Gå till innehåll

Fi har tur


Deppodi

Recommended Posts

Spelade en frirulle på fulltiltpoker, hade ganska bra stack och låg på 42a plats av 650 eller något sånt med ca 7000 då blindsen var på 40/80. Får AK i mid position, slår upp till 320 efter att 2 spelare hade limpat. BB gör ett minimumraise till 560 och alla andra lägger sig. Då jag fick en känsla av att fi var svag så ställer jag hela min stack och tror starkt på att han kommer folda. Han synar med QJ off och vi går mot floppen.

 

Brädan: 2,3,7,Q,T

 

Fi tar alla mina marker efter en marginell syn(?) och slår ut mig ur turneringen.

 

Skrev i princip bara för att skriva av mig men kommentarer modtages.

 

Lite trist att torska en 70/30 hand och åka ut ur turneringen när fi har 6 outs :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ville ha en kommentar så här kommer den;

Jahapp.

 

Edit: Jag tror det finns en badbeat-tråd någonstans där sådant här hör hemma. Självklart kan det vara så att du är den mest otursförföljda pokerspelaren genom tiderna. Jag menar - Du har trots allt förlorat ett 65/35 läge i en frirulle och det måste såklart svida. ;-)

Men allvarligt talat så kommer du att bli utdragen på de mest osannolika sätt dag efter dag tills du funderar på att ge upp. Det är varians. Den här handen är inte ens en bad beat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ville ha en kommentar så här kommer den;

Jahapp.

 

Edit: Jag tror det finns en badbeat-tråd någonstans där sådant här hör hemma. Självklart kan det vara så att du är den mest otursförföljda pokerspelaren genom tiderna. Jag menar - Du har trots allt förlorat ett 65/35 läge i en frirulle och det måste såklart svida. ;-)

Men allvarligt talat så kommer du att bli utdragen på de mest osannolika sätt dag efter dag tills du funderar på att ge upp. Det är varians. Den här handen är inte ens en bad beat.

 

Klart jag kommer bli jag skrev bara av mig :-) Ingen lust att lägga tråden i badbeat forumet då det inte är en speciellt ovanlig badbeat, men tack för mig :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rymz verkar vara en kille som lägger dåliga inlägg hela tiden, vilket topic i denna tråd är :P.

 

Jag menar, att du torskar en AK vs QJ i en freeroll skiter 90% av alla i detta forumet i.

 

Hade du skrivit att du satt på finalbordet i WSOP med 7 spelare kvar och du plockar upp AK, höjer, blir miniraisad och du väljer att pusha och han synar med QJ. Då hade tråden varit intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rymz verkar vara en kille som lägger dåliga inlägg hela tiden, vilket topic i denna tråd är :P.

 

Jag menar, att du torskar en AK vs QJ i en freeroll skiter 90% av alla i detta forumet i.

 

Hade du skrivit att du satt på finalbordet i WSOP med 7 spelare kvar och du plockar upp AK, höjer, blir miniraisad och du väljer att pusha och han synar med QJ. Då hade tråden varit intressant.

 

jag skrev som sagt bara av mig :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Däremot vore det intressant att veta hur vissa tänker när dom sätter sin turneringsexistens på spel med en hand där dom måste fatta att dom ligger under. Menar inte specifikt denna hand eller frirolls. Mycket marginella syner för hela eller en mycket stor del av stacken ser man ju massor av ggr i turneringar. Å lika förbannad blir man varje gång en 10-7 slår ens A-k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot vore det intressant att veta hur vissa tänker när dom sätter sin turneringsexistens på spel med en hand där dom måste fatta att dom ligger under. Menar inte specifikt denna hand eller frirolls. Mycket marginella syner för hela eller en mycket stor del av stacken ser man ju massor av ggr i turneringar. Å lika förbannad blir man varje gång en 10-7 slår ens A-k

 

Frirulle = han sätter 0$ på spel. Bara o chansa om man tror man har bästa handen mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot vore det intressant att veta hur vissa tänker när dom sätter sin turneringsexistens på spel med en hand där dom måste fatta att dom ligger under. Menar inte specifikt denna hand eller frirolls. Mycket marginella syner för hela eller en mycket stor del av stacken ser man ju massor av ggr i turneringar. Å lika förbannad blir man varje gång en 10-7 slår ens A-k

 

Det är genom att konstant pusha du vinner turneringar. Du är fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rymz verkar vara en kille som lägger dåliga inlägg hela tiden, vilket topic i denna tråd är :P.

 

Jag menar, att du torskar en AK vs QJ i en freeroll skiter 90% av alla i detta forumet i.

 

Hade du skrivit att du satt på finalbordet i WSOP med 7 spelare kvar och du plockar upp AK, höjer, blir miniraisad och du väljer att pusha och han synar med QJ. Då hade tråden varit intressant.

 

Hahaha, ja 10% av forumet är säkert sjukt intresserade:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är genom att konstant pusha du vinner turneringar. Du är fisk.

 

blubb, blubb...

 

jo du har rätt, jag är skrämmande dålig. Skall genast börja syna allt allin med any2 så jag klonkar stort.

 

Jag orkar knappt försöka.....så fort man undrar hur varför folk spelar på de sätt de gör så blir idiot eller fisk förklarad, jo jag fattar att aggresivitet är viktigt men det betyder inte att jag anser att SYNA med any2 för turneringsexistensen är bra spel.

 

för att förtydliga:

"oj snubbe går allin med 80 blinds å lika stor stack som jag, vad har jag? 3-7... hmmmm.... CALL!!!"

 

DET fattar jag inte men eftersom det uppenbarligen är rätt spel så ger jag mig. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va tuffa ni när ni dissar en nybörjare.

Wow.

 

Samma lika i alla forum. (och ute i verkligheten)

Finns alltid en skara folk som är snäppet bättre än alla andra människor och därför kan uttrycka sig lite som dom vill, speciellt då dom får medhåll från resten av skaran.

 

Fullt så ointressant kan det ju inte vara då det trots allt skrivits en del i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blubb, blubb....8-

 

så genom att SYNA allins med dåliga händer när jag vet att jag ligger under å måste dra ut så vinner jag?? wow då är det ju bara att köra på då....call alla allins med any2...miljonerna here i come.....

 

ja jag är ironisk.

 

Du förstår ju ändå inte vad du pratar om. Försök tänka till lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstår ju ändå inte vad du pratar om. Försök tänka till lite!

 

Nä fiskar har små hjärnor! någon måste förklara. Redigerade inlägget 0:43 till lite tydligare.

 

Min fråga är enkel: en spelare sitter med 50-100 blind, 5-7 på hand och är knappt täckt av motståndaren som går allin preflopp, varför synar killen med 5-7???

 

Det var meningen med min ursprungliga fråga och det är tydligen solklart för alla utom mig så.....

Är en syn med dåliga kort för hela turneringsexistensen rätt spel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...