Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om NEJ, varför inte?

Om JA, Varför? pottodds? "känsla"? "kan inte förlora mer"?

Spelet är shorthanded cash game (4 spelare), valuta euro (€), SB/BB 0,50/1 Straddling tillåtet.

1. SB har endast 13,50 kvar

2. BB har runt 75e

3. UTG, dvs du, har 42e dina kort är :8c::7s:

4. Knappen med 50e

UTG har straddlat till 2.

Knappen höjer till 6

SB synar

BB synar

(vilket fiskbord va?)

flopp: :2d::4c::6d:

SB, spelare 1, ställer med sina sista 7,50

BB fold

(du får här redan nu veta att knappen kommer att folda)

Vad gör du? Tar du syn?

Postad

Vi antar att även UTG synade (finns inte med i HHn) så är potten på 24+7,5=31,5 du riskerar 7,5 för att vinna 31,5

31,5/7,5= 4,2:1 du har hålstege plus överkort som ger i bästa fall 10 outs. I sämsta fall 4 outs.

Då fi kan ha allt från stege till två random överkort här antar jag att du har odds att syna. Med tanke på hans stack lutar det åt två överkort eller nötfärgdrag här. Då en stege nog skulle check-syna för att försöka få in pengarna.

Om vi är HU (vi viste ju att alla andra foldar) så synar jag om inte annat för att få veta vilka händer han spelar så här med.

Postad
Vad är 39 för siffra?

Vi antar att även UTG synade (finns inte med i HHn) så är potten på 24+7,5=31,5 du riskerar 7,5 för att vinna 31,5

31,5/7,5= 4,2:1 du har hålstege plus överkort som ger i bästa fall 10 outs. I sämsta fall 4 outs.

Då fi kan ha allt från stege till två random överkort här antar jag att du har odds att syna. Med tanke på hans stack lutar det åt två överkort eller nötfärgdrag här. Då en stege nog skulle check-syna för att försöka få in pengarna.

Om vi är HU (vi viste ju att alla andra foldar) så synar jag om inte annat för att få veta vilka händer han spelar så här med.

Vi är UTG och således kommer det ligga 39 i potten om vi synar 7,5.