Gå till innehåll

Highbury testar dagbokslivet.


highbury90

Recommended Posts

  • Svars 162
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mina handhistories är antagligen inte så intressanta eftersom man inte får en enda kommentar men vi testar igen :-)

 

Två händer där det som gör händerna intressanta är att det i båda autopostas från UTG följt av checksyn

 

Blinds are now $1/$2

Button is at seat 3

Seat 1: gier1 - $215.15

Seat 2: RCHLFRMFRNDS - $200

Seat 3: GhostDog2005 - $124.20

Seat 4: frenchyfab - $120.69

Seat 5: highbury90 - $198

Seat 6: sinsinatty - $95.15

Moving Button to seat 4

highbury90 posts small blind ($1)

sinsinatty posts big blind ($2)

gier1 posts $2

gier1 posts $1 dead

Shuffling Deck

Dealing Cards

Dealing [Th As] to highbury90

gier1 checks

GhostDog2005 calls $2

frenchyfab calls $2

highbury90 raises to $10

sinsinatty calls $10

gier1 calls $10

GhostDog2005 folds

frenchyfab folds

Dealing Flop [9h Ts 3d]

highbury90 bets $28

sinsinatty folds

gier1 raises to $60

highbury90 ???

 

 

 

Blinds are now $1/$2

Button is at seat 3

Seat 1: wullymc1 - $104.59

Seat 2: gier1 - $196

Seat 3: jonjo7622 - $333.85

Seat 4: brian27 - $425.85

Seat 5: highbury90 - $198

Seat 6: Howet - $101.14

Moving Button to seat 4

highbury90 posts small blind ($1)

Howet posts big blind ($2)

wullymc1 posts $2

Shuffling Deck

Dealing Cards

Dealing [Ts Ac] to highbury90

wullymc1 checks

gier1 raises to $9

jonjo7622 folds

brian27 folds

highbury90 calls $9

Howet folds

wullymc1 calls $9

Dealing Flop [Ad 2h 6d]

highbury90 checks

wullymc1 bets $8

gier1 folds

highbury90 raises to $24

Player [gier1] rebuys $13

wullymc1 raises to $95.59 (all-in)

highbury90 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Offside? Ja!

Bryr jag mig? Nej!

 

Idag är Van Persie kung i London.

 

Kör min första MTT på över en vecka och det är $750K på FTP som gäller.

Kommer en sammanfattning över November efter den turneringen.

 

För övrigt undrar jag fortfarande när talangen Mattias Fredriksson ska slå genom...

 

Ja han har varit lovande i några år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har foldat 13 händer i rad. Kanske bör ha en tight image vid bordet, men hur orkar man?

 

Blinds are now $1/$2

Button is at seat 4

Seat 1: peibol82 - $55.50

Seat 2: brian27 - $249.60

Seat 3: highbury90 - $194

Seat 4: gyreka - $336.25

Seat 5: petje010 - $71.50

Seat 6: McMorre - $260.85

Moving Button to seat 5

McMorre posts small blind ($1)

peibol82 posts big blind ($2)

Shuffling Deck

Dealing Cards

Dealing [9s Jd] to highbury90

brian27 folds

highbury90 raises to $7

gyreka folds

petje010 folds

McMorre calls $7

peibol82 calls $7

Dealing Flop [6d 5s 2d]

McMorre checks

peibol82 checks

highbury90 bets $15

McMorre calls $15

peibol82 folds

Dealing Turn [8h]

McMorre checks

highbury90 bets $31

McMorre calls $31

Dealing River [6c]

McMorre bets $30

highbury90 raises to $88

McMorre calls $88

Taking Rake of $3 from pot 1

highbury90 shows [9s Jd]

highbury90 has One Pair: 6s

McMorre shows [Ts 6h]

McMorre has Three of a Kind: 6s

McMorre wins $286 with: Three of a Kind: 6s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ge mig på lite sammanfattning av November.

 

"Målet är att hitta ny inspiration och disciplin till att grinda och sätta press på mig själv att ha bättre money management och spela på en jämnare nivå och undvika tiltsessioner."

 

*Har tyckt det varit kul att spela nästan alla sessioner så inspiration har det gett en del. Varit fokuserad och avbrutit ett par sessioner när jag märkt att jag inte är på topp. Där jag tidigare tiltat iväg ett par inköp.

 

*Disciplin att grinda har varit så där. Beror till stor del av socialt EV+ då börjat bli seriöst med en från motståndarlaget. Så måste se det som en godkänd ursäkt till att mängden timmar blivit relativt liten ;-)

 

* Money management har följts väldigt bra. Bara spelat $1/2 utan några skottningar. MTT har spelats sparsamt och enbart söndagsturrar varav jag sattat in till både SM och FTOPS main köpte in mig till $320 eventet. Men ITM i båda FTOPS eventen som spelades.

 

* Har fört bokföring över spelandet och använt PT.

 

Resultatet: Ingen toppmånad, men plusresultat för femte månaden i rad och helt ok med tanke på antalet timmar som spelats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål för December:

 

* Få in minst 20h spel/vecka.

* Spela lite fler MTT då jag själv tycker att jag spelat riktigt bra turneringsspel senaste tiden, men det hjälper ju inte när man inte hittar finalbord.

* Fortsatt disciplinerad grind. Multitabla max. 3 bord då jag märkt att jag nästan alltid backar när jag spelar fler oavsett värdet på borden.

 

icke pokerrelaterat.

 

* Komma igång med träning igen som försvann när minusgraderna dök upp.

* Läsa tre skönlitterära böcker.

* Försöka få en hyfsad dygnsrytm (tror inte jag klarar, men hyfsat är ett ganska relativt begrepp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Offside? Ja!

Bryr jag mig? Nej!

 

Idag är Van Persie kung i London.

 

Kör min första MTT på över en vecka och det är $750K på FTP som gäller.

Kommer en sammanfattning över November efter den turneringen.

 

För övrigt undrar jag fortfarande när talangen Mattias Fredriksson ska slå genom...

 

Det var underbart att sitta på Stamford Bridge i Söndags. Tänk om vi bara kunde plocka poäng mot de sämre lagen med. United och Chelsea är ju inga problem alls. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Jonas Jacobsson är en fantastisk idrottsman och har full respekt för honom. Men lite humor blir det när Sveriges bästa idrottare 2008 sitter i rullstol.

 

+1

Framförallt när man tänker på vad det är han tävlar i.

Som att köra 110 m häck för dem med 9 fingrar ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i helvete då?

 

Bör väl svara på det här, även om det framgick ganska tydligt att jag tycker att det var ett bra val och jag själv hade lagt min röst på honom.

 

Det handlar väl lite om stereotyper och fördomar. Jonas tävlar i paralympics, vilket är OS för personer med nedsatt funktion av något slag. Att hans prestation spöar alla våra "stjärnor" tycker jag är väldigt roande på något sätt.

 

Skulle på samma sätt tycka att det vore väldigt humoristiskt och en nagel i ögat på finkulturen om tex. en dyslektiker skulle vinna nobelpriset i litteratur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var underbart att sitta på Stamford Bridge i Söndags. Tänk om vi bara kunde plocka poäng mot de sämre lagen med. United och Chelsea är ju inga problem alls. =)

 

Avundas dig!!!

Måste varit enormt att vara på plats. Tyvärr så är ju lägstanivån för låg i år. Måste vinna mot de sämre lagen även när man inte gör en toppmatch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första två dagarna i december har börjat väldigt lovande, så det var väl väntat att det skulle dyka upp en setup nu

 

Seat 1: bluffing72 - $358.65

Seat 2: andyadams1 - $116.40

Seat 3: allinphill - $412

Seat 4: TimmieB - $141.60

Seat 5: RCHLFRMFRNDS - $241.55

Seat 6: highbury90 - $258.05

Moving Button to seat 4

RCHLFRMFRNDS posts small blind ($1)

highbury90 posts big blind ($2)

Shuffling Deck

Dealing Cards

Dealing [Ac Qs] to highbury90

bluffing72 calls $2

andyadams1 calls $2

allinphill folds

TimmieB folds

RCHLFRMFRNDS folds

highbury90 raises to $11

bluffing72 calls $11

andyadams1 folds

Dealing Flop [Qc 2s 3d]

highbury90 bets $22

bluffing72 calls $22

Dealing Turn [Qh]

highbury90 checks

bluffing72 bets $20

highbury90 raises to $71

bluffing72 raises to $325.65 (all-in)

highbury90 calls $225.05 (all-in)

Returning $100.60 to bluffing72 uncalled

bluffing72 shows [3h 3c]

highbury90 shows [Ac Qs]

Dealing River [Ts]

Taking Rake of $3 from pot 1

bluffing72 has Full House, 3s over Queens

bluffing72 wins $516.10 with: Full House, 3s over Queens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör väl svara på det här, även om det framgick ganska tydligt att jag tycker att det var ett bra val och jag själv hade lagt min röst på honom.

 

Det handlar väl lite om stereotyper och fördomar. Jonas tävlar i paralympics, vilket är OS för personer med nedsatt funktion av något slag. Att hans prestation spöar alla våra "stjärnor" tycker jag är väldigt roande på något sätt.

 

Skulle på samma sätt tycka att det vore väldigt humoristiskt och en nagel i ögat på finkulturen om tex. en dyslektiker skulle vinna nobelpriset i litteratur.

 

Tycker du verkar vara en sjukt mörk och oempatisk människa. Tror inte du förstår hur enkel din livssituation är jämfört med den "grupp" av människor som du finner humor i och hånar. Deras prestationer är rena hjälte prestationer och du vill ta udden av dessa?! Varför? Hoppas att ditt (knappt existerande) samvete vållar dig många sömnlösa nätter. Eller att du hamnar i deras sits. Dem har inte valt att sina tillstånd. Tänk på det istället för att se humor i det:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen history mellan oss. Hans bettingmönster känns dock som att han inte har monster och antagligen är tom.

Tomtesyn???

 

Blinds are now $1/$2

Button is at seat 1

Seat 1: peibol82 - $54.95

Seat 2: kexosmulan - $75

Seat 3: WhirlingDervish - $245.26

Seat 4: highbury90 - $155

Seat 5: RoyalFishfc - $414.39

Seat 6: Eurootje - $215.35

Moving Button to seat 2

WhirlingDervish posts small blind ($1)

highbury90 posts big blind ($2)

Shuffling Deck

Dealing Cards

Dealing [3d 3s] to highbury90

RoyalFishfc calls $2

WhirlingDervish says thank you.

Eurootje raises to $11

peibol82 folds

kexosmulan folds

WhirlingDervish remarks on that being unlucky.

WhirlingDervish folds

highbury90 calls $11

RoyalFishfc folds

Dealing Flop [5d 6d 6h]

highbury90 checks

Eurootje bets $17

highbury90 calls $17

Dealing Turn [2h]

highbury90 checks

Eurootje checks

Dealing River [Qh]

highbury90 checks

Eurootje bets $43

highbury90 calls $43

Taking Rake of $3 from pot 1

Eurootje shows [Kd Ah]

Eurootje has One Pair: 6s

highbury90 shows [3d 3s]

highbury90 has Two Pairs: 6s, 3s

highbury90 wins $142 with: Two Pairs: 6s, 3s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du verkar vara en sjukt mörk och oempatisk människa. Tror inte du förstår hur enkel din livssituation är jämfört med den "grupp" av människor som du finner humor i och hånar. Deras prestationer är rena hjälte prestationer och du vill ta udden av dessa?! Varför? Hoppas att ditt (knappt existerande) samvete vållar dig många sömnlösa nätter. Eller att du hamnar i deras sits. Dem har inte valt att sina tillstånd. Tänk på det istället för att se humor i det:evil:

 

Sorry!

Vet inte hur det inte kan framgå. Men nu har två st. kommenterat det jag skrivit ang. bragdguldet så något måste jag ha utryckt väldigt fel.

 

*"Jag tycker att Jonas Jacobsson är en fantastisk idrottsman och har full respekt för honom."

 

*jag tycker att det var ett bra val och jag själv hade lagt min röst på honom.

 

*Att hans prestation spöar alla våra "stjärnor" tycker jag är väldigt roande på något sätt. Med detta menar jag kul/roande att han trots sina fysiska hinder spöar dem som anses vara elitidrottare och drar in miljoner på sin idrott.

 

*Skulle på samma sätt tycka att det vore väldigt humoristiskt och en nagel i ögat på finkulturen om tex. en dyslektiker skulle vinna nobelpriset i litteratur. JAG VILL att detta ska hända! Jag har själv en vän med dyselexi som är intelligent och väldigt vältalig. Men som blev underkänd på sin C-uppsats pga. bristande språkbruk. Vilket jag anser sjukt orättvist.

 

Jag är själv utbildad lärare och har jobbat på en skola med funktionshindrade/utvecklingsstörda elever. Hoppas verkligen inte att dem ansåg/anser mig som en mörk oempatisk människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=highbury90;1129643

*Att hans prestation spöar alla våra "stjärnor" tycker jag är väldigt roande på något sätt. Med detta menar jag kul/roande att han trots sina fysiska hinder spöar dem som anses vara elitidrottare och drar in miljoner på sin idrott.

 

QUOTE]

 

 

Att han spöar våra stjärnor? Han är ju en av våra stjärnor utifrån sin egna förmåga... roande låter väldigt hånande imo..

 

Han själv är ju en elitidrottare? Eller vad är han? Tell me...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du verkar vara en sjukt mörk och oempatisk människa. Tror inte du förstår hur enkel din livssituation är jämfört med den "grupp" av människor som du finner humor i och hånar. Deras prestationer är rena hjälte prestationer och du vill ta udden av dessa?! Varför? Hoppas att ditt (knappt existerande) samvete vållar dig många sömnlösa nätter. Eller att du hamnar i deras sits. Dem har inte valt att sina tillstånd. Tänk på det istället för att se humor i det:evil:

 

Visst är det synd om de som har ett handikapp, men har inte alla olika förutsättningar, nån som är kort kommer få svårt att hoppa höjdhopp eller spela basket. Nån som är trög kommer inte kunna bli kärnfysiker.

 

Jag tycker visst att man kan erkänna en handikappad idrottare som gör en fantasktisk prestation men det blir ganska avigt om man inte ska bedöma bedriften i sig mot resten av världen utan bara de i liknande situation. Då borde en kille på 170kg som orkar sig runt ett maraton på hyfsad tid få ett bragdguld för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han spöar våra stjärnor? Han är ju en av våra stjärnor utifrån sin egna förmåga... roande låter väldigt hånande imo..

 

Han själv är ju en elitidrottare? Eller vad är han? Tell me...

 

Nej, nu orkar jag snart inte svara på fler inlägg där folk tolkar det jag skriver precis som de vill utan att kunna läsa en text.

 

De som ANSES vara stjärnor. Om du går ut på stan och gör en undersökning (kanske förändrat nu dagen efter bragdguldet). Och ställer frågan: Vilka är våra största idrottsstjärnor?

 

Så får du garanterat svaren: Zlatan, Anja Pärsson, Klüft etc. etc.

 

På din fråga om jag personligen tycker att han är en elitidrottare så har jag väl nu skrivit så där 3-4 gånger att han var mitt förstaval till att vinna årets bragdguld. För något år sedan slog han den olympiske mästaren i någon tävling. Klart som fan att han är en elitidrottare i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...