Nemesis Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 En hand av KPR16. Han har 98o här. Kommentarer? Dealer: Starting new hand: #21262840486 (98o) Dealer: easyloser513 posts small blind $50 Dealer: amichaiKK posts big blind $100 Dealer: Dealing Hole Cards Dealer: tibster folds Dealer: KPR16 raises $100 to $200 Dealer: pokkermon folds Dealer: Lanceryosuke folds Dealer: easyloser513 calls $150 Dealer: amichaiKK calls $100 Dealer: Dealing Flop: [7d 5d Jc] Dealer: easyloser513 checks Dealer: amichaiKK checks Dealer: KPR16 bets $100 Dealer: easyloser513 folds Dealer: amichaiKK calls $100 Dealer: Dealing Turn: [Qc] Dealer: amichaiKK checks Dealer: KPR16 bets $200 Dealer: amichaiKK raises $200 to $400 Dealer: KPR16 calls $200 Dealer: Dealing River: [Ac] Dealer: amichaiKK bets $200 Dealer: KPR16 raises $200 to $400 Dealer: amichaiKK, it's your turn. You have 7 seconds to act Dealer: amichaiKK calls $200 Dealer: KPR16 has high card Ace Dealer: amichaiKK has three of a kind, Sevens Dealer: Game #21262840486: amichaiKK wins pot ($2397) with three of a kind, Sevens Citera
Flesh2Flesh Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Tja, han hade ju raisat pre och reppar att han traffar asset. Vet inte vem han ar och har sjalv bara skottat pa 50/100 nagon gang men jag tycker spelet pa river ar ganska kallt. Inte +EV att torska 400 f;r att vinna potten... kallt. Citera
Nemesis Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 KPR16 är en high stakes spelare som ofta spelar 2000/4000$ - 50$/100$ båda HU och 6max. Han tillhör toppen av limit hold em spelare och han tjänar gott på att multitabla på stars och full tilt. Han är även coach på cardrunners. Det jag vet om hans spel är att han försöker spela nära GTO och att han har lagt mycket tid på att balansera alla aktioner på alla gator. Han spelar utan stats, är relativt tiltfri och han tror inte på ett alltför exploativt spel. (bl.a säger han att Bryce som han respekterar undervärderar värdet av att spela nära GTO) Jag studerar hans spelstil och tycker mig förstå den största majoriteten av hans händer. Denna hand var dock väldigt förvånande. Jag vet att han pre flop tror på att spela händer som har svagt -Ev. Till exempel så 3bettar 76s från dom flesta positionerna HU. Anledningen att han spelar vissa -Ev händer är att han vill ha en så GTO spelbar range som möjligt post flop och att detta höjer hans "range EV". Här höjer han 98o från hijack. Sen betar han flopp och turn, vilket inte är så konstigt. Har dock svårare att förstå hans turnsyn! På river så har han alltid en viss procent bluffar oavsett bord så det enda intressant är hans val av hand att göra det med. Citera
Flesh2Flesh Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 KPR16 är en high stakes spelare som ofta spelar 2000/4000$ - 50$/100$ båda HU och 6max. Han tillhör toppen av limit hold em spelare och han tjänar gott på att multitabla på stars och full tilt. Han är även coach på cardrunners. Det jag vet om hans spel är att han försöker spela nära GTO och att han har lagt mycket tid på att balansera alla aktioner på alla gator. Han spelar utan stats, är relativt tiltfri och han tror inte på ett alltför exploativt spel. (bl.a säger han att Bryce som han respekterar undervärderar värdet av att spela nära GTO) Jag studerar hans spelstil och tycker mig förstå den största majoriteten av hans händer. Denna hand var dock väldigt förvånande. Jag vet att han pre flop tror på att spela händer som har svagt -Ev. Till exempel så 3bettar 76s från dom flesta positionerna HU. Anledningen att han spelar vissa -Ev händer är att han vill ha en så GTO spelbar range som möjligt post flop och att detta höjer hans "range EV". Här höjer han 98o från hijack. Sen betar han flopp och turn, vilket inte är så konstigt. Har dock svårare att förstå hans turnsyn! På river så har han alltid en viss procent bluffar oavsett bord så det enda intressant är hans val av hand att göra det med. turnsyn? missade du att han har en dubbel bellybuster med stege for T och 6 = 8 outs. 7:1 i odds gor detta till autosyn pa turn. raise pre tycker jag ar ok men som sagt river ar riktigt riktigt kallt om nu inte amichaiKK brukar c/r drag valdigt ofta. EDIT> eller du kanske menar att han skall raisa? Tja, ligger sa mycket metaspel pa den nivan att jag inte kan bestrida att man kan gora det men det ar kallt spel att gora det pa nivaerna dar jag haller till (5/10 och 10/20) Citera
Nemesis Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 turnsyn? missade du att han har en dubbel bellybuster med stege for T och 6 = 8 outs. 7:1 i odds gor detta till autosyn pa turn. raise pre tycker jag ar ok men som sagt river ar riktigt riktigt kallt om nu inte amichaiKK brukar c/r drag valdigt ofta. EDIT> eller du kanske menar att han skall raisa? Tja, ligger sa mycket metaspel pa den nivan att jag inte kan bestrida att man kan gora det men det ar kallt spel att gora det pa nivaerna dar jag haller till (5/10 och 10/20) Haha, jo jag missade att det var en dubbel gutshot på turn. Jag är uppriktigt sagt kass på att se dessa dubbla gutshots även i mitt eget spel. Ja då är väl river det mer förvånadsvärda. Tycker kanske att bottenpar, Kd9d, Kd8d och liknande vore bättre som bluffhänder. Men 98 ligger ju inte så långt bort och kanske upplevde han att hans motståndare kan göra tvivelaktiga folds. Tack för feedback, flesh! Citera
Flesh2Flesh Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 forresten, vad ar GTO for nagot? Citera
Nemesis Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 forresten, vad ar GTO for nagot? Du kanske driver med mig för att jag nämner det så ofta! Citera
Flesh2Flesh Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 nej, jag forsokte googla och soka pa forumet men har inte hittat nagon forklaring Citera
Nemesis Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 GTO = game theory optimal läs: http://forumserver.twoplustwo.com/94/stoxpoker-com/understanding-game-theory-holdem-245479/ och har du några frågor efter det så ska jag försöka svara. Citera
Flesh2Flesh Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Haha, jo jag missade att det var en dubbel gutshot på turn. Jag är uppriktigt sagt kass på att se dessa dubbla gutshots även i mitt eget spel. Ja då är väl river det mer förvånadsvärda. Tycker kanske att bottenpar, Kd9d, Kd8d och liknande vore bättre som bluffhänder. Men 98 ligger ju inte så långt bort och kanske upplevde han att hans motståndare kan göra tvivelaktiga folds. Tack för feedback, flesh! Vad spelar det for roll vad han har pa handen nar han bestammer sig for att bluffa (forutom att vissa drag da kanske ar for uppenbara att man bluffar river)?? Citera
Nemesis Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Vad spelar det for roll vad han har pa handen nar han bestammer sig for att bluffa (forutom att vissa drag da kanske ar for uppenbara att man bluffar river)?? Vi bör bluff höja på rivern med dom starkaste händerna i vår range som är för svaga att syna rivern med. Det hjälper oss på följande sätt: 1. Om vår motståndare får för sig att göra en hjätesyn med Kx så vinner vi plötsligt med vår t.ex Kd9d på detta bord. 2. Om motståndaren ser att vi bluff höjer med starkare än våra sämsta händer så måste han tänka om med vilka av hans händer som kan syna en bluff. Han kan ju inte syna med händer som kanske är slagna av en bluff. På denna bräda är detta kanske ett mindre problem men fortfarande aktuellt. Citera
Recommended Posts