Gå till innehåll

NL200: AA mot låga kort


Recommended Posts

$1/$2 No Limit Holdem

5 players

 

Stacks:

Hero ($360.90)

CO ($157.30)

BTN ($211.85)

SB ($226.75)

BB ($195.70)

 

Pre-flop: ($3, 5 players) Hero is UTG A:spade: A:diamond:

Hero raises to $6, 2 folds, SB calls $5, 1 fold

 

Flop: 3:spade: 7:diamond: 9:club: ($14, 2 players)

SB checks, Hero bets $10, SB calls $10

 

Turn: 5:diamond: ($34, 2 players)

SB checks, Hero bets $34, SB raises to $80, $46 to Hero ($310.9) ???

 

FI spelar hela 73/5/1.2 (350 händer) + Fold to C-bet: 36%...

Vad spelar FI på det här sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klurig hand, men stackar nog här. Sitter väl ofta på 2par, turnad stege, set här, men känns som att han kan göra det med en 9a eller några andra par+drag.

 

Vilket nätverk?

 

När du skriver "stacka av", menar du då att du pushar?

Känns som en push är fel spel. Tror det skrämmer bort alla händer vi slår och genom att pusha gör vi om vår hand till en bluff. Tror heller inte han skulle göra den här ganska veka raisen med bara topp par på den brädan.

Tycker faktiskt en syn här kan vara ett bra altenativ. Om han bluffar får han läge att skjuta rivern också, och om ett skrämselkort kommer kanske han saktar in och du kanske får en gratis showdown.

 

Nackdelen är väl att om FI har läst dig hyfsat så kommer han valueshova river väldigt många ggr även med bluff och du får ett svårt beslut att ta.

 

svår hand helt klart, känns dock som han sitter med en bra hand här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte direkt ngn 22/18/4-spelare vi spelar mot, klart han synar med sämre än det vi har. Med tanke på den linje FI tar så tror jag att han nästan aldrig bluffar här. För mig är fold/push enda alternativen.

 

Ja alltså han spelar uppenbarligen löst, känns därför som att han kan sitta på väldigt många händer som slår oss här. Han lilla raise inbjuder till en push, misstänker lite mjölkning här.

Read på FI får väl avgöra. Känns som det finns bättre lägen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push lär ju vara sämsta alternativet, vi foldar inte ut ngt vi ligger efter mot men vi kan lyckas folda ut händer vi leder mot men som kan betala på river.

 

Jag förstår inte varför vi ska syna turn och sedan syna river? Då blir det ju att vi spelar om stack i vilket fall. Måste väl då vara så mycket bättre att pusha mot en fisk med sånna stats där vi syn väldigt ofta av sämre händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför vi ska syna turn och sedan syna river? Då blir det ju att vi spelar om stack i vilket fall. Måste väl då vara så mycket bättre att pusha mot en fisk med sånna stats där vi syn väldigt ofta av sämre händer?

 

Skillnaden är att OP inte skrämmer iväg händer som han slår. Vad synar Fi en allin med som OP slår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, tycker också att push är det enda alternativet om vi nödvändigtvis vill fortsätta. Men som det också har konstaterats får vi knappast syn av sämre händer vid push (även om spelaren i fråga är en jättefisk) bla. eftersom TT+ är en väldigt liten del av hans range nu när ha inte 3bettade pre (måste väl anta att en 73/5 höjer åtm. majoriteten av dessa).

 

Men men, mitt resonemang dominerades av tankar som "j-vla fisk", vilket resulterade i en push... Han vann med 68 ;-)

Är inte speciellt nöjd över hur jag spelade handen, borde ha hittat fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foooooold.

 

Höjer btw större preflop och bettar större på flop med den här killen på bordet.

 

Sen så håller jag med om att om vi ska spela för stacks av nån anledning så är det bättre att pusha än syn-syn.

 

Jep, 7 och närmare potbet skulle ha varit optimalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...