pherlo Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Hallå! Jävligt osäker på hur jag ska spela den här handen faktiskt. Mest stackdjupen som spökar till det. Bör jag 4beta pre? Vad göra på flop? Turn? Vilka olika linjer kan man ta och vilken tror ni funkar bäst i den här situtationen? Hade inga reads på fi då handen utspelades. ***** Hand History for Game 835176122 ***** $1/$2 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 22, 02:19:42 ET 2008 Table Britta Turbo 30 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 1: Ciid ( $26.12 ) Seat 3: silentmike ( $549.12 ) Seat 4: Julegrisen ( $445.81 ) Seat 5: valpen69 ( $304.23 ) silentmike posts small blind [$1]. Julegrisen posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to silentmike [ Qc Qs ] valpen69 calls [$2]. Ciid calls [$2]. silentmike raises [$9]. Julegrisen raises [$38]. valpen69 folds. Ciid folds. silentmike calls [$30]. ** Dealing Flop ** [ 5s, 4d, 6c ] silentmike bets [$63]. Julegrisen calls [$63]. ** Dealing Turn ** [ 4s ] silentmike checks. Julegrisen bets [$105]. silentmike is ? Väl mött. Citera
AnnAhl Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Raisa till 12 pre. 4 bet pre. 50/50 att syna en push, vettefan själv. Som spelad, check/raise/folda flopp. Viker turn som spelad. Citera
JesperPV Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Raisa till 12 pre.4 bet pre. 50/50 att syna en push, vettefan själv. Som spelad, check/raise/folda flopp. Viker turn som spelad. varför 12 och inte 11? och för guds skull vik INTE turn. river: checksyn. Citera
AnnAhl Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 varför 12 och inte 11? och för guds skull vik INTE turn. river: checksyn. 11 eller 12 spela roll. Så du menar att vi ska: check/syna turn. check/syna sig själv allin på river? Som spelad så viker jag turn. Försöker däremot att inte komma i denna situationen. Citera
Supertequila Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 200 bb effektiv stack, bara o 4beta o bomba på. Citera
kravmärkt Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Raisa till 12 pre.4 bet pre. 50/50 att syna en push, vettefan själv. Som spelad, check/raise/folda flopp. Viker turn som spelad. 4betsfolda QQ låter inte så bra faktist. Fyrbeta och få in pengarna flopp eller syna och få in post så fort som möjligt. Citera
bananuz Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Syn på 3beten pre är helt ok. Höj flop eller senast turn och skynda dig att få in pengarna för att få värde av TT-JJ. Citera
pherlo Postad 22 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2008 varför 12 och inte 11? och för guds skull vik INTE turn. river: checksyn. Förstår mig inte riktigt på det här spelet. Vilka sämre händer menar du att jag får värde mot om jag checksynar hela vägen? Syn på 3beten pre är helt ok. Höj flop eller senast turn och skynda dig att få in pengarna för att få värde av TT-JJ. Ungefär så jag gjorde. checkraisade all in på turn, fi stekte, skrev 99 i chatten och foldade till sist. Citera
AnnAhl Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Omfg! Jag är Fortfarande För Tight! Citera
Zeberdeee Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 du åkte nog på AA men svårt och komma ifrån den handen. 4bet innan flop mvh TalibKweli Citera
tågrånarn Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Håller med alla om att det bör skjutas igen pre, Men blev sen jävligt fundersam på postflopp-linjerna. Min spontana tanke var som de flesta att försöka få in grejerna. Men Jespers linje låter vettigare ju mer jag tänker på den av den anledningen att en instopp skrämmer just TT-. ..? Vi är väl knappast rädda för ett drag här och bombar vi så försvinner hans bluffchans då han tror sej ha överläge efter vår pre-syn +CB Eller är jag ute på turné här? Citera
kravmärkt Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Håller med alla om att det bör skjutas igen pre, Men blev sen jävligt fundersam på postflopp-linjerna. Min spontana tanke var som de flesta att försöka få in grejerna. Men Jespers linje låter vettigare ju mer jag tänker på den av den anledningen att en instopp skrämmer just TT-. ..? Vi är väl knappast rädda för ett drag här och bombar vi så försvinner hans bluffchans då han tror sej ha överläge efter vår pre-syn +CB Eller är jag ute på turné här? om han foldar 88-JJ mot 4bet så skulle jag 4beta bluff/stål eller inte ha någon 4betsrange alls, låter detta ok? ge mig motivering till annan linje tack om den jag använder nu inte är bra. Citera
Rebonius Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 om han foldar 88-JJ mot 4bet så skulle jag 4beta bluff/stål eller inte ha någon 4betsrange alls, låter detta ok? ge mig motivering till annan linje tack om den jag använder nu inte är bra. QQ är stål Citera
Supertequila Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 om han foldar 88-JJ mot 4bet så skulle jag 4beta bluff/stål eller inte ha någon 4betsrange alls, låter detta ok? ge mig motivering till annan linje tack om den jag använder nu inte är bra. Det är väldigt dumt att ha såna statiska ståndpunkter. Först o främst ska du alltid veta varför du betar innan du gör det. Betar du för värde så måste du kunna räkna med att Fi synar pre med sin range, och betar du bluff så måste du räkna med FE. Betsizen måste också justeras beroende på syfte o stacksize. Och hans range lär knappast bestå av enbart 88-JJ, så att resonera mot just de händerna är aningen bristfälligt, utan du måste ha hela rangen med i ditt resonemang. Att inte 4beta alls är inte bra så du får försöka ha en balanserad 4-betslinje. Att 4beta skräp är IMO inte heller bra, utan 4betsbluffa gärna händer som har bra equity även vid de tillfällen Fi synar. Och slutligen, 4betsbluffa sällan. Citera
gsus Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Luktar ju AK lång väg. Dega flopp! Citera
kravmärkt Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 nej QQ är stål och jag talade mer ur pherlos perspektiv. Själv får jag gärna in QQ pre men mot en tight trebetare så känns det rätt kallt att fyrbeta QQ om man ska folda mot 5bet som någon föreslog eller bara få in mot KK+. Får jag bara in det som bäst mot KK+ om jag fyrbetar så fyrbetar jag ju som bluff 10x ggr men än för värde, justering sker efter att fi har justerat sig mot min 4betsrange Antingen 4betar jag för värde eller bluff och QQ är självklart i min värder4betrange men nu talade jag ur en annan persons image/whatevva. och nej, jag har inga statiska ståndpunkter men jag har faktist testat lite olika saker. om han foldar 88-JJ mot 4bet så skulle jag 4beta bluff/stål eller inte ha någon 4betsrange alls, låter detta ok? ge mig motivering till annan linje tack om den jag använder nu inte är bra. här menade jag att han foldar "allt vi slår" och pushar allt vi inte slår och det är väl inte det man vill åstakomma med en hand som QQ. Bättre att ha en mer polariserad range då imo(?). Nu borde QQ vara med i värderangen men det är den inte mot alla. Citera
rymz2008 Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Luktar ju AK lång väg. Dega flopp! Inte ett överpar då? Citera
JesperPV Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Håller med alla om att det bör skjutas igen pre, Men blev sen jävligt fundersam på postflopp-linjerna. Min spontana tanke var som de flesta att försöka få in grejerna. Men Jespers linje låter vettigare ju mer jag tänker på den av den anledningen att en instopp skrämmer just TT-. ..? Vi är väl knappast rädda för ett drag här och bombar vi så försvinner hans bluffchans då han tror sej ha överläge efter vår pre-syn +CB Eller är jag ute på turné här? Nej, du är inne på rätt spår, det är dom andra virrpannorna som inte förstår. Dom som vill 4betfolda QQ borde sluta spela poker omedelbart. Citera
frukthandlarn Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 4beta och folda, men 4beta till ett ganska stort amount så att du är säker på att han bara ställer med POCKETKUNGAR och POCKETROCKETS. Kanske att han nån gång ställer DAMDAM, men då är det ju ändå split så vem bryr sig. Citera
bananuz Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 4beta och folda, men 4beta till ett ganska stort amount så att du är säker på att han bara ställer med POCKETKUNGAR och POCKETROCKETS. Kanske att han nån gång ställer DAMDAM, men då är det ju ändå split så vem bryr sig. Citera
okocha Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Att inte 4beta alls är inte bra Jag vet ett gäng bra spelare som spelar helt utan 4-betrange för att kunna spela tillbaka bredare på flopp. Jag gillar tanken även om jag själv inte har provat det. Betsizen måste också justeras beroende på syfte o stacksize. Håller inte med. Att 4beta skräp är IMO inte heller bra, utan 4betsbluffa gärna händer som har bra equity även vid de tillfällen Fi synar. Här håller jag med dig,med tillägget att man gärna vill använda händer med cardremovaleffekter, som exempelvis Ax. Och slutligen, 4betsbluffa sällan. Om man nu spelar med 4bet så ska man ju givetvis ha bluffar i sin hd också. Citera
bananuz Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Här håller jag med dig,med tillägget att man gärna vill använda händer med cardremovaleffekter, som exempelvis Ax.Syftar du på det där att folda ut QQ KK med Ax för att sannolikheten att fi har AA är mindre när vi har A och vi reppar AA bara? Det funkar nog bara mot rätt kompetent motstånd och knappast på SvS 1/2. Citera
okocha Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Syftar du på det där att folda ut QQ KK med Ax för att sannolikheten att fi har AA är mindre när vi har A och vi reppar AA bara? Det funkar nog bara mot rätt kompetent motstånd och knappast på SvS 1/2. Nej, jag menar att antalet värdekombos hos fienden minskar om vi blockar ett av essen. Om vi antar att fienden pushar med AK, QQ+ så är det 34 kombos. Tar vi bort ett A ur hans hd är vi nere på 24 kombos. Ca 30% mindre chans att fienden pushar mao. Citera
Supertequila Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Jag vet ett gäng bra spelare som spelar helt utan 4-betrange för att kunna spela tillbaka bredare på flopp. Jag gillar tanken även om jag själv inte har provat det.. Bara för att de gör det betyder inte att det är bra. I t ex djupa situationer måste du få så mkt som möjligt in i varje gata, även pre. Håller inte med. All betting i NLH måste anpassas till stacksize, även 4bet. Här håller jag med dig,med tillägget att man gärna vill använda händer med cardremovaleffekter, som exempelvis Ax.. Oui. Om man nu spelar med 4bet så ska man ju givetvis ha bluffar i sin hd också. Ja. Men vad jag menar är att många överbrukar 4-betsbluffen i jfr med 4betsvärdebet. De har fel frekvens. Så tumregeln borde vara att använda den med tillförsikt och mot rätt spelare. Citera
okocha Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Bara för att de gör det betyder inte att det är bra. I t ex djupa situationer måste du få så mkt som möjligt in i varje gata, även pre. Sant, men det är värt att tänka på varför dom gått från ett spel med 4bet till ett utan 4bet. All betting i NLH måste anpassas till stacksize, även 4bet. Nja. Ja. Men vad jag menar är att många överbrukar 4-betsbluffen i jfr med 4betsvärdebet. De har fel frekvens. Så tumregeln borde vara att använda den med tillförsikt och mot rätt spelare. På nivåerna jag spelat (nl400-) är det snarare så att folk 4betsbluffar ganska sällan. Citera
Recommended Posts