Gå till innehåll

Korkade säljare


valborg

Recommended Posts

Jag och fyra vänner har bokat och betalt en skidresa i slutet på Mars för totalt 50k sek.

Vi har bokat ett twinrum och ett tremannarum.

 

Idag ringer jag resebolaget och säger att vi blir en man extra och att vi helst vill bo 2x2x2 men att även 3x3 funkar. (slänga in en extrasäng i twinrummet)

 

Säljaren svarar mig att det tyvärr INTE GÅR, om vi inte betalar en ombokningsavgift på 200kr/pp.

 

Jag ber henne tänka efter lite och erbjuder även mig själv att ringa till hotellet i Frankrike och förklara så hon slipper göra sitt jobb.

 

Summan av kardemumman, dom vägrar sälja en extra resa för 9600kr om vi inte betalar en "straffavgift" på 1000kr, vilket inte kommer ske av ren princip. Vilken nöt som helst förstår ju att dom har mer intäkt på att sälja en extra resa än vad det kostar dom att boka om.

 

Okej om vi ringt dagen innan avresa, men det är nästan ett halvår tills vi ska åka, så jävla blåsta många säljare (ordermottagare) är.

Jag förstår att jag låter bitter i detta inlägg men detta är ett som jag ser det återkommande problem i vardagen, när man som konsument bestämt sig för att köpa något men tvingas att strunta i det pga säljarens okunnighet/dumhet.

 

 

 

 

Så min fråga är: Vad är problemet med vissa säljare?

 

Har dom inte fattat att dom jobbar på provision?

Är dom så lata att dom hellre skiter i att ringa ett samtal än tjänar lite extra?

Hatar dom att göra sitt jobb?

Har dom inte fattat att deras yrke är att skapa affärer?

Är dom enbart dumma i huvudet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Summan av kardemumman, dom vägrar sälja en extra resa för 9600kr om vi inte betalar en "straffavgift" på 1000kr, vilket inte kommer ske av ren princip. Vilken nöt som helst förstår ju att dom har mer intäkt på att sälja en extra resa än vad det kostar dom att boka om.

 

´

 

Nöt? Donkey? whatever you want to call yourself.

 

Vad vet du om hur deras inkomster ser ut som mellanhand?

 

De får nämligen generellt betalt ett par hundra spänn per bokning. Nu måste de boka om och tar betalt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hur, om en NL1000 spelare kan få 50% rb, varför nöja sig med 45%?

 

Bra +Ev tänkande där...

 

Jo, fast lirar man NL1000 så lär det väl kosta mer än 200kr i utebliven inkomst bara att posta den här tråden?:roll:

 

Ska man köra på EV-tänk så bör man väl skippa resebolaget?

Boka flyget själv och ringa direkt till hotellet och boka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...