BOGiS Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 Det är dags för lite omstrukturering i livet. Jag måste ta och lära mig att laga lite riktig mat. Äter väldigt ofta ute, vilket jag gillar skarpt. Men när jag ska slänga i hopp något hemma, blir det ofta lasagne ala halvfabrikat, kycklingfilé eller någon trevlig köttbit. Enformigt som satan. Vore nice om någon kan ge mig tips på en kokbok, vill inte ha någon med allt för fancy recept, inga fett bomber eller någon GI-freak bok. Citera
Jennez Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 "Vår Kokbok" går fan alltid hem. Har den i två versioner och där finns allt, både fancy och enkelt. Citera
TotalFarsa Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 +1 på Jennez Kan även tipsa om att ICA nyligen gett ut en kokbok som har sålt i 400k+ ex. Folk har fått skicka in sina favoritrecept och sedan har dessa publicerats. Ett mishmash av husmanskost till det där lilla extra. Citera
Fudge Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 Ingen expert på ämnet men ska man lära sig nästan från grunderna tycker jag den klassiska hemkunskapsboken funkar bra att börja med. Citera
Hyler Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 Kan även tipsa om att ICA nyligen gett ut en kokbok som har sålt i 400k+ ex. Också från ICA: Rutiga kokboken. Inte fancy. Många recept, med få ingredienser. Citera
valterego Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 Också från ICA: Rutiga kokboken. Inte fancy. Många recept, med få ingredienser. Ähum......Rutiga kokboken är från ICA Bokförlag. Den totalfarsa skriver om är från ICA. So what? Tänker ni. Jo, det är major difference. ICA Bokförlag är ett varumärke som ägs av Forma Publishing Group. ICA är ett detaljhandelsföretag. Rätt ska vara rätt Citera
CopShootCop Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 "Vår Kokbok" går fan alltid hem. Har den i två versioner och där finns allt, både fancy och enkelt. +1 Går ju inte leva utan den. Citera
brainslicer Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 Ähum......Rutiga kokboken är från ICA Bokförlag. Den totalfarsa skriver om är från ICA. So what? Tänker ni. Jo, det är major difference. ICA Bokförlag är ett varumärke som ägs av Forma Publishing Group. ICA är ett detaljhandelsföretag. Rätt ska vara rätt Mao är det den senare den med kapitlet om hur tillreda äldre köttfärs? Citera
valterego Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 Mao är det den senare den med kapitlet om hur tillreda äldre köttfärs? Möjligen den från ICA, ja Även om jag fick en del frågor efter köttskandalen om vad VI sysslade med. EDIT: Är alltså anställd på Forma Publishing Group Citera
CannoliMaster Postad 10 November , 2008 Rapport Postad 10 November , 2008 Sopranos kokbok är jävla nice om man vill ha en lita annorlunda bok som varvar klassiska italienska recept med rolig läsning. Citera
Recommended Posts