Gå till innehåll

Hu @ Ftp.


magico

Recommended Posts

Jag tänkte på en sak såhär mitt i pluggandet. Rätt dumt egentligen men för att jag ska "orka" lägga tid på att studera poker så krävs det att jag hamnar i en ganska saftig downswing, när det går bra är det så himla lätt att bara fortsätta å vinna och vara nöjd. Som det är nu (i min djupaste och längsta downswing hittills för mig) så lägger jag ner ungefär dubbelt så mycket tid på att "studera" som att spela. Framförallt kollar jag på HUvideos.

 

Btw kan jag inte få lite kommentarer på handen ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 325
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tänkte på en sak såhär mitt i pluggandet. Rätt dumt egentligen men för att jag ska "orka" lägga tid på att studera poker så krävs det att jag hamnar i en ganska saftig downswing, när det går bra är det så himla lätt att bara fortsätta å vinna och vara nöjd. Som det är nu (i min djupaste och längsta downswing hittills för mig) så lägger jag ner ungefär dubbelt så mycket tid på att "studera" som att spela. Framförallt kollar jag på HUvideos.

 

Btw kan jag inte få lite kommentarer på handen ovan?

 

Jorå. Men det beror på vems teori du tror på? Dan Glimne = fold. Tom Durrrr Dwan = insta-all-in. Och givetvis Ac on the river tyvm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå. Men det beror på vems teori du tror på? Dan Glimne = fold. Tom Durrrr Dwan = insta-all-in. Och givetvis Ac on the river tyvm.

 

isf gillar jag Tom's line obv :)

 

Du har FD, det är nuts...whatever. (Illari äger)

 

Ok, ska tänka på det nästan gång, stackdjup spelar ingen roll alls. FD=AI frånochmed nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo det är väl så men 12k händer måste ju ändå ge en ganska OK vink tycker jag(hoppas inte mtp att jag typ är BE över dom:P)

Men sen är det ju så att jag ändrar väldigt mycket fram och tillbaka i mitt spel efter att ha sett videos osv :) Börja hitta till ngnting som jag trivs med, en del kvar att finslipa på men. Jobbiga är att jag är lite underrullad så jag vågar inte riktigt lita på mig själv i alla spots än. Märker att det är att föredra att ha en väldigt stor rulle när man kör HU, 50inköp är nog ganska lagom tror jag.

Tror inte det blir något spel idag, kom hem nyss och är ganska trött. Ska nog fortsätta å kolla på del 5av9 i HU'serien jag kollar på nu.

 

ja 50 inköp verkar vara lagom för dig. Dina swings är ju humongous. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja 50 inköp verkar vara lagom för dig. Dina swings är ju humongous. :-)

 

Hehe jo, den har ju vart dfet även fast jag har minskat den rejält nu. Framförallt genom att 3betta mindre, men det blir ganska ofta stora potter när jag spelar eftersom jag kör ganska aggresivt och kör man mot en annan aggresiv så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är så basic att det är pinsamt att det inte sitter som berget, men jag såg en tråd där jag inte var ensam om det iaf :D

I denna handen borde jag oftast ha ca 38+%.

Jag hitta en potoddskalkylator (http://www.pokertips.org/simulator/odds.php) och om den stämmer så gör jag ju rätt i att syna(det är 3 dollar för lite i potten men jag räknar med att jag har mer equity på mer än 35% mot hans range). Kan detta verkligen stämma?

 

9 outs / Bet: $64 / Pot: $116

 

35% chance to turn or river an out

 

To justify betting $64:

the pot must be $119

 

For a pot of $116:

the max you can call is $62

 

 

 

 

Full Tilt Poker Game #10246709309: Table Jest (heads up) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:34:15 ET - 2009/01/25

Seat 1: Big Deku Nuts ($139.70)

Seat 2: HERO ($90.40)

HERO posts the small blind of $0.25

Big Deku Nuts posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of DiamondsKing of Diamonds

HERO raises to $1.50

Big Deku Nuts raises to $5

HERO calls $3.50

*** FLOP *** 8 of Spades10 of DiamondsQueen of Diamonds

Big Deku Nuts bets $7.50

HERO raises to $21

Big Deku Nuts raises to $134.70, and is all in

HERO calls $64.40, and is all in

Big Deku Nuts shows Queen of SpadesKing of Spades

HERO shows 7 of DiamondsKing of Diamonds

Uncalled bet of $49.30 returned to Big Deku Nuts

*** TURN *** 8 of Spades10 of DiamondsQueen of DiamondsJack of Spades

*** RIVER *** 8 of Spades10 of DiamondsQueen of DiamondsJack of Spades6 of Spades

Big Deku Nuts shows a flush, King high

HERO shows King Queen high

Big Deku Nuts wins the pot ($180.30) with a flush, King high

HERO adds $50

*** SUMMARY ***

Total pot $180.80 | Rake $0.50

Board: 8 of Spades10 of DiamondsQueen of DiamondsJack of Spades6 of Spades

Seat 1: Big Deku Nuts (big blind) showed Queen of SpadesKing of Spades and won ($180.30) with a flush, King high

Seat 2: HERO (small blind) showed 7 of DiamondsKing of Diamonds and lost with King Queen high

 

Tycker det är en fold pre men jag stackar nog av på den floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en fold pre men jag stackar nog av på den floppen.

 

Fold pre är standard för mig här, brukar syna med K9s+ annars som default.

Denna fi 3bettade väldigt mycket och stacka väldigt lätt, eller iaf investerade mycket pengar med skräp när han 3bettat, så jag tror absolut inte det är fel att syna där faktistk :P Ja, det går väl inte att folda, det är så jobbigt med stackdjupen bara. Vet inte riktigt hur jag ska spela handen faktistk och detta tycker jag inte var en spec kul spot, borde kanske reraisat större så det inte vore en marginell syn eller reraisa mindre för att kunna folda lätt(men dfet är ju tråkigt :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en fi som 3betar light bör du nog folda Kx, eftersom han gärna 3betar KQ KJ och kanske KT. Känns som du ofta hamnar i situationer där du är dominerad, men mot nån som commitar sig med skräp synar jag nog alla dagar i veckan. Implicita pottodds ftw!! :mrgreen: Rätt intressanta stackdjup faktiskt, vad tycker du om att syna flopp och shovea på turn istället? Om han 2 barrelar ofta är det en rätt bra linje mtp stackdjupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en fi som 3betar light bör du nog folda Kx, eftersom han gärna 3betar KQ KJ och kanske KT. Känns som du ofta hamnar i situationer där du är dominerad, men mot nån som commitar sig med skräp synar jag nog alla dagar i veckan. Implicita pottodds ftw!! :mrgreen: Rätt intressanta stackdjup faktiskt, vad tycker du om att syna flopp och shovea på turn istället? Om han 2 barrelar ofta är det en rätt bra linje mtp stackdjupen.

 

Jo kanske är det -ev att syna men KJ/KQ/KT är en liten del av hans range anser jag, han stackar ju med K6- alla dagar i veckan om Kflop kommer :P

Tror nog jag gillar min syn pre :)

 

Jo det blir ju annorlunda med stackdjupet och jag gillar den linjen du sa faktistk men vet inte om det funkar så bra mot denna fi, tror han synar för light. Men annars är det nog en väldigt bra line att ta mot de flesta.

Denna kille synade ganska ofta c/r med 2 underkort typ :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo kanske är det -ev att syna men KJ/KQ/KT är en liten del av hans range anser jag, han stackar ju med K6- alla dagar i veckan om Kflop kommer :P

Tror nog jag gillar min syn pre :)

 

Jo det blir ju annorlunda med stackdjupet och jag gillar den linjen du sa faktistk men vet inte om det funkar så bra mot denna fi, tror han synar för light. Men annars är det nog en väldigt bra line att ta mot de flesta.

Denna kille slängde pengar efter mig :P

 

FYP :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP :shock:

 

Hehe :P Jag vet, men jag c/r med massa drag(i början) där han syna med underkort och träffa å jag träffa inget å han träffa ett av sina kort, då bestämde jag mig att enbart c/r för värde och då träffa jag inte så mycket förutom i 150dollarspotten där han drog ut.

 

 

Välkommen feelingThis! :-) Hur kommer det sig att ni har en DB tillsammans? Polers eller?

 

Japp, eller inte IRL polare men vi har haft varann på msn ett tag nu och snackar väldigt mycket på msn och kör mikogosessions ganska regelbundet(utan mic :shock:, feelingthis har stående hemläxa att fixa en men han gör inte sina läxor:P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, eller inte IRL polare men vi har haft varann på msn ett tag nu och snackar väldigt mycket på msn och kör mikogosessions ganska regelbundet(utan mic :shock:, feelingthis har stående hemläxa att fixa en men han gör inte sina läxor:P)

 

Lewl, jag har oxå en polare som vägrar skaffa mic. Jag får snacka själv i micen medan han skriver. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lewl, jag har oxå en polare som vägrar skaffa mic. Jag får snacka själv i micen medan han skriver. :lol:

 

Haha så du gör så, jag tänkte det först men jag känner mig så sjukt dum när jag pratar med någon som inte svarar :P Kanske skulle prova dock :)

 

Hoppas jag kan trycka in lite grind idag, satt 10 timmar igår 10 timmar i förrgår och kommer nog sitta 12 idag med förberedelser inför en labb i datorteknik :shock:, helt sjukt att det tar så lång tid men det beror ävl på att jag har inte några direkta förkunskaper heller, men ärligt vem fan kan programmera assembler?

 

Sjukt jobbigt är det att spela underrullad men jag känner på mig att jag kommer kunna grinda upp detta!

 

Om allt går bra borde jag kunna grinda nl100HU till sommarn med överdrivet stabil rulle, det längtar jag till :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BOOYA!

 

Internet tiltade loss igår kväll och dog varannan minut så kunde inte skriva nåt.

Fick dessutom DCfold med AKxx på brädan QJT9. Tilt city.

 

Iaf, kommer main spela PLO50 HU. Började för ett par dagar sedan och har hunnit grinda hela 150 givar. Dock är man ju rungood så ligger på +$260 amerikanska.

 

Nickar OMGKentLennart @ FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara hälsa FeelingThis välkommen som en medlem av denna dagbok :D

Frånochmed nu kommer han också skriva här, troligtvis whina mest men det gör ju jag också! Välkommen!

 

Grab the cheese, I bring the whine!

 

Välkommen feelingThis! :-) Hur kommer det sig att ni har en DB tillsammans? Polers eller?

 

Låt mig säga såhär: Jag är Yoda(kort och grön med talfel) och magico är Luke.

 

Japp, eller inte IRL polare men vi har haft varann på msn ett tag nu och snackar väldigt mycket på msn och kör mikogosessions ganska regelbundet(utan mic :shock:, feelingthis har stående hemläxa att fixa en men han gör inte sina läxor:P)

 

Senildement @ 22 for ya. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick smaka varians idag.

104 givar och ett resultat på -$143 amerikanska.

Vann inte en enda pott, eller jo, en. Den var på 11 dollarsh.

 

I love whine! :D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

 

Blockar en sjua men whatever.

Standard?

 

 

Seat 1: OMGKentLennart ($56)

Seat 2: hamarapuoli ($56.45)

hamarapuoli posts the small blind of $0.25

OMGKentLennart posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to OMGKentLennart 7 of Clubs7 of Diamonds10 of Clubs9 of Diamonds

hamarapuoli raises to $1.50

OMGKentLennart raises to $4.50

hamarapuoli calls $3

*** FLOP *** 8 of Hearts6 of Diamonds8 of Spades

OMGKentLennart bets $5.50

hamarapuoli raises to $11

OMGKentLennart raises to $42

hamarapuoli raises to $51.95, and is all in

OMGKentLennart calls $9.50, and is all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens lektion: Värdet av att ha en stark kicker

 

 

Seat 1: mr elite1 ($103.20)

Seat 2: OMGKentLennart ($51.65)

mr elite1 posts the small blind of $0.25

OMGKentLennart posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to OMGKentLennart 7 of Spades6 of Clubs5 of Spades4 of Diamonds

mr elite1 raises to $1.50

OMGKentLennart raises to $4.50

mr elite1 calls $3

*** FLOP *** 5 of Clubs5 of Diamonds9 of Diamonds

OMGKentLennart bets $7

mr elite1 raises to $30

OMGKentLennart raises to $47.15, and is all in

mr elite1 calls $17.15

OMGKentLennart shows 7 of Spades6 of Clubs5 of Spades4 of Diamonds

mr elite1 shows 6 of Hearts4 of Clubs3 of Spades5 of Hearts

*** TURN *** 5 of Clubs5 of Diamonds9 of Diamonds2 of Spades

*** RIVER *** 5 of Clubs5 of Diamonds9 of Diamonds2 of Spades9 of Hearts

OMGKentLennart shows three of a kind, Fives

mr elite1 shows three of a kind, Fives

OMGKentLennart wins the pot ($102.80) with three of a kind, Fives

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får fortfarande inte vinna något :( körde just en session på 400 händer ngnting och den sluta på -$19, inget konstigt med det bara att jag borde vunnit ganska mycket om mina händer fick stå någongång.

Ligger iaf totalt sett + med RB och Bonus.

Jag är trött på detta men det ska vända snart, FeelThis kollade på i mikogo så han kan intyga att jag blev utdragen så jag inte sitter här å ljuger :P

 

Frågade en polare om han kunde stejka mig med $2k och det kunde han, har jag inte vunnit X antal 100dollar till på måndag typ så börjar jag på stejken.

Egentligen vill jag ju inte spela på stejk, får ju bara behålla hälften av mina vinster men jag känner mig inte riktigt komfortabel med att spela med för liten rulle + att jag har dåligt med pengar "irl" och det leder till att det nästan känns osm jag spelar med min privatekonomi :P

Jaja, nu ska jag kolla på entourage eller cr typ. Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen får jag lite medvind :D

Bra dag idag, sluta på +$206.... nice :D

Låg ca 250+ på slutet och borde klivit, gjorde tyvärr inte. Men men sånt händer och jag är jätteglad att det gick bra nu!

Var några kul händer idag tror jag.

Spec en hand där ni antagligen kommer såga mig totalt och det var väl egentligen ganska fiskigt spelat men ändå :P

 

Ok, såhär går mitt resonemang:

3betten är gnaska standard även fast jag mixxar lite med sånna händer.

På flopp tror han mig helt enkelt inte för ett A och synar, ok tänker jag och funderar ungefär på en range. Kommer fram till att den borde innehålla många låga par typ 22-77 och 45/34 och när han checkar turn tycker jag den rangen känns ännu mer trolig och jag kommer in i lite fel tankebanor, tänker att "har han A borde han raisa" vilket ju inte riktigt är sant men framför allt så tänkte jag "aha, han vill komma till en billig SD med sitt par" På river blir alla hans låga par dödade och försöker då desperat bluffa.

Trodde inte heller han skulle våga VB 99+ där och alla K borde han checka för med dom har han väldigt bra SBV. Dessutom tyckte jag hans betsize var lite konstig.

Är väl fortfarande inte en bra syn men hoppas ni iaf förstår hur jag tänkte när jag syna med Qhög :P

 

 

Full Tilt Poker Game #10323086956: Table Exit (heads up) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 17:04:24 ET - 2009/01/29

Seat 1: BSmitty23 ($51.60)

Seat 2: HERO ($50)

BSmitty23 posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of Hearts9 of Hearts

BSmitty23 raises to $1.50

HERO raises to $4.50

BSmitty23 calls $3

*** FLOP *** Ace of Hearts4 of SpadesAce of Diamonds

HERO bets $6.50

BSmitty23 calls $6.50

*** TURN *** Ace of Hearts4 of SpadesAce of Diamonds8 of Hearts

HERO checks

BSmitty23 checks

*** RIVER *** Ace of Hearts4 of SpadesAce of Diamonds8 of Hearts8 of Spades

HERO checks

BSmitty23 bets $14.50

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO calls $14.50

*** SHOW DOWN ***

BSmitty23 shows Ace of Clubs7 of Spades a full house, Aces full of Eights

HERO mucks

BSmitty23 wins the pot ($50.50) with a full house, Aces full of Eights

HERO adds $25.50

*** SUMMARY ***

Total pot $51 | Rake $0.50

Board: Ace of Hearts4 of SpadesAce of Diamonds8 of Hearts8 of Spades

Seat 1: BSmitty23 (small blind) showed Ace of Clubs7 of Spades and won ($50.50) with a full house, Aces full of Eights

Seat 2: HERO (big blind) mucked Queen of Hearts9 of Hearts - two pair, Aces and Eights

 

Detta var ett svårt ställ att göra, tänkte ganska länge innan jag gjorde det!

Men tänkte helt enkelt så att om han hade en T skulle han oftast syna flop och försöka få in det på turn, han kunde inte heller reppa spec mycket mer än ett drag tyckte jag.

 

Full Tilt Poker Game #10321729541: Table Tail (heads up) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:42:44 ET - 2009/01/29

Seat 1: Teknisk_Innsikt ($52.65)

Seat 2: HERO ($50.50)

Teknisk_Innsikt posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of Clubs9 of Diamonds

Teknisk_Innsikt raises to $1.50

HERO raises to $4.50

Teknisk_Innsikt calls $3

*** FLOP *** 10 of Hearts10 of Diamonds9 of Clubs

HERO bets $6.50

Teknisk_Innsikt raises to $19

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $46, and is all in

Teknisk_Innsikt calls $27

HERO shows King of Clubs9 of Diamonds

Teknisk_Innsikt shows Jack of SpadesKing of Diamonds

*** TURN *** 10 of Hearts10 of Diamonds9 of Clubs5 of Clubs

*** RIVER *** 10 of Hearts10 of Diamonds9 of Clubs5 of Clubs2 of Diamonds

HERO shows two pair, Tens and Nines

Teknisk_Innsikt shows a pair of Tens

HERO wins the pot ($100.50) with two pair, Tens and Nines

Teknisk_Innsikt adds $47.85

*** SUMMARY ***

Total pot $101 | Rake $0.50

Board: 10 of Hearts10 of Diamonds9 of Clubs5 of Clubs2 of Diamonds

Seat 1: Teknisk_Innsikt (small blind) showed Jack of SpadesKing of Diamonds and lost with a pair of Tens

Seat 2: HERO (big blind) showed King of Clubs9 of Diamonds and won ($100.50) with two pair, Tens and Nines

 

Nice när händerna får stå.

 

Full Tilt Poker Game #10322997704: Table Prince (heads up) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 16:59:03 ET - 2009/01/29

Seat 1: mr ladrao ($75.90)

Seat 2: HERO ($57.75)

HERO posts the small blind of $0.25

mr ladrao posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of Diamonds4 of Diamonds

HERO raises to $1.50

mr ladrao calls $1

*** FLOP *** Queen of Clubs4 of Spades4 of Clubs

mr ladrao checks

HERO bets $2

mr ladrao raises to $7

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO raises to $19

mr ladrao raises to $74.40, and is all in

HERO calls $37.25, and is all in

mr ladrao shows Ace of Clubs2 of Clubs

HERO shows Ace of Diamonds4 of Diamonds

Uncalled bet of $18.15 returned to mr ladrao

*** TURN *** Queen of Clubs4 of Spades4 of Clubs7 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Clubs4 of Spades4 of Clubs7 of Diamonds8 of Spades

mr ladrao shows a pair of Fours

HERO shows three of a kind, Fours

HERO wins the pot ($115) with three of a kind, Fours

mr ladrao adds $31.85

*** SUMMARY ***

Total pot $115.50 | Rake $0.50

Board: Queen of Clubs4 of Spades4 of Clubs7 of Diamonds8 of Spades

Seat 1: mr ladrao (big blind) showed Ace of Clubs2 of Clubs and lost with a pair of Fours

Seat 2: HERO (small blind) showed Ace of Diamonds4 of Diamonds and won ($115) with three of a kind, Fours

 

 

Jag brukar inte defenda med den här handen men han kändes lite tilt(jag hade 3bettat mycket och även 5betshovat på väldigt kort tid)

Han spelar iaf handen rätt lustigt tycker jag.

 

Full Tilt Poker Game #10321439163: Table Peak (heads up) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:24:52 ET - 2009/01/29

Seat 1: ApolloFlow ($56.90)

Seat 2: HERO ($63.35)

HERO posts the small blind of $0.25

ApolloFlow posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 8 of Diamonds5 of Diamonds

HERO raises to $1.50

ApolloFlow raises to $5

HERO calls $3.50

*** FLOP *** Jack of DiamondsAce of Clubs6 of Diamonds

ApolloFlow bets $5

HERO calls $5

*** TURN *** Jack of DiamondsAce of Clubs6 of DiamondsAce of Diamonds

ApolloFlow checks

HERO bets $16.50

ApolloFlow has 15 seconds left to act

ApolloFlow has requested TIME

ApolloFlow raises to $46.90, and is all in

HERO calls $30.40

ApolloFlow shows 10 of Clubs10 of Diamonds

HERO shows 8 of Diamonds5 of Diamonds

*** RIVER *** Jack of DiamondsAce of Clubs6 of DiamondsAce of Diamonds8 of Hearts

ApolloFlow shows two pair, Aces and Tens

HERO shows a flush, Ace high

HERO wins the pot ($113.30) with a flush, Ace high

ApolloFlow adds $50

*** SUMMARY ***

Total pot $113.80 | Rake $0.50

Board: Jack of DiamondsAce of Clubs6 of DiamondsAce of Diamonds8 of Hearts

Seat 1: ApolloFlow (big blind) showed 10 of Clubs10 of Diamonds and lost with two pair, Aces and Tens

Seat 2: HERO (small blind) showed 8 of Diamonds5 of Diamonds and won ($113.30) with a flush, Ace high

 

 

Här är största potten för dagen :)

 

Full Tilt Poker Game #10321931399: Table Tail (heads up) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:55:00 ET - 2009/01/29

Seat 1: Teknisk_Innsikt ($79.50)

Seat 2: HERO ($68.85)

Teknisk_Innsikt posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of HeartsKing of Spades

Teknisk_Innsikt raises to $1.50

HERO raises to $4.50

Teknisk_Innsikt has 15 seconds left to act

Teknisk_Innsikt raises to $11

HERO calls $6.50

*** FLOP *** 6 of Hearts5 of Clubs4 of Diamonds

HERO checks

Teknisk_Innsikt bets $16

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $43.50

Teknisk_Innsikt raises to $68.50, and is all in

HERO calls $14.35, and is all in

Teknisk_Innsikt shows 9 of Clubs7 of Diamonds

HERO shows King of HeartsKing of Spades

Uncalled bet of $10.65 returned to Teknisk_Innsikt

*** TURN *** 6 of Hearts5 of Clubs4 of Diamonds6 of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Hearts5 of Clubs4 of Diamonds6 of DiamondsAce of Clubs

Teknisk_Innsikt shows a pair of Sixes

HERO shows two pair, Kings and Sixes

HERO wins the pot ($137.20) with two pair, Kings and Sixes

Teknisk_Innsikt adds $39.35

*** SUMMARY ***

Total pot $137.70 | Rake $0.50

Board: 6 of Hearts5 of Clubs4 of Diamonds6 of DiamondsAce of Clubs

Seat 1: Teknisk_Innsikt (small blind) showed 9 of Clubs7 of Diamonds and lost with a pair of Sixes

Seat 2: HERO (big blind) showed King of HeartsKing of Spades and won ($137.20) with two pair, Kings and Sixes

 

 

 

 

 

En whinehand måste jag få ta med även fast jag vann några inköp :P

 

Full Tilt Poker Game #10321467565: Table Peak (heads up) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:26:40 ET - 2009/01/29

Seat 1: ApolloFlow ($52.25)

Seat 2: HERO ($117.75)

ApolloFlow posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 9 of Diamonds8 of Diamonds

ApolloFlow raises to $1.50

HERO raises to $4.50

ApolloFlow calls $3

*** FLOP *** 4 of Clubs9 of Spades8 of Spades

HERO bets $6.50

ApolloFlow has 15 seconds left to act

ApolloFlow raises to $19.50

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $67.50

ApolloFlow calls $28.25, and is all in

HERO shows 9 of Diamonds8 of Diamonds

ApolloFlow shows 10 of Hearts7 of Diamonds

Uncalled bet of $19.75 returned to HERO

*** TURN *** 4 of Clubs9 of Spades8 of Spades4 of Diamonds

*** RIVER *** 4 of Clubs9 of Spades8 of Spades4 of Diamonds10 of Spades

HERO shows two pair, Nines and Eights

ApolloFlow shows two pair, Tens and Fours

ApolloFlow wins the pot ($104) with two pair, Tens and Fours

*** SUMMARY ***

Total pot $104.50 | Rake $0.50

Board: 4 of Clubs9 of Spades8 of Spades4 of Diamonds10 of Spades

Seat 1: ApolloFlow (small blind) showed 10 of Hearts7 of Diamonds and won ($104) with two pair, Tens and Fours

Seat 2: HERO (big blind) showed 9 of Diamonds8 of Diamonds and lost with two pair, Nines and Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...