Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...

Cyntax

Recommended Posts

• Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur kan ett back vara "looking good"? Eller du kanske menar i relation till vrålbacket i förrgår?

Nåja, den andel man köpte är åtmisntone bättre än att ha satt det i nån random teknikaktie...

Har ligger obv kort i fonden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan ett back vara "looking good"? Eller du kanske menar i relation till vrålbacket i förrgår?

Nåja, den andel man köpte är åtmisntone bättre än att ha satt det i nån random teknikaktie...

Han skrev när vi hade ett rätt och ledning i de andra två matcherna som var igång då

Länk till kommentar

Jo... riktigt tråkigt. Jag tycker att ni andelsägare har ett jättestort tålamod, större än mitt. Mitt tålamod och min frustration är nära bristningsgränsen nu, det ska erkännas.

Tidigare har jag berättat att jag tänkte försöka mig på ett surebettingprojekt. För att det ska ska vara värt besväret behövs en hyffsad kassa. Mitt förslag är att vi kör fonden denna vecka ut, sen får de som vill sina pengar tillbaka och de som vill vara med i surebettingfonden stanna kvar. Sen tar det några dagar att fixa med det praktiska (sprida pengarna). Vad säger ni om det?

Nu säger säkert någon: -"Surebetting fungerar inte."

Jaha, men Cyntax Betting Fund fungerade inte heller, varför köra på med då?

Surebettingprojektet kan hacka ett tag p.g.a. att jag ska flytta i månadsskiftet.

Nu kommer ni säkert att hacka på mig att jag lovade ju att vi skulle köra säsongen ut. Men någonstans finns det en gräns för hur mycket man orkar förlora. Jag lägger dessutom ned en massa tid och har en del pengar själv i fonden. Jag vill gärna höra andelsägarnas åsikter först, men egentligen kan jag bestämma allt själv och bara sluta spela + betala tillbaka era pengar.

Kommentarer?

Länk till kommentar

Förklara lite mer vad surebettingprojektet går ut på. :) Om jag har förstått det rätt går det inte att förlora på det såvida inte någon bookmaker upptäcker svagheten och avbryter ena sidan av betet medan den andra sajten inte avbryter (och man då inte vinner på den sajten). Är det korrekt?

Länk till kommentar

Jag har hela tiden varit stått bakom vad du än bestämmer cyntax då jag är övertygad om att du vet bäst angående detta. Visst är det trist att det gått dåligt, men det är ju väldig varians i sportsbetting och man måste precis som i poker orka köra på när det går som sämst. Jag tycker därför att vi borde köra vidare säsongen ut trots motgångarna.. Jag joinade fonden för spänningen med matcherna, inte för att tjäna pengar, även om de hade varit en bonus.

Vad som än beslutas så låter jag mina pengar ligga kvar och är med även på det nya projektet om det nu skulle bli av. Men som sagt så föredrar jag att vi kämpar oss igenom detta och fortsätter med systemet som vanligt.

Länk till kommentar

Förklara lite mer vad surebettingprojektet går ut på. :) Om jag har förstått det rätt går det inte att förlora på det såvida inte någon bookmaker upptäcker svagheten och avbryter ena sidan av betet medan den andra sajten inte avbryter (och man då inte vinner på den sajten). Är det korrekt?
Just det. Läs post 3834.
Länk till kommentar

Jag har hela tiden varit stått bakom vad du än bestämmer cyntax då jag är övertygad om att du vet bäst angående detta. Visst är det trist att det gått dåligt, men det är ju väldig varians i sportsbetting och man måste precis som i poker orka köra på när det går som sämst. Jag tycker därför att vi borde köra vidare säsongen ut trots motgångarna.. Jag joinade fonden för spänningen med matcherna, inte för att tjäna pengar, även om de hade varit en bonus.

Vad som än beslutas så låter jag mina pengar ligga kvar och är med även på det nya projektet om det nu skulle bli av. Men som sagt så föredrar jag att vi kämpar oss igenom detta och fortsätter med systemet som vanligt.

Problemet med surebetting är att det finns ingen spänning. Man vinner lika mycket oavsett hur det går... eller så kan man ju iofs spela så att 100% av vinsten kommer på ett lag och på det andra blir det jämna pengar.
Länk till kommentar

Cyntax om du nu väljer att göra om till en surebetting fond. Hur hade du tänkt redovisa spelen då? Ska du redovisa varje vad här löpande? Blir nog rätt så många posts, men ifall du inte gör det så är det ju å andra sidan svårt för folk att kunna hänga med. Lär ju bli bra mycket mer jobb med en surebetting fond jämfört med den här.

Länk till kommentar

Jo... riktigt tråkigt. Jag tycker att ni andelsägare har ett jättestort tålamod, större än mitt. Mitt tålamod och min frustration är nära bristningsgränsen nu, det ska erkännas.

Tidigare har jag berättat att jag tänkte försöka mig på ett surebettingprojekt. För att det ska ska vara värt besväret behövs en hyffsad kassa. Mitt förslag är att vi kör fonden denna vecka ut, sen får de som vill sina pengar tillbaka och de som vill vara med i surebettingfonden stanna kvar. Sen tar det några dagar att fixa med det praktiska (sprida pengarna). Vad säger ni om det?

Nu säger säkert någon: -"Surebetting fungerar inte."

Jaha, men Cyntax Betting Fund fungerade inte heller, varför köra på med då?

Surebettingprojektet kan hacka ett tag p.g.a. att jag ska flytta i månadsskiftet.

Nu kommer ni säkert att hacka på mig att jag lovade ju att vi skulle köra säsongen ut. Men någonstans finns det en gräns för hur mycket man orkar förlora. Jag lägger dessutom ned en massa tid och har en del pengar själv i fonden. Jag vill gärna höra andelsägarnas åsikter först, men egentligen kan jag bestämma allt själv och bara sluta spela + betala tillbaka era pengar.

Kommentarer?

Du har väl bara kört det nya systemet i 10 dagar eller så nu? Det kan omöjligt ge ett statistiskt korrekt utfall på så kort tid. Hade du underlag för förändringen skulle jag vara besviken över att du slutade nu när du precis gjort den vinnande förändringen om jag var andelsägare.

Länk till kommentar

Jag tar också ut de lilla som finns kvar av min lilla kassa ifall det blir en sure-petting-fond.

Jag personligen röstar för fortsätta säsongen ut. Som sagt i värsta fall gular du fonden. Men som du påpekat hela tiden så lär ingen ha investerat sin pension i fonden.

ALL IN!

Länk till kommentar

Du har väl bara kört det nya systemet i 10 dagar eller så nu? Det kan omöjligt ge ett statistiskt korrekt utfall på så kort tid. Hade du underlag för förändringen skulle jag vara besviken över att du slutade nu när du precis gjort den vinnande förändringen om jag var andelsägare.
Jag vet inte vad jag ska svara. Du har väl rätt. Jag har inget försvar.
Cyntax om du nu väljer att göra om till en surebetting fond. Hur hade du tänkt redovisa spelen då? Ska du redovisa varje vad här löpande? Blir nog rätt så många posts, men ifall du inte gör det så är det ju å andra sidan svårt för folk att kunna hänga med. Lär ju bli bra mycket mer jobb med en surebetting fond jämfört med den här.
Yes. Helt meningslöst att posta då. Håller med. Det finns ingen spänning... om man inte gamblar och lägger 100% av vinsten på ett av lagen? Men det blir ett jävla postande!...som kommer att ta sjukt mycket tid. Well, det är frivilligt och det är inte ens säkert det blir så. Jag vill först höra era åsikter. Bra point.
Blir det surebetting hoppar jag nog av projektet. Tycker helt enkelt inte att det är roligt.
Det förstår jag. Det andra som jag pm'ade dig om då?

För er som undrar så pm'ade jag Deval för att fråga om det var svårt att göra en enklare hemsida för en ny typ av fond. En fond där andelsägarna bestämmer hur fonden ska spela. Hade varit skitkul nu när Fotbollsallsvenskan drar igång. Inför varje omgång får alla andelsägare lägga en röst på hur fonden ska spela i alla matcher. Sen spelar fonden så. Jag hade varit med. Vem vill administrera?

Idén fick jag från covers.com

Länk till kommentar

Jag tycker det skulle vara jätteintressant om du startade en surebetfond, hade kanske nog tom slängt in en slant.

Vad är meningen med en fond som spelarna själva bestämmer vad den ska spela? Då kan man ju lika gärna lägga vadet själv och slippa den avgift om 10% (?) du tar ut. Eftersom vadet med stor sannolikhet blir lägre än vad fonden skulle lägga har man dessutom fler aktörer att välja på där man lägger vadet och kan på så sätt få högre odds. Samt slippa idioter som inte röstar som en själv ;)

Länk till kommentar

Det känns ju inte ok för:

-De andelsägare som gick in med förhoppningen att ha spel under hela säsongen.

-Alla andelsägare som nu ligger tok-back.... och vill ha en chans att "vinna tillbaka(?)". För de som nått smärtgränsen, degar ju helt enkelt ut. De som fortfarande har pengar kvar, har dem av en anledning och det är inte att sluta.

Men om du absolut inte längre tror på skiten, så ska du givetvis avsluta fonden på en gång! Inte "köra veckan ut"

Alt. spelar du hela fonden på Inter ikväll 5ggr pengarna.8-)

/oxascand?

Länk till kommentar

Otroligt stöd. Jag är rörd. Klart vi kör ända in i kaklet och jag ska inte hoppa av med mina egna pengar ens. Nu kör vi för spänningen, det är ju ändå bara pengar. Nu jävla ska det vinnas pengar! En eventuell surebettingfond får jag köra sen isf. Hur många matcher är det inatt?

Det här med att jag upplever situationen som jobbig kan hänga ihop med hur jag har det IRL/privatlivet. Att jag blandar ihop känslor. Uppryckning! Skärpning! Heja!

Sorry för off topic:

Den där ananassidan, kan man casha ut till bankkonto där? Är den skattefri?

Funderar på att skapa ett sportsbetting konto för allsvenskan :)

Troligtvis är den inte skattefri.
Länk till kommentar

Otroligt stöd. Jag är rörd. Klart vi kör ända in i kaklet och jag ska inte hoppa av med mina egna pengar ens. Nu kör vi för spänningen, det är ju ändå bara pengar. Nu jävla ska det vinnas pengar! En eventuell surebettingfond får jag köra sen isf. Hur många matcher är det inatt?

Det här med att jag upplever situationen som jobbig kan hänga ihop med hur jag har det IRL/privatlivet. Att jag blandar ihop känslor. Uppryckning! Skärpning! Heja!

GO GO GO !!! :-)

Länk till kommentar

En liten update om vad som händer i övrigt:

Igår klonkade jag en trippel på Champions League. Satsade 150 kr och fick tillbaka 1771 kr, netto 1621 kr. Inte illa. Jag spelar aldrig tripplar, men igår var ett undantag. Orsaken var att Expekt hade ett specialerbjudande där man skulle spela en trippel på CL tisdag och en på onsdag. Om man förlorade den andra skulle man få pengarna tillbaka. Så kvällens trippel är alltså ett "free bet" för mig.

Jag har spelat på:

Barcelona-Lyon 1'a

Porto-Atletico Madrid 1'a

Roma-Arsenal Oavgjort

Totalodds 9,48 och jag har lastat 150 kr på den.

---

Har försökt ladda ner och installera klienten till ArcticStarPoker, men min nya dator vill inte samarbeta. Virusskydd, säkerhetsinställningar och säkerhetscertifikat ställer till det. Hade $130 som satt fast där, men nu har jag cashat ut dem. (När mina pengar kommit ska jag berätta en liten hemlis om nätverket)

Eftersom inte ArcticStar vill samarbeta, och pokerfingrarna kliar på mig, så försökte jag med Entraction. Men satan! Den vill inte heller! .... Men PartyPoker fungerar fint! Hur kan det komma sig?

Iaf. så satte jag in pengar på Party för några veckor sedan, förlorade 90% på cash games, med de sista $11'arna körde jag DoN och vinner. Det är helt omöjligt att inte komma ITM i DoN's! Synd att de bara har DoN's för $11.

---

En pokerspelare vars skatteärende dragit ut på tiden rejält undrade hur det går. Hade nästan glömt bort honom. Det var 4-5 månader sedan vi svarade SKV... jag fick ett ryck och ringde handläggaren direkt. Hon ville inte riktigt svara på mina frågor om varför det dröjer. Det jag fick veta var att hon "väntade på kompletterande information från kollegor". Det betyder att hon inte har en susning om hur hon ska göra/är rookie. Men nu säger hon att hon ska göra sitt bästa för att hon ska posta ett svar i mars. Bara att vänta då.

...... Nu ska jag spela lite DoN's på PartyPoker! :roll:

Länk till kommentar

• Skapa nytt...