Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej allihop!

Mitt första inlägg trots att jag länge railat sidan under en kompis nick.

Kommer antagligen starta en dagbok då jag i december ska ut och resa och även kombinera detta med både live och online poker :-P Så då kommer det antagligen upp en ny dagbok då. Och med den såklart en beskrivning av mitt pokerliv. Så länge får ny nöja er med att jag från början är turre och Sag spelare sedan 4 år tillbaka. Men vill nu få igång ett Cg men lyckas inget vidare :oops: Så kommer posta lite händer jag funderar över!

 

 

2008/11/02

Seat 1: player 1 ($46)

Seat 2: player 2 ($238)

Seat 3: player 3 ($129.60)

Seat 4: Hero ($126.75)

Seat 6: player 4 ($133.60)

player 2 the small blind of $0.5

player 3 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Jack of DiamondsAce of Spades

Hero raises to $4

player 4 folds

player 1 calls $4

player 2 folds

player 3 calls $3

*** FLOP *** Jack of Spades5 of Spades4 of Spades

player 3 checks

Hero bets $11

player 1 folds

player 3 calls $11

*** TURN *** Jack of Spades6 of Spades7 of SpadesKing of Diamonds

player 3 has 15 seconds left to act

player 3 checks

Hero has 15 seconds left to act

Hero bets $24

player 3 has 15 seconds left to act

player 3 raises to $62

 

Hero?

Fel att beta turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag själv kollar på handen idag är det en självklar check bakom på turn! Med tanke på att dom händer han kan ha syna flopen med antingen slår mig eller nu har dragit ut mig. Om han inte har JQ eller möjligtvs J10!

 

SÅ check bakom på turn känns mer rätt men som jag spelade handen så degade jag så klart in vilket jag nu också känns fel med tanke på att jag borde här ge upp handen eftersom jag måste vara slagen! och som bäst har 25% om två par med står på river!

 

Men river gav mig inget spader och han visade upp Jc Ks och vann potten så det är wp av Fi :oops:

 

 

OM handen spelades rätt med check bakom på turn och fi checkar river är det fel eller givet med ett värdebett ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag hade nog checkat bakom turn. Ks är en väldigt stor del av hans flop checkcall range + att du även kan ligga långt efter.

 

Onödigt att slänga in en bet där och bli höjd av t.ex en klar färg eller just den handen han hade. Bättre att vänta till river men då får du nog ta och syna väldigt många riverkort. Dessutom kan du även få in färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...