Gå till innehåll

vilket (Omaha)program är bäst??


vuns187

Recommended Posts

Hej!!

 

Jag vill inskaffa mig ett tracking program (eller va det nu heter, som pt2 HM osv) som fungerar för omaha.

 

Jag vet att det finns PT Omaha, är det någon som har erfarenhet och kan berätta om det är värt att köpa.

 

Eller finns det kankse bättre program där ute ??? Fungerar HM för omaha spelaren???

 

 

tack för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har PTO och det funkar väll rätt bra för att hålla koll på ens egna stats och resultat osv men det viktigaste borde nog vara att man har en bra hud. Jag har ingen hud till mitt PTO men när du väljer tracker bör prio 1 vara att det ska finnas en riktigt bra hud till trackern imo. Jag har inte orkat leta upp en hud än men om det finns så är PTO ett rätt bra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som finns är Pokertracker omaha, men det är helt ok. Det är snack om att PokerEV ska komma med en tracker + hud, men det verkar dra ut på tiden. Vanliga PokerEV funkar dock till Omaha också, så det + PTO är det du kan införskaffa.

 

PTO är guld värt, så det tycker jag absolut att du ska skaffa. Man kan lägga in handkategorier i programmet, så att man ser hur det går för en med olika typer av händer och det är väldigt användbart. Jag saxar en post ifrån 2+2 med förslag på kategorier:

 

Categories for PLO

 

The stuff below is a work in progress, everytime I fool around, I fix something. Also, there is double counting. Like, right now the category for Kings includes High Pair Wraps with KK, I haven't decided if I am going to fix that or not...

 

You should be able to copy, save as a .txt file and then import on PTO. You're all welcome, feel free to point out stuff I am missing so I can fix for myself as well.

 

 

Starting Hand Categories PTO Begin

1 Aces AA AAA

1 Kings KK AA,KKK

1 Queens or Jacks QQ,JJ AA,KK,QQQ,JJJ

1 Double Big Pairs AAKK,KKQQ,QQJJ,JJTT,AAQQ,AAJJ,AATT,KKJJ,KKTT,QQTT

1 High Wraps AKQJ,KQJT,QJT9,JT89

1 High Pair Wraps AAKQ,AKKQ,KKQJ,KQQJ,AKQQ,QQJT,QJJT,KQJJ,JJT9

1 High Gappers AQJT,AKJT,AKQT,KQT9,KQJ9,QJ98

1 Mid Wraps JT98,T987,9876,8765

1 Mid Gappers J987,JT87,T876,7976

1 Connected High Pair Danglers AAK,AKK,KKQ,KQQ,QQJ,QJJ,JJT JJT7,JJTT,JJJ,KQQ9,JJJ,KKQ9,QQJ8,QQQ,AAA,KKK,AQJJ, AQQJ,AKKT,AAKJ,QQJ9,QQTT,QJJ8,AJJT,QJJ9,JJT8,KJJT, KQQT,QQJJ,KQJJ,AKQQ,AAKT,AKKJ,KKQQ,KKQT,AAKK,AAKQ, AKKQ,KKQJ,KQQJ,QQJT,QJJT,JJT9

1 High Wrap Danglers AKQ,KQJ,QJT,JT9 JT96,QJT7,JT97,JT98,KJT9,AJT9,AQJT,AA,KK,QQ,JJ,TT, 99,AKQJ,AKQT,AKQ9,KQJT,KQJ9,KQJ8,QJT9,QJT8

1 High Double Gappers AJT9,AKT9,KQ89,KT98,AQT9,KJ98

Starting Hand Categories PTO End

 

After pasting this into text, delete the spaces between category name, included cards, excluded cars and then separate with a tab. I.e., for aces the text file needs to be:

 

[1][Tab][Aces][Tab][AA][Tab][AAA][Enter]

 

Also be sure to keep everything on one line

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har PTO och det funkar väll rätt bra för att hålla koll på ens egna stats och resultat osv men det viktigaste borde nog vara att man har en bra hud. Jag har ingen hud till mitt PTO men när du väljer tracker bör prio 1 vara att det ska finnas en riktigt bra hud till trackern imo. Jag har inte orkat leta upp en hud än men om det finns så är PTO ett rätt bra alternativ.

 

Poker ace hud funkar till PTO och den funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...