Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har spelat ca 50-60% av alla händer. 5,75 är standardraisen. Jag har blivit lite trött på att han ständigt snor knappen av mig och jag vill sätta ner foten. :mrgreen:

OK spelad?

Som spelad betta turn?

***** Hand 835507164 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, October 22, 2008 6:18:54 PM

Britta 35 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Fi (539.92)

Plats 3: Hero (628.26)

Plats 4: mmartina (398.00)

Plats 5: jynte_gibb (463.50)

mmartina lägg LM 1.00

jynte_gibb lägg SM 2.00

** Giv **

Hero [5s, 7s]

*** Bet Runda 1 ***

Fi Höj till 5.75

Hero Höj till 19.50

mmartina Lägg

jynte_gibb Lägg

Fi Syna 19.50

*** Flop(Board): *** : [5r, 2s, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Passa

Hero Satsa 35.00

Fi Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [5r, 2s, 6h, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

Fi Passa

Hero ??

Postad

hmm, inte helt trivialt, skulle nog köra 1/2 pot och hoppas han spewar till å bluffar, samtidigt som det inte är nåt fel att bygga pot om han är passiv å check-synar överpar. Beror ju också mycket på hur ofta du tror han bluffar river vid check alternativt värdebettar en hand som du kan få implicita odds på vid träff.

Summasumarum, gör det enkelt å bet 1/2 pot å shova över c/r

Postad

Tack för svaren!

Jag valde att checka turn och river kom 3r. Fi betar ut 84 och jag måste slänga. Jag blev lite frusterad över mitt beslut att checka. Tycker en bet på 1/2 -3/4 pot på turn är rimligt eftersom jag kan checka river om jag missar och få en showdown, då de flesta spelarna på 1/2 inte bettar ut river om jag bettar turn. Unless they have the stålet.

Postad
Tycker en bet på 1/2 -3/4 pot på turn är rimligt eftersom jag kan checka river om jag missar och få en showdown, då de flesta spelarna på 1/2 inte bettar ut river om jag bettar turn. Unless they have the stålet.
Det där låter som en bra linje.
Postad

Din check på turn ger Fi info, han vet mer eller mindre att du sitter på en skithand som ett fiskigt färgdrag eller stegdrag. om du tänker dig att gå in i en hand på det sätt du gör så fullfölj...

T.o.m på 1/2 är en check på turn under de givna omständiheterna fiskigt, en bättre linje i så fall är fold pre och CR med en hand som är något bättre.

Vill du få bättre spel, gå upp i nivå, fler fiskar med bra rullar där, 1/2 är ju bara så tråkigt.

Postad
Din check på turn ger Fi info, han vet mer eller mindre att du sitter på en skithand som ett fiskigt färgdrag eller stegdrag. om du tänker dig att gå in i en hand på det sätt du gör så fullfölj...

T.o.m på 1/2 är en check på turn under de givna omständiheterna fiskigt, en bättre linje i så fall är fold pre och CR med en hand som är något bättre.

Vill du få bättre spel, gå upp i nivå, fler fiskar med bra rullar där, 1/2 är ju bara så tråkigt.

Ja visst vill jag gå upp i nivå, men jag har inte riktigt bankrulle för det än. Kanske testar spel där nästa månad om den blir lika framgångsrik som denna.

Postad

Du spelade totalt värdelöst. Bygger en stor pot på flop när du inte vet vilken callingrange din motståndare har i 3 betade poter. Jag hade betat ca 12 på flop, 23 på turn, och degat river. Du har mkt bättre kontroll över poten då och din motståndare måste folda

Postad
Checkar vi turn måste vi ju vara väldigt mkt mera benägna att syna river med readen OP har.

verkligen inte... om inte anledningen till att checka turn är för att vi känner oss hyfsat säkra på vad han kan ha för range och tror bets på river är bluffade överkort. Men inget tyder på att detta är faller för vår check å då op foldade så får man väl utgå från att han försöka få gratiskort

Postad

Ingen som gillar Delayed Cbet på denna flopp ? Försöker vi value towna oss själva i denna pott eller ? Chekar fi turn och random kort faller kan vi beta o ta hem potten såhär gör vi bara saken värre med en hand som troligtvis har showdown value.

Postad
verkligen inte... om inte anledningen till att checka turn är för att vi känner oss hyfsat säkra på vad han kan ha för range och tror bets på river är bluffade överkort. Men inget tyder på att detta är faller för vår check å då op foldade så får man väl utgå från att han försöka få gratiskort
OP har som jag förstått det en read på fi som aggressiv och som snor många potter. När vi checkar turn kommer det, vare sig vi vill det eller inte, att fungera som bluff inducer och därför kommer fi rimligen att ha mera luft i sin riverbetrange och vi ska därför syna med en bredare range. Att OP sen lägger på river har inget med saken att göra, den informationen finns ju inte med i handanalysen.