Gå till innehåll

Highstakes på SVS


Neuen

Recommended Posts

Vem som är den bästa pokerspelaren måste väl ändå räknas i vem som tar flest rätta beslut?

 

Jag tycker inte det är rätt att mäta i pengar. Man kan vara sjukligt bra på själva spelet poker men suger på MM, dvs man vet inte när man ska gå upp i nivå och sitter med 1 miljon i rullen på 0.5 / 1 ? Något överdrivet, men tycker ändå att det är fel att räkna i cash, Jamie Gold är ett bra exempel, rik spelare (iaf var han det precis när han vunnit WSOP ME) men han är skit dålig pokerspelare som tror han kan bluffa bort alla skillade proffs..

 

Vad röker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vem som är den bästa pokerspelaren måste väl ändå räknas i vem som tar flest rätta beslut?

 

Jag tycker inte det är rätt att mäta i pengar. Man kan vara sjukligt bra på själva spelet poker men suger på MM, dvs man vet inte när man ska gå upp i nivå och sitter med 1 miljon i rullen på 0.5 / 1 ? Något överdrivet, men tycker ändå att det är fel att räkna i cash, Jamie Gold är ett bra exempel, rik spelare (iaf var han det precis när han vunnit WSOP ME) men han är skit dålig pokerspelare som tror han kan bluffa bort alla skillade proffs..

MM är väll en rätt stor del av en pokerspelares kvalite.

Jag anser det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad räknas ni som highstakes på svs

 

Gillar din stavning, räknas ni som!!

 

Ja typ, allt på eller över 50/100 NL, 1000/2000 Limit, PLO 50/100 tycker jag känns som highstakes...

 

MM är väll en rätt stor del av en pokerspelares kvalite.

Jag anser det iaf.

 

Håller med (+1) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MM är väll en rätt stor del av en pokerspelares kvalite.

Jag anser det iaf.

 

ja, det är det..men hur kan ni bedöma den när ni ser HSP eller POD på TV?

 

Ni har ju ingen aning om om spelarna köper in sig för allt de har eller 1 / 100 av vad de har, eller hur ?

 

Ja, MM är jätte viktigt, men vi snackade väl bara om själva pokerspelet, vem som var bäst där (väl?)

 

Ens MM påverkar väl inte spelet direkt? Därför jag menar att en som sitter och lirar micro sittar kan vara lika bra som en som lirar as höga blinds, bara att den inte har fattat MM riktigt.

 

Skall vi snacka helheten som pokerspelare är det en annan sak, men så har jag inte uppfattat tråden ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu bråkar Himpan och Smutsfall på 100/200. Smutsis sitter på 130k för tillfället.

 

Edit: Nu hoppade stfuplz och nanook2 in oxå..

 

Edit2: Nu sitter stfuplz och Himpan på 200/400 borden oxå..

 

Himpan lyckades ta stfuplz stack 3ggr inom 30min typ så nu sitter Himpan med 313k och myser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...