Gå till innehåll

tok_junior gillar inte pengar


tok_junior

Recommended Posts

Jag hade tidigare en dagbok då det gick relativt bra för mig, men jag hamnade i vad som började med en downswing, som i sin tur fick mig att spela riktigt dåligt och tappa all discipling. Jag backade ganska raskt, och bestämde mig för att sluta spela ett tag.

 

Nu börjar det kännas roligt igen, men drivkraften den här gången är (faktiskt) inte pengar. Jag har suttit och småspelat ett par tusen händer, och det har gått riktigt dåligt. Jag har satt mig ner och analyserat mitt spel och hittat massor av luckor som jag tidigare gjort mig av med. Min drivkraft nu är helt enkelt att hitta så många luckor som möjligt, och täppa till dom.

 

Vem vet? Kanske kommer det lite pengar ut av det hela också.

 

Saldo:

 

1/11: +$26 ($172)

2/11: Inget spel ($172)

3/11: +$13 +$33 RB ($218)

4/11: +$16 ($234)

5/11: -$40 ($194)

6/11: -$87 ($107)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått fram en lista över läckor, och jag tänkte posta var och en med en illustrativ HH.

 

  • Syna inte 3 el 4-bet pre med KQ, särskilt inte när den kommer från tidig position.

 

***** Hand History for Game 2241049209 *****

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, October 28, 12:47:39 ET 2008

Table Jeantiane (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: GaVrosH ( $10.15 USD )

Seat 2: MARRE_66 ( $11.42 USD )

Seat 3: donk_a_kong ( $6.54 USD )

Seat 4: postmanpat08 ( $15.27 USD )

Seat 5: totikern ( $9.74 USD )

Seat 6: Chipmaster7 ( $7.28 USD )

GaVrosH posts small blind [$0.05 USD].

MARRE_66 posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to totikern [ Kc Qh ]

donk_a_kong folds

postmanpat08 calls [$0.10 USD]

totikern raises [$0.50 USD]

Chipmaster7 folds

GaVrosH folds

MARRE_66 calls [$0.40 USD]

postmanpat08 raises [$15.17 USD]

totikern calls [$9.24 USD]

MARRE_66 folds

** Dealing Flop ** [ 6s, 3h, Kd ]

** Dealing Turn ** [ 8d ]

** Dealing River ** [ 7d ]

postmanpat08 shows [Ah, Ad ]

totikern doesn't show [Kc, Qh ]

 

Det faktum att han limp-höjde mig all-in är egentligen oväsentligt, jag valde bara just det här exemplet för att det var så otroligt illustrativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa läcka

 

  • Syna inte AI med bara toppar, särskilt inte på en livsfarlig flop

 

***** Hand History for Game 2241045272 *****

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, October 28, 12:42:58 ET 2008

Table Hyrokkin (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: GaVrosH ( $25.41 USD )

Seat 2: xllyj ( $9.69 USD )

Seat 3: totikern ( $12.42 USD )

Seat 4: G_Gander ( $6.97 USD )

Seat 5: gingaburger ( $7.78 USD )

Seat 6: dalbax ( $6.78 USD )

totikern posts small blind [$0.05 USD].

G_Gander posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to totikern [ Kd Qd ]

gingaburger folds

dalbax raises [$0.40 USD]

GaVrosH folds

xllyj folds

totikern calls [$0.35 USD]

G_Gander folds

** Dealing Flop ** [ Kc, 5c, 4c ]

totikern checks

dalbax bets [$0.50 USD]

totikern raises [$2.40 USD]

dalbax raises [$5.88 USD]

totikern calls [$3.98 USD]

** Dealing Turn ** [ Qh ]

** Dealing River ** [ 7c ]

dalbax shows [6c, Tc ]

totikern doesn't show [Kd, Qd ]

 

"Han kommer bara syna min stora höjning om han verkligen har färgen. Oj, han tryckte, då är det bäst jag synar"???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Bättre pottkontroll, vilket inte är så svårt;

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, October 29, 10:56:37 ET 2008

Table Yellow Ledbetter (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: dias-aek ( $50.57 USD )

Seat 2: totikern ( $80.98 USD )

Seat 3: Scheike ( $49.76 USD )

Seat 4: Treborious ( $113.81 USD )

Seat 5: braken ( $48.38 USD )

Seat 6: johan_haren ( $54.39 USD )

dias-aek posts small blind [$0.25 USD].

totikern posts big blind [$0.50 USD].

Dealt to totikern [ 4h Jd ]

Scheike folds

Treborious folds

braken calls [$0.50 USD]

johan_haren folds

dias-aek folds

totikern checks

** Dealing Flop ** [ 4d, 2h, 8s ]

totikern bets [$0.85 USD]

braken calls [$0.85 USD]

** Dealing Turn ** [ 3d ]

totikern bets [$2.00 USD]

braken calls [$2.00 USD]

** Dealing River ** [ 2c ]

totikern bets [$3.00 USD]

braken calls [$3.00 USD]

totikern shows [4h, Jd ]

braken shows [8d, Jh ]

 

"Jag har fan ett par i fyror, det slår du ALDRIG, så lägg dig din jävel!" ...

 

EDIT: Det här var faktiskt inte ett särskilt bra exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Spela inte skithänder ur position bara för att någon KANSKE stjäl med en stor höjning från sen position.

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, October 22, 08:38:10 ET 2008

Table Hyrokkin (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: DIVRAK ( $14.71 USD )

Seat 2: totikern ( $22.70 USD )

Seat 3: Domer25 ( $10.82 USD )

Seat 4: Adamoa ( $2.86 USD )

Seat 5: Nebbot ( $10.57 USD )

Seat 6: riverious ( $8.78 USD )

DIVRAK posts small blind [$0.05 USD].

totikern posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to totikern [ Jd Qs ]

Domer25 folds

Adamoa calls [$0.10 USD]

Nebbot raises [$1.00 USD]

riverious folds

DIVRAK folds

totikern calls [$0.90 USD]

Adamoa folds

** Dealing Flop ** [ Ks, 5c, 5h ]

totikern checks

Nebbot bets [$0.10 USD]

totikern raises [$2.45 USD]

Nebbot calls [$2.35 USD]

** Dealing Turn ** [ 7h ]

totikern bets [$3.52 USD]

Nebbot calls [$3.52 USD]

** Dealing River ** [ 9c ]

totikern checks

Nebbot bets [$1.00 USD]

totikern calls [$1.00 USD]

Nebbot shows [Kd, Kc ]

totikern doesn't show [Jd, Qs ]

 

Den här handen är ett exempel på alla möjliga fel, men den egentliga frågan är vad jag gör i den potten över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett par läckor till, men dom är mer obskyra. Nu tänkte jag börja med att täppa till dom här och se hur det går, för att efter 2-3k händer till göra en ny analys.

 

Jag tjuvstartade lite med tätandet igår, och vann 4 inköp på 101 händer. Givetvis hade jag även en del tur, men jag kunde väldigt ofta peka på dom situationer jag identifierat och säga "Här ska jag göra så här istället", och när jag gick igenom händerna efteråt kunde jag ofta se att även om mina vunna potter blev något mindre blev dom förlorade ofantligt mycket mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi en hand där jag brukar stå och vela lite över om det är syn för att inte skrämma bort honom eller höjning för att få in pengar och förstöra potoddsen.

 

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, October 30, 08:52:13 ET 2008

Table Brentford (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: elducko2108 ( $11.76 USD )

Seat 2: pokerozo11 ( $3.98 USD )

Seat 3: totikern ( $10.35 USD )

Seat 4: Gabiella9 ( $9.98 USD )

Seat 6: madmark52 ( $14.30 USD )

Gabiella9 posts small blind [$0.05 USD].

madmark52 posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to totikern [ As 9c ]

elducko2108 calls [$0.10 USD]

pokerozo11 folds

totikern raises [$0.60 USD]

Gabiella9 folds

madmark52 folds

elducko2108 calls [$0.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Jc, 9d, Ac ]

elducko2108 bets [$0.50 USD]

totikern ???

 

Hur tolkar ni hans donkbet? Vill han dra billigt till färgen, försöker han lura i mig att han har en jättehand och vill att jag ska lägga mig (fet chans...), eller hur tänker människor som donkbettar dragiga brädor?

 

Ska jag här

 

A: syna och riskera att han drar till färgen, och agera utifrån turn-kortet

B: höja 75-80% pott för att lägga mig vid action på turn om färgen kommer

C: höja pott och försöka få in så mycket slantar som möjligt

D: Byta namn till tuff_fish och lägga mig

 

EDIT: Eftersom ingen någonsin fattar vad jag skriver förtydligar jag: frågan är vad donksatsningen betyder och hur FI tänker när han gör den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, October 30, 11:17:36 ET 2008

Table Hyrokkin (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: totikern ( $10.00 USD )

Seat 2: Gruva ( $9.70 USD )

Seat 3: jimgas ( $16.85 USD )

Seat 4: esie ( $23.54 USD )

Seat 5: CRRISS ( $9.85 USD )

Seat 6: gouchaman ( $8.73 USD )

CRRISS posts small blind [$0.05 USD].

gouchaman posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to totikern [ Qs As ]

totikern raises [$0.40 USD]

Gruva folds

jimgas folds

esie calls [$0.40 USD]

CRRISS folds

gouchaman folds

** Dealing Flop ** [ Qh, 8d, 7c ]

totikern bets [$0.95 USD]

esie calls [$0.95 USD]

** Dealing Turn ** [ 3c ]

totikern bets [$2.85 USD]

esie raises [$22.19 USD]

totikern ???

 

Vad kan han ha här? Set? Skulle han syna floppen med 33? Skulle han inte höja pre med QQ? Skulle han gå AI redan på turn med 77 eller 88?

Han har position på mig, om han slowplayar ett monster borde han väl vänta en gata till innan han höjer, eftersom jag uppenbarligen vill göra något av min hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättning på förra handen:

 

totikern calls [$5.80 USD]

** Dealing River ** [ Jd ]

totikern shows [Qs, As ]

esie shows [3s, 8s ]

 

Att han skulle ha 38 var ju inte helt väntat, men att han hade mig slagen när han gick AI och jag hade ett par var det, och här är anledningen till att jag ska sluta syna för stacken med ett par utan drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns visst en hel del som tror att jag på allvar sitter och försöker analysera de händer jag postat.

 

Så är inte fallet.

 

Händerna visar standardsituationer som jag efter mitt långa uppehåll börjar hantera helt fel, och handhistoriken jag postat är bara till för att belysa det.

 

Jag har mao hittat några praktläckor, visat vilka det är, och börjat täta dom, och händerna här ovan visar läckspelet, inte det korrekta spelet, eller händer jag undrar över hur dom bör spelas.

 

Ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte dykt upp en enda intressant hand under de sessioner jag spelat sedan dagboken startades, vilket kan bero på att det är 4st a 175 händer i snitt. Jag har två barn (känns som hundra) och ett hus med kronisk renovering, så jag har inte alltför mycket tid.

 

Hur som helst tänkte jag att en lägesuppdatering är på sin plats; de senaste 4 sessionerna, där jag jobbat med läckorna, har alla varit vinnande och gett mig totalt $78, dvs 780 stora blinds. En av sessionerna var jävligt marginell då jag fick ett återfall som kostade mig ett inköp och spelade allmänt slarvigt, och den slutade med +35c... Hur som helst, tillsammans med min rakeback (får man skriva ordet nu?) har jag några dollar mer än jag hade när jag började för 3000 händer sedan, och spelet känns helt enkelt väldigt mycket bättre. Jag räknar inte med att vinna nästan en stor mörk per hand i fortsättningen, men ett par stycken per 100 händer borde det ändå bli.

 

Är en ptBB 0.5BB eller 2BB förresten? Jag har bytt till Holdem Manager efter att ha upptäckt att det är ljusår före PT, och jag vill veta vad jag ska jämföra med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan har hemtenta, och mitt jobb är att hålla ungarna ur huset så hon kan skriva den, och då blir det inte mycket poker spelat.

 

Jag fick hur som helst in en kort session på 250 händer precis nu, och jag spelade faktiskt in den med Camtasia. Jag har aldrig testat programmet, och dom blinkande hörnen, samt det faktum att jag inte kunde se min taskbar, störde rejält. Jag skyller min förlust på $1.20 på det.

 

Jag spelade 4 bord, och en tight regular började spela tillbaka mot mig, och det var något jag hade svårt att fixa när jag dels spelade såpass många bord (ja, jag är ringrostig) och dels hade blinkande prylar runt borden. Det gjorde att jag begick ett antal misstag som säkert kostade mig ett halvt inköp eller så.

 

Men vad tycker ni? Ska jag lägga upp filmen så ni kan häckla mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fick bli en kort session på 250 händer till, och nu blev det istället 1.5BI upp. Den här killen måste ha hängt sig efter den här handen.

 

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 03, 11:38:42 ET 2008

Table Come On Down (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: JohnnyDolla ( $7.05 USD )

Seat 2: atoni ( $10.00 USD )

Seat 3: totikern ( $11.71 USD )

Seat 4: zanerguy51 ( $10.10 USD )

Seat 5: Nebbot ( $9.09 USD )

Seat 6: burgerpi ( $24.75 USD )

totikern posts small blind [$0.05 USD].

zanerguy51 posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to totikern [ 3c 3d ]

Nebbot folds

burgerpi folds

JohnnyDolla calls [$0.10 USD]

totikern calls [$0.05 USD]

zanerguy51 checks

** Dealing Flop ** [ 3h, 3s, 2c ]

totikern checks

zanerguy51 checks

JohnnyDolla checks

** Dealing Turn ** [ Kc ]

totikern checks

zanerguy51 checks

JohnnyDolla bets [$0.10 USD]

totikern calls [$0.10 USD]

zanerguy51 folds

** Dealing River ** [ 9h ]

totikern bets [$0.50 USD]

JohnnyDolla raises [$1.00 USD]

totikern raises [$4.00 USD]

JohnnyDolla raises [$5.85 USD]

totikern calls [$2.35 USD]

JohnnyDolla shows [2h, 2d ]

totikern shows [3c, 3d ]

totikern wins $13.49 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en morgonsession på 346 händer, och 1.5BI upp igen. Jag fick en bra rush med kort, men ingen action, och det mesta av pengarna kom sig av stulna mörkar och hårt spelade stora drag, vilket jag floppade en hel del.

Min 3-bet börjar komma ner på lite vettigare nivåer, den här sessionen exakt 5% när den tidigare legat på 7-8%. Det och lite mer pottkontroll på turn har gjort stor skillnad för vinsterna, även om jag säkert skulle plussat ett par dollar ändå med den rush jag mycket väl kan vara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag HATAR hemtentor, särskilt när andra har dom. Eftersom min fru har en som ska lämnas in i morgon har jag all markservice, men jag vill ju SPELA POKER!

 

Över de senaste 1024 händerna (jag är binärfreak, och det är vad jag spelat den här månaden) har jag ett resultat på 53BB/100 (26.5ptBB), och det kliar i fingrarna när jag rider på en sån monsterrush!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är hemtentan klar och inskickad, och jag hade räknat med att ha tid att spela poker de närmsta dagarna. Nu är det ju dock så att jag är egenföretagare, närmare bestämt frilansande lösningsarkitekt, och jag blev precis dubbelbokad den närmsta veckan och fullbokad i ett halvår till. Det får väl helt enkelt bli några hundra händer på kvällar och helger fortsättningsvis också.

 

Men jag ska inte klaga, det är ju skoj att tjäna pengar :) På tal om det förstår jag inte varför så många fortsätter vara anställda. Sedan jag blev egen har min lön fördubblats, och jag tjänade BRA med pengar även tidigare. Jag har bättre kontroll på mina arbetstider, och jag kan själv välja vilka uppdrag jag ska ta. Varför gnida på som löneslav där du får göra tråkiga uppgifter dag ut och dag in, ta abuse av chefen och se ledningen ta alla pengar du drar in? Trygghet är inte ett argument; åtminstone som konsult i min bransch klarar du dig på att ha jobb halva året.

 

Kom igen, har inte du velat starta eget jävligt länge? Gör slag i saken, funkar det NU, på den här marknaden, kommer du bli miljonär när vi kommer in i högkonjunkturen. Vad ska du göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska höja preflop i 33 handen i övrigt spelar du handen som en total superåsna postflop att han har 22 gör ju att du inte kan misslyckas med att ta stacken.

Men beta någonstans ffs hur kan du bara syna hans minibet på turn hur tänker du där?

 

Jag höjer sällan små par från mörkarna när det är flera i potten. Jag visste inte att han hade 22 när vi spelade, och då jag aldrig lyckas få ut några pengar när jag träffar en sån här hand tänkte jag låta honom försöka bluffa bort sina pengar. Jag hoppades på att minibetten betydde någon slags hand, och att han skulle fortsätta med den på river om jag bara synade den, och jag kunde lika gärna få en bet till där som att slå om direkt och skrämma bort honom. Jag såg absolut inte att han hade en kung, och var ganska säker på att han skulle vika vid motstånd. Jag visste som sagt inte då att han satt på 22, utan trodde mer på en ensam tvåa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer sällan små par från mörkarna när det är flera i potten. Jag visste inte att han hade 22 när vi spelade, och då jag aldrig lyckas få ut några pengar när jag träffar en sån här hand tänkte jag låta honom försöka bluffa bort sina pengar. Jag hoppades på att minibetten betydde någon slags hand, och att han skulle fortsätta med den på river om jag bara synade den, och jag kunde lika gärna få en bet till där som att slå om direkt och skrämma bort honom. Jag såg absolut inte att han hade en kung, och var ganska säker på att han skulle vika vid motstånd. Jag visste som sagt inte då att han satt på 22, utan trodde mer på en ensam tvåa.

 

Om du skulle vetat att han hade 22 skulle du kunna spela i princip hur som hellst och ändå få stacken. Men alla gånger han bara har ett par av något slag så missar du massor av värde på att spela handen så sjukt långsamt då potten kommer vara minimal på river.

Ge honom chansen att bluffa? Sen donkbetar du river in i honom logiskt.

Om du ändå kommer donkbeta river kan du precis lika gärna slå om på turn så kommer din riverbet bli mycket större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle vetat att han hade 22 skulle du kunna spela i princip hur som hellst och ändå få stacken. Men alla gånger han bara har ett par av något slag så missar du massor av värde på att spela handen så sjukt långsamt då potten kommer vara minimal på river.

Ge honom chansen att bluffa? Sen donkbetar du river in i honom logiskt.

Om du ändå kommer donkbeta river kan du precis lika gärna slå om på turn så kommer din riverbet bli mycket större.

 

Jo, du har rätt, jag blir bara så jävla bajsnödig när jag träffar en sån här hand och gör i princip vad som helst för att motståndaren inte bara ska lägga sig. Kraftigt -EV, jag vet och ska försöka ändra på det, men som tur är drabbar en sån läcka inte min winrate särskilt mycket. Jag sitter alltid och tänker att "Helvete, varför får jag aldrig sitta i position när sånt här händer". Donkbetten fanns det för övrigt en tanke bakom, även om den i efterhand inte känns helt klockren. Tanken var att den skulle kommunicera något i stil med "Jag tror din minbet var en bluff, och jag träffade just en nia", och hoppas att det skulle få honom att slå om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man klar med 470 händer delade på NL10 och NL20, och jag kunde nog ha ätit frukost först. Jag vet inte om det bara var dåligt spel eller också en del otur inblandat, men jag vet att jag skötte pottkontrollen alldeles för dåligt och stackade av med top-par och två par alldeles för ofta.

 

Nåväl, det går nog att få in några hundra händer till senare under dagen, när jag ätit.

 

EDIT: Men vad GÖR jag!? Häckla mig tills jag lär mig respektera checkraises, åtminstone när jag är tom. Och så var det grejen med att syna en all-in efter en checkraise med ett lusigt par...

 

Seat 5 is the button

Seat 1: bagaren1 ( $33.70 USD )

Seat 2: cmjuninho ( $38.86 USD )

Seat 4: MRJINGLES46 ( $7.83 USD )

Seat 5: totikern ( $21.46 USD )

Seat 6: Pagansmart ( $33.64 USD )

bagaren1 posts small blind [$0.10 USD].

cmjuninho posts big blind [$0.20 USD].

Dealt to totikern [ Kd Ad ]

MRJINGLES46 calls [$0.20 USD]

totikern raises [$1.00 USD]

bagaren1 raises [$3.40 USD]

cmjuninho folds

MRJINGLES46 folds

totikern calls [$2.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 5c, 2h, Qc ]

bagaren1 checks

totikern bets [$4.00 USD]

bagaren1 raises [$8.00 USD]

totikern calls [$4.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Ah ]

bagaren1 bets [$22.10 USD]

totikern calls [$9.96 USD]

** Dealing River ** [ 4h ]

bagaren1 shows [Qs, Qh ]

totikern doesn't show [Kd, Ad ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man klar med 470 händer delade på NL10 och NL20, och jag kunde nog ha ätit frukost först. Jag vet inte om det bara var dåligt spel eller också en del otur inblandat, men jag vet att jag skötte pottkontrollen alldeles för dåligt och stackade av med top-par och två par alldeles för ofta.

 

Nåväl, det går nog att få in några hundra händer till senare under dagen, när jag ätit.

 

EDIT: Men vad GÖR jag!? Häckla mig tills jag lär mig respektera checkraises, åtminstone när jag är tom. Och så var det grejen med att syna en all-in efter en checkraise med ett lusigt par...

 

Seat 5 is the button

Seat 1: bagaren1 ( $33.70 USD )

Seat 2: cmjuninho ( $38.86 USD )

Seat 4: MRJINGLES46 ( $7.83 USD )

Seat 5: totikern ( $21.46 USD )

Seat 6: Pagansmart ( $33.64 USD )

bagaren1 posts small blind [$0.10 USD].

cmjuninho posts big blind [$0.20 USD].

Dealt to totikern [ Kd Ad ]

MRJINGLES46 calls [$0.20 USD]

totikern raises [$1.00 USD]

bagaren1 raises [$3.40 USD]

cmjuninho folds

MRJINGLES46 folds

totikern calls [$2.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 5c, 2h, Qc ]

bagaren1 checks

totikern bets [$4.00 USD]

bagaren1 raises [$8.00 USD]

totikern calls [$4.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Ah ]

bagaren1 bets [$22.10 USD]

totikern calls [$9.96 USD]

** Dealing River ** [ 4h ]

bagaren1 shows [Qs, Qh ]

totikern doesn't show [Kd, Ad ]

 

Ajaja det sticker i ögon vad gör du på flopen?

Tycker även att det är uruselt att flata 3bets med AK här borde du alltid 4beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaja det sticker i ögon vad gör du på flopen?

Tycker även att det är uruselt att flata 3bets med AK här borde du alltid 4beta.

 

Jo, jag vet inte varför jag inte bara tryckte in degen på floppen. Jag tror jag blivit smittad av sjukan som gör att man bara 4-bettar med AA och KK :/ Men när jag väl begått det misstaget borde jag väl ändå ha tagit mig i kragen och inte synat checkraisen, eller åtminstone lagt mig mot hans AI.

 

Jag är fortfarande svagt yr efter att ha tittat på den där HHn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...