Gå till innehåll

TT i knepigt läge?


orres

Recommended Posts

För man går allin och flatar inte 600 med 4k stack.

 

väldigt bra argument;-)

 

finns en del vinnande spelare som ofta flatar i den situationen.. har ingen motivering men det är fakta(har för mig timex gjorde något liknande med JJ i en video på cardrunners)

 

isf måste man såklart balansera med andra händer än mellanhögt pp och faktiskt kunna spela postflop poker:-P så det smidigaste och förmodligen det bästa för de flesta är nog att trycka in keramiken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi2 ställer foldar fi1 ibland när vi är bakom då får vi in pengarna och leder ganska stort mot hans range + döda pengar i potten.

 

Tror dock inte de är bättre här, om fi2 har resteal stack kan de vara bra för att locka in en bredare range. Då måste man veta att fi2 inte är kass och bara synar eller något sånt.

 

Tror man bör ha push som standard här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väldigt bra argument;-)

 

finns en del vinnande spelare som ofta flatar i den situationen.. har ingen motivering men det är fakta(har för mig timex gjorde något liknande med JJ i en video på cardrunners)

 

isf måste man såklart balansera med andra händer än mellanhögt pp och faktiskt kunna spela postflop poker:-P så det smidigaste och förmodligen det bästa för de flesta är nog att trycka in keramiken!

 

Jag synar inga händer där tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänket är väl typ att vi har ingen eller mkt lite FE på en push. plus att vi har position och vi kan få mer information om FIs hand postflop. själv pushar jag det mesta jag ska spela men ibland synar man för fi spelar förutsägbart post eller det kanske är någon som älskar att göra squuezeplay eller liknadne anledning som gör att jag tycker call är bättre just då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänket är väl typ att vi har ingen eller mkt lite FE på en push. plus att vi har position och vi kan få mer information om FIs hand postflop. själv pushar jag det mesta jag ska spela men ibland synar man för fi spelar förutsägbart post eller det kanske är någon som älskar att göra squuezeplay eller liknadne anledning som gör att jag tycker call är bättre just då.

 

vi har massor FE?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan göra det med KK-AA mot fiskar.

Men varför vill man flata här förklara gärna?

 

Här gör jag det inte med så många händer då höjaren har så tajt range. Jag menade lägen med dom här stackstorlekarna där höjaren har bredare range.

Svårt att förklara, men man är i en väldigt bra situation i position där med lite kvar att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...