Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ikväll ska jag spela Partys svenskfreeroll med prispott på $50k.

Vi ses där. Jag nickar TjaboPp.

Ska vi tre bestämma träff på finalbordet på en gång?

Det tycker jag! Jag har ett par kompisar som planerar att vara där också, så då är vi fem klara redan nu alltså. Topp 5 för oss då kanske?

EDIT: Topp 6 med omduvoresomjag.

Postad

Jag åkte ut som nummer 3050... :)

Hade AA på SB, höjde 4 bb preflop, fick syn av BB. Flop 7 8 T, jag bettar pott, han höjer till kanske fyra gånger pott, jag tänker "vad ska han ha liksom" och ställer in. Han synar och visar QT, turn Q och ingen hjälp på river.

Det var lika bra, för jag har en otäck huvudvärk som behöver sovas bort. Godnatt!

Postad

Tre dagars konstant otur har tagit mig från över 2600 i rullen till under 2000. Det känns väldigt tråkigt och frustrerande och nu är det bara att gå ner och grinda på 1/2. Förhoppningsvis går det bättre där i alla fall. Fan vilken hatkärlek man har till pokern.

Jag får väl vara bonushora för alltid då.

Postad

Nickar du Waggho på prima?

Jag brukar spela lite 2/4 FL SH där ibland, nickar samma som här.

Har enligt PO lirat lite mot dig :)

Funderar även på att börja på Party Poker.

Hur är spelarna jämfört med Prima? Jag tycker själv att det är hyfsat lätt att vinna på Prima. Med lite tableselection så plussar jag där. Har iofs bara spelat 1400 händer.

När är bästa tiderna på PP?

Lirar en del på B2B nu och det finns knappt bord på natten när jag gärna är uppe.

Ska börja läsa dagböckerna om FL SH, dvs din, morberg och gyre ungefär :)

Kanske börjar skriva dagbok själv om det vill sig väl :)

Tacksam för svar.

Lycka till // mattehuggorm

Postad

Japp det är jag som är Waggho.

Jag är fel person att fråga om Party, har knappast spelat där sen de bröt sig fria. Hör med Gyre och morberg istället!

För övrigt är jag inte på världens bästa humör just nu. Jag tänkte spela in reloaden på Empire på $200, så jag satte mig på 1/2. Spelarna var tydligt fiskigare än på 2/4 på Prima, så jag tänkte att jag skulle plussa lite i lugn och ro. Det gick dock inte riktigt som jag hade tänkt, jag blev utdragen gång på gång på helt bisarra vis. Det är det värsta jag har varit med om sen min -$1000-dag på 3/6, med skillnaden att spelarna var så mycket bättre då. Roliga exempel på vad som hände ikväll: Jag har AA. Fi openlimpar UTG, och hänger med när det cappas preflop. På floppen kommer ett A och två klöver. Jag bettar så mycket det går, inte så mycket annat man kan göra. På turn är bara nämnda fi kvar. På river kommer en till klöver och fi höjer. Han visar 42c.

Exempel två: Jag har KK, höjer och bettar på som vanligt, flop kommer Q hög, turn blank, river 3. Fi visar upp Q3.

Jag ansträngde mig verkligen för att hålla kvaliteten på mitt spel även om jag inte spelade perfekt hela tiden. Det här är min största downswing någonsin, räknat i BB. Före idag låg jag ju redan runt 175 BB back, och med dagens resultat får vi lägga till 125 BB. Grattis Waggho! Din första 300 BB-downswing.

Det här suger. Nu ska jag pausa några dagar. Måste dock spela ihop den där bonusen innan den går ut (tror det var tio dagar).

Postad

Tråkigt att det går segt för dig nu, men vi vet alla att det vänder förr eller senare.

Kanske läga att kolla in party, finns 2/4 6max där nu. Finns även 6max hela vägen upp till 100/200 om du är sugen på att skotta :)

Funderar även på att börja på Party Poker.

Hur är spelarna jämfört med Prima?

Party är den fiskigaste siten jag har lirat på och om du gillar att vara uppe på nätterna som du skrev så är det ett givet val då den absolut bästa tiden på party är från typ 00.00 - 07.00. Mitt på dagen är det ganska segt men efter 20.00 börjar fisken vandra in och fram mot midnatt är det fest om man har lite table selection :)

Postad

Party är den fiskigaste siten jag har lirat på och om du gillar att vara uppe på nätterna som du skrev så är det ett givet val då den absolut bästa tiden på party är från typ 00.00 - 07.00. Mitt på dagen är det ganska segt men efter 20.00 börjar fisken vandra in och fram mot midnatt är det fest om man har lite table selection :)

Det låter mycket trevligt :)

Vet du om man kan använda refer-a-friend och samtidigt använda PF.nu's sign-up-bonus?

Waggho, jäkligt trist när fiskarna träffar allt och drar ut en med såna toppenhänder som 2 4. Jag var tvungen att ta en månads paus från pokern runt jul pga det :( B2B är utdragningarnas mecka :(

Lycka till

Postad

Waggho, jäkligt trist när fiskarna träffar allt och drar ut en med såna toppenhänder som 2 4. Jag var tvungen att ta en månads paus från pokern runt jul pga det :( B2B är utdragningarnas mecka :(

Lycka till

Jo, B2B's FL-Bord känns sjukt fiskiga, folk synar raises i BB med 32o och synar sedan ner hela vägen med träffad tvåa. (Hände mig igår, givetvis bluffade jag.)

Postad

Jo, B2B's FL-Bord känns sjukt fiskiga, folk synar raises i BB med 32o och synar sedan ner hela vägen med träffad tvåa. (Hände mig igår, givetvis bluffade jag.)

Men så fort man har nåt så lägger sig alla :(

BPNK är en grym hand :)

I början på B2B så träffade jag toppset på regnbågsbräda utan riktiga stegdrag. Jag och en till höjer massa och en kille kallsynar, sen träffar han en gutshot på river med sin 6 8, 100 euro-pott. Tack för den B2B :( Killen som höjde mig hade träffat mellanset :)

Men nu är jag snart klar på B2B och kan simma mot fiskigare vatten :)

Postad

Någon paus blev inte av. Jag kände mig duktig nu på kvällen efter att ha lyckats plugga litegrann och sugen på att vända på steken igen så jag satte mig återigen vid Empire och $200-bonusen. Den här gången gick det äntligen min väg igen, det kändes otroligt skönt och jag vann tillbaks typ två tredjedelar av det jag förlorade igår, knappt $200. 1300 händer spelade till bonusen också, så den ska kunna klaras av inom ett par dagar. Dags att sammanställa rullen:

Rulle

Neteller: $737

Betfred: $250

Empire: $430

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $409

Bonusminus: -$560

Summa: $1894

Bonus/Rakeback

Battlefield: $100 + $84

Classic: $100

Hollywood: $150

Summa februari: $434

Januari: $210

Det ser ju ut att kunna bli en hyfsad summa på bonuskontot i alla fall. 700-800 borde inte vara något problem att hinna med med tanke på empirebonusen som ramlar in snart. Men det är tråkigt om min rulle inte ska kunna överleva på egen hand när jag inte räknar in bonusar i den. Bonusar klaras ju dock av bra på 1/2 och där kan jag spela ner till $1000 i rullen i alla fall, och jag har väldigt svårt att se att jag inte ska kunna hålla mig över det strecket.

Postad

Jag hatar att få en kanonhand och bli utdragen på de fånigaste vis... nu hände det tre gånger inom loppet av kanske tio minuter...

Empire Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

6 players

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with 6♣ 6♥

UTG folds, Hero raises, CO calls, Button folds, SB calls, BB calls.

Flop: 5♠ K♥ 6♠ (8SB, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, CO calls, SB calls, BB calls.

Turn: 4♠ (6BB, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, CO calls, SB folds, BB calls.

River: 7♦ (9BB, 3 players)

BB bets, Hero calls, CO calls.

Results:

Final pot: 12BB

BB shows 8h As

Hero doesn't show 6c 6h

CO shows Ah 8s

Empire Poker

Limit Holdem Ring game

6 players

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 8♦ 7♦

UTG calls, UTG+1 raises, CO calls, 2 folds, Hero calls, UTG calls.

Flop: 5♣ 9♦ 6♦ (8.5SB, 4 players)

Hero bets, UTG calls, UTG+1 raises, CO folds, Hero 3-bets, UTG calls, UTG+1 calls.

Turn: 6♣ (8.75BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, UTG+1 calls.

River: 7♣ (11.75BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, UTG+1 calls.

Results:

Final pot: 14.75BB

Hero shows 8d 7d

UTG shows Jc 9c

UTG+1 doesn't show Ts Th

Empire Poker

Limit Holdem Ring game

6 players

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with 5♥ 5♣

UTG folds, Hero calls, CO (poster) checks, Button raises, 2 folds, Hero calls, CO calls.

Flop: 3♣ 6♥ 7♦ (7.5SB, 3 players)

Hero bets, CO calls, Button calls.

Turn: 5♠ (5.25BB, 3 players)

Hero bets, CO calls, Button folds.

River: 4♠ (7.25BB, 2 players)

Hero bets, CO calls.

Results:

Final pot: 9.25BB

Hero shows 5h 5c

CO shows Jc 6c

Postad

Sådär ja, nu är bonusen på Empire avklarad, lyckades vända minussiffrorna till $50 plus också. Dessutom är jag för tillfället chipleader i PokerStars T-shirt Challenge! Jag som är en stortomte i turneringssammanhang. Vi får väl se hur det går.

Postad

Nu är jag ute... Hade storklonken strax innan och i början av finalbordet och låg på 76 k ett tag när tvåan hade 11 k... Sen gick allt emot mig. Förlorade coinflip på coinflip och tappade raskt innan Matteprof spelade ut mig. En fjärdeplats blev det i alla fall och nittio dollar samt en pikétröja. Det var roligt, men det hade kanske gått ännu bättre om jag hade kunnat lite om hur man spelar en turnering?

Postad

Rulle

Neteller: $616

Betfred: $250

Empire: $760

Utlånade till Juggler79: $200

PokerStars: $119

Bonusminus: -$760

Summa: $2094

Bonus/Rakeback

Hollywood: $150

Empire: $200

Summa februari: $634

Januari: $200

Postad

Jag har beslutat att ta hem €600 i bonus på martinspoker. 5 VIP per euro och så mycket pengar är en riktigt schysst deal. Vi får se om jag hinner med hela , en hel del ska det väl kunna bli i alla fall. Men nu ska jag äta, duscha och plugga.

Postad

Nästan 300 VIP avklarade idag och €60 plus. Det bådar gott!

...lite senare...

Fint! €230 plus blir facit för dagen och 380 VIP hann jag spela in. Roligt att omväxla med lite NL, i alla fall när det går bra! ;)

Rulle

Martinspoker: €830

Neteller: $946

Utlånade till Juggler79: $200

PokerStars: $119

Bonusminus: -$760

Summa: $1414 + €830

Bonus/Rakeback