Gå till innehåll

NLT - JJ i BB


mte

Recommended Posts

Table City Slickers (Real Money) -- Seat 2 is the button

Total number of players : 10

 

Seat 1: fi 1 ( $25 )

Seat 2: fi 2 ( $46.50 )

Seat 3: fi 3 ( $19.33 )

Seat 4: mte ( $53 )

Seat 5: fi 4 ( $41.05 )

Seat 6: fi 5 ( $14.53 )

Seat 7: fi 6 ( $25.37 )

Seat 8: fi 7 ( $25 )

Seat 9: fi 8 ( $42.80 )

Seat 10: fi 9 ( $28.25 )

fi 3 posts small blind (0.25 )

mte posts big blind (0.50 )

fi 1 posts big blind (0.50 )

 

Dealt to mte [ J:club:, J:diamond: ]

 

fi 4,5 och 6 folds

fi 7 raises (1) to 1

fi 8 folds.

fi 9 calls (1)

fi 1 och 2 folds

fi 3 raises (1.75 ) to 2

mte calls (1.50 )

fi 7 calls (1)

fi 9 calls (1) Pot: 8,50

 

Har lite svårt att bestämma mig för om jag ska trycka på en höjning eller inte. De har tidigare spelat sina bra händer med småhöjningar bara så bestämmer mig för att bara syna och hoppas på floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ Q:club:, J:spade:, T:club: ]

fi 3 bets (5) Pot: 13,50

mte calls (5) Pot: 18,50

 

Sweet, träffar ju mitt set. Men AK är ju inte otroligt hos ngn av dem, och färgdraget är ju där ute också. Vet inte riktigt varför, men med 2 kvar efter mig bestämde jag mig för att bara syna hans 5a. Borde jag ha ställt in här med tanke på att han bara har 12 kvar efter ändå eller skulle jag ha foldat?

 

fi 7 raises (23) to 23 (fi 7 is all-In.) Pot: 41,50

fi 9 folds.

fi 3 calls (12.33) (fi 3 is all-In.) Pot: 53,83

 

Jaha, där kom det en höjjing och en blixtsnabb syn. Nu känns det ju riktigt troligt att ngn har satt stegen eller spelar färgdrag hårt . What to do know?

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan lika gärna folda preflopp. Rutten position mellan två preflophöjare med små stackar som ger dig dåliga implicita odds känns inte jättelockande med JJ va?

 

Alternativet är en rejäl höjning för att köpa potten (fast med tanke på hur spelet brukar se ut på de här nivåerna är nog den chansen minimal).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan lika gärna folda preflopp. Rutten position mellan två preflophöjare med små stackar som ger dig dåliga implicita odds känns inte jättelockande med JJ va?

 

Alternativet är en rejäl höjning för att köpa potten (fast med tanke på hur spelet brukar se ut på de här nivåerna är nog den chansen minimal).

 

Jo, jag har problem med de små pocketparen. Precis som du säger blir man ju sällan av med folk preflop ändå, vilket nästan alltid leder till överkort på floppen vilket ger än värre beslut. Fint exempel i den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårspelat. jag vill nog se en reraise preflop här oavsett om de bara småhöjt sina fina händer preflop tidigare. om inte annat för att få inormation om vad de faktiskt kan tänkas sitta på. en rejäl reraise då, inte ännu en minimiraise.

 

efter floppen blev din hand än mer svårspelad, personligen skulle jag ha svårt att folda den på de här nivåerna då folk gladeligen kastar in hela sin stack med i stort sett vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...