PokerPeter Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Tar nya tag i pokern och fokuserar på att göra bra laydowns, denna hand hade jag förmodligen callat ner under min tidigare karriär (bara för att jag suger ). Har ganska nyligen satt mig vid bordet så jag har ingen read alls på killen. Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 max, 6 handed) converter saw flop|saw showdown MP ($55.65) CO ($10) Button ($18.25) Hero ($23.55) BB ($45.43) UTG ($28.05) Preflop: Hero is SB with Q:club:, Q:heart:. CO posts a blind of $0.25. 1 fold, MP raises to $0.5, CO (poster) calls $0.25, Button calls $0.50, Hero raises to $2, 1 fold, MP calls $1.50, CO folds, Button calls $1.50. Flop: ($6.75) 4:heart:, 6:heart:, 7:heart: (3 players) Hero bets $6, MP calls $6, Button folds. Turn: ($18.75) 5:diamond: (2 players) Hero checks, MP checks. River: ($18.75) A:spade: (2 players) Hero checks, MP bets $9, Hero folds. Final Pot: $27.75 Results in white below: MP doesn't show. Outcome: MP wins $27.75. Att lägga här är väl det enda rätta? Skulle någon annan spelat annorlunda? Citera
Kenan83 Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 hmmm varför ingen bett på turnen... Citera
ades_va Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Färg, stege och överkort ute, kan inte tänka mig nått annat än fold. Men med tanke på miniraise pre-flop har han antagligen inget A, och om han har det så är det knappast ett starkt. Citera
Kenan83 Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 men allså liten bet, han callade ju din rase... Hade satt han på Ax, ganska hög x. Hade bara bettat 2 eller nåt... Citera
Papa Kubo Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 pokerfreak, hade du bettat $2 på turn efter att ha fått ett $6-bet synat på floppen? Är inte det att fullständigt skrika ut till motståndaren: Jag har ingenting, snälla sno potten ifrån mig! Citera
pimpout Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Är inte det att fullständigt skrika ut till motståndaren: Jag har ingenting, snälla sno potten ifrån mig! Fast å andra sidan kan man ju alltid trappa sina motståndare på det sättet. Poker är ju ganska relativt. Citera
Papa Kubo Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Och du tycker att du har tillräckligt stark hand för att göra det i detta läge? Citera
pimpout Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Nej. Inte i detta läge. Men jag tycker heller inte det måste vara helt fel med ett sånt bet. Draghänder kanske väljer att syna istället för att semibluffa, etc. Man kan få ut en del info ändå. Är inte så säker på att fi sitter på stål. Kan mycket väl försöka köpa ut efter två checks från "Hero". Nåja, nu är det nog bäst jag slutar sluddra. Är ingen pokerteoretker. Låt magen bestämma! Citera
Jimpman Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Med mitt flyt på slutet hade jag lagt den,utan att en tanke att syna ner, på floppen.... då FI antagligen synat min raise med 58 hjärter... Citera
Kenan83 Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Kubo ju visst é de de, men man blir ju tomte stämplad för endast 2$, det kan man säkert uttnytja nån annan gång... Citera
Kenan83 Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Jag antar att du skämtar. hehe fan Kubo du é så jävla skön. Du é fan min favorit här nu neee går så dåligt i poker nu tänkte dra aprilskämt hela april o inte spela poker... Ta en liten paus helt enkelt... No offence peter sorry för OT, snygg fold helt klart, du hade inte kunnat spela bättre... Mvh Citera
Recommended Posts