Gå till innehåll

AQs, spelar jag dåligt?


Recommended Posts

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 20 oktober 2008 11:36:20

Britta 12 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Menice (231.13)

Plats 2: kjellken (289.82)

Plats 3: rallyrolf (357.44)

Plats 4: MrOzzza (223.66)

Plats 5: gonco78 (620.16)

gonco78 lägg LM 1.00

Menice lägg SM 2.00

kjellken lägg Straddle 4.00

** Giv **

Menice [N/A, N/A]

kjellken [N/A, N/A]

rallyrolf [N/A, N/A]

MrOzzza [Eh, Dh]

gonco78 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

rallyrolf Lägg

MrOzzza Höj till 15.00

gonco78 Lägg

Menice Höj till 30.00

kjellken Syna 30.00

MrOzzza Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [Knh, Dr, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Menice Satsa 20.00

kjellken Höj till 65.00

MrOzzza All-in 193.66

 

Har inte koll på någon av dom, spelar jag dåligt någonstans? Floppspelet kanske inte ultimat men ja orkade folda pga korttorka :) Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omslag pre.

 

Som spelat syn.

Fi1 betar ju ut 20 i typ 90-pott och Fi2s höjning till 65 behöver därför inte vara ett så starkt styrkebesked som en vanlig raise. Men vi måste nog syna för att dels se Fi1s reaktion o dels utvärdera turn.

 

Du har ju outs till stege o bakdörrsflush, och just AK känns inte så troligt, men finns en hel andra händer som just nu slår dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omslag pre.

 

Som spelat syn.

Fi1 betar ju ut 20 i typ 90-pott och Fi2s höjning till 65 behöver därför inte vara ett så starkt styrkebesked som en vanlig raise. Men vi måste nog syna för att dels se Fi1s reaktion o dels utvärdera turn.

 

Du har ju outs till stege o bakdörrsflush, och just AK känns inte så troligt, men finns en hel andra händer som just nu slår dig.

 

Även fast jag tycker du har en poäng här så träffar den här floppen deras range så hårt att jag inte tycker att man kan fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte...

 

Finns det inte några händer som jag slår/händer som fi foldar då?

 

Alltså, den där brädan är ju den absolut sämsta tänkbara på den nivån du spelar.

På 1/2 kan i stort sett ingen lägga AA-KK - du är krossad.

Har fi AK så drar du ju som sagt för split.

Händer som precis ligger på gränsen till att fi skulle orka lägga de på en neutral flopp är QQ/JJ/TT och alla settar här.

 

Den där lilla miniraisen fi gör preflop brukar ofta också på den nivån betyda att han har ett preflopmonster, han vill juica upp potten men ABSOLUT inte få någon att lägga sig före floppen.

 

Tyvärr tror jag inte du kunde fått en sämre flopp för din AQ, självklart kan du dunka in och hoppas att få betalt av en KQ eller kanske hitta den 1% av motståndare som orkar lägga KK/AA på den brädan.. men det är nog inget jag skulle föra in i min bok över standardspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, den där brädan är ju den absolut sämsta tänkbara på den nivån du spelar.

På 1/2 kan i stort sett ingen lägga AA-KK - du är krossad.

Har fi AK så drar du ju som sagt för split.

Händer som precis ligger på gränsen till att fi skulle orka lägga de på en neutral flopp är QQ/JJ/TT och alla settar här.

 

Den där lilla miniraisen fi gör preflop brukar ofta också på den nivån betyda att han har ett preflopmonster, han vill juica upp potten men ABSOLUT inte få någon att lägga sig före floppen.

 

Tyvärr tror jag inte du kunde fått en sämre flopp för din AQ, självklart kan du dunka in och hoppas att få betalt av en KQ eller kanske hitta den 1% av motståndare som orkar lägga KK/AA på den brädan.. men det är nog inget jag skulle föra in i min bok över standardspel.

Håller med till punkt och pricka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är rätt perfekt fram till floppen. Fold där.

 

Varför jag inte tycker du ska 4betta preflop som vissa andra här:

Allmänt är din AQ ganska kass när någon på 1/2 3bettar om inte dynamiken talar för något annat. Inte skitroligt att gå broke för 120bb på en rätt kass hand.

 

Cpt minraisar och mongolido synar bakom; tacka och ta emot istället, precis som du gjorde.

 

Floppen är heller inget vidare. Skulle hellre se en push på en låg bräda som du missat faktiskt, då jag antar att din fe är rätt värdelös där. Menar, antingen har floppen träffat folk stenhårt eller så har dom AA eller så har dom nada, och vid bet/raise (om än fjantiga) talar väl det mesta för att dom har något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...