Gå till innehåll

Supernova Elite


david

Recommended Posts

Tänkte bara höra om jag e helt ute och cyklar,

 

Men låt säga att man koncentrerar sig nästa år på att bara grinda pokerstars, och att man i Januari går in som supernova, har ett jämt flow över månaderna och når Supernova Elite i ( låt oss säga) november,

 

har man då grindat ihop ca 700.000 SEK + inköp till wsoop och wcoop, EXKLUSIVE själva pokerresultatet?

 

Mvh David

 

Edit: Ej hänsyn till ngn skatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tjänar 3,5 miljoner FPP för ditt spel. Du når 6 milestones för sammanlagt $28k, varje sådan bonus kostar 50k FPP.

 

Du har kvar 3,2 miljoner FPP kvar som du kan köpa 12,8 st $4k bonusar för, dvs $51,2k.

 

Sammanlagt $79,2k vilket är lite över 600k SEK med en växlingskurs på 7,6sek/$.

 

Hur många VPP behövs det för elite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, då har jag inte missförstått hela VIP-systemet.

 

WCOOP är givet. Sen om man bara väljer ETT "stort" event till, typ WSOP Main, så får man $10K till.

 

Summa summarum $89,2K.

 

Offtopic, så känner jag faktiskt en spelare som klarat av det på FL SH 2/4 -5/10. Trodde bara inte det var såpass hyffsat mkt "rakeback".

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så enkelt, det beror helt på din spelstil och vad du spelar. Kring 50% är absolut minimum och som mest +150%.

 

Finns en bra artikel här http://www.twoplustwo.com/magazine/issue47/pokerstars-vip.php

 

Thx, jag spelar hu sng så då blir det lättare att räkna ut =)

 

Ang. artiklen, MicroBob har dissat den i nån tråd på 2p2, kommer dock inte ihåg vilken, letade lite men utan framgång :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx, jag spelar hu sng så då blir det lättare att räkna ut =)

 

Ang. artiklen, MicroBob har dissat den i nån tråd på 2p2, kommer dock inte ihåg vilken, letade lite men utan framgång :(

 

Han tyckte väl lden var ok men dissade att Mason inte räknade efter MGR utan vad en snitt spelare skulle få, har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...