gsus Postad 11 November , 2008 Rapport Postad 11 November , 2008 checkcall flop och checkfold turn tror jag på, checkar han bakom på turn blir det nog att checksyna river. Lugn nu. Det måste vara världens svagaste spel. Man måste ju dessutom räkna med att det är en väldigt tacksam bluffbräda. Readen skulle avgöra för mig. Mot en aggressiv skulle jag checksyna ner den hela vägen och låta han bluffa bort sina pengar, mot en nit går det att hitta fold på turn, men då ska det verkligen vara en supertightspelare. Det är ju stål eller tom. Annars anser jag det vara "casualties of war". Det känns som om man viker denna hand för lätt så är det EV- i längden, speciellt mot en aggressiv och duktig spelare som har en tight read på dig (vilket du verkar vara). Citera
mrmaster Postad 11 November , 2008 Rapport Postad 11 November , 2008 WA/WB läge. Fold är helt klart rätt på turn så som du spelade dock. Citera
robin_911 Postad 11 November , 2008 Författare Rapport Postad 11 November , 2008 Lugn nu. Det måste vara världens svagaste spel. Man måste ju dessutom räkna med att det är en väldigt tacksam bluffbräda. Readen skulle avgöra för mig. Mot en aggressiv skulle jag checksyna ner den hela vägen och låta han bluffa bort sina pengar, mot en nit går det att hitta fold på turn, men då ska det verkligen vara en supertightspelare. Det är ju stål eller tom. Annars anser jag det vara "casualties of war". Det känns som om man viker denna hand för lätt så är det EV- i längden, speciellt mot en aggressiv och duktig spelare som har en tight read på dig (vilket du verkar vara). Som jag spelade den "måste" jag folda turn. Men om jag däremot väljer c/c på flopp lutar det väl antagligen mer åt att jag synar ner både turn och river och låter FI bluffa bort sina pengar. Citera
Recommended Posts