips)

Stratenmaker: posts small blind $0.05

XtremeFly: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 8 of Hearts8 of Clubs

PeterPoker21: folds

Lucius85: calls $0.10

LastManDanci: folds

Hero: raises $0.30 to $0.40

Stratenmaker: folds

XtremeFly: folds

Lucius85: calls $0.30

*** FLOP *** 10 of Diamonds10 of Spades7 of Diamonds

Lucius85: checks

Hero: bets $0.70

Lucius85: calls $0.70

*** TURN *** 10 of Diamonds10 of Spades7 of Diamonds4 of Clubs

Lucius85: bets $2

Hero: raises $3.60 to $5.60

Lucius85: raises $4.60 to $10.20 and is all-in

Hero: calls $4.60

Har spelat mest SNG förut och försöker nu spela cashgame. Det går väl ... sådär. Spelat ABC-poker praktiskt taget, vilket räcker för att plussa svagt.

Såna här händer hatar jag att spela, när Fi synar ett vanligt CB på flop och sen betar ut på turn. Syna turn och kolla river? Vika? Pusha rakt av?

Här sätter jag Fi på lågt-/mellanpar när han betar ut på turn, naken tia känns fel. Inga stats eller notes på Fi, spelat ca 20 händer vid bordet.

Postad

Svårt utan read på fi men på de här nivåerna kommer du hitta random slowspelad tia väldigt ofta här.

Det är nästan aldrig ett drag. Det kan vara ett överpar också.

visst kan du syna turn och utvärdera men om han betar igen på river är det ju bara folda om du inte träffar mirakel åttan. Inte fel att släppa den redan på turn utan reads. Vet du att det är en lös och dålig fi så kan du ju syna ner. Att beta eller raisa den någonstans efter fis turn bet är bara dåligt spel då du förvandlar dina åttor till en bluff.

Postad

Syn el fold turn som standard. Vet inte riktigt varför du höjer, gör bara det om du har read på honom som spewaggro som kommer försöka skjuta tillbaka med en sjua, drag eller underpar, dvs en hand som du slår. I så fall ska du också vara beredd att syna pushen.

Jag skulle förmodligen syna turn och folda river om han skjuter igen.

Postad

*** RIVER *** [Td Ts 7d 4c] [4s]

Okej, säg att jag synar turnbeten bara. Självklart vik om (random) Fi betar ut river som ovan?

Anledningen till att jag höjer turn är nog att jag fått för mig att spela mer aggressivt. Problemet för mig är att hitta rätt tillfällen och att läsa motståndaren och motståndarens hand rätt. Man känner sig ju såå kass när man stoppat in allt och sen läst Fi fel. Så då kanske man är ... en fisk.:shock: