ebisumaru Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2008 Hejhej! Sitter och försöker få mitt heatset att fungera (nån Skullcandy hette det). Ljudet i hörlurarna hörs bra men mikrofonen funkar inte. När jag ska spela in ljud så hörs det knappt alls och jag tror det är mikrofonen på min Macbook som spelar in (kör windows xp). Är det nån drivrutiner jag behöver installera eller ska jag stänga av den inbyggda mikrofonen på nåt sätt? All hjälp uppskattas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ferna Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2008 Prövat att höjja i volymkontrollen nere till höger? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 16 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2008 Prövat att höjja i volymkontrollen nere till höger? är på max Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ferna Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2008 är på max Okej, gör en användare på fragbite och fråga pojkarna där, dom är duktiga på sånna saker! http://www.fragbite.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2008 Jag gör alltid samma fel med min mikrofon som jag gör med mina kvinnor, jag stoppar alltid in den i fel hål. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2008 dubbelklicka på volymkontrollen vid klockan i stället på uppspelning kolla inspelnings(recording) settings Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Får fortfarande inte rätt på detta. Har två mikrofoner att välja mellan, Realtek HD Digital input och Realtek HD Audio input. Väljer man Digital input så får man bara ljudet via macbookens inbyggda mikrofon (windows xp). Väljer man den andra får man inget ljud alls (verkligen inget, det går inte att justera volymen i den där testgrejen man kan köra i windows). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Hittade detta: http://www.ehmac.ca/anything-mac/54010-microphone-macbook-pro.html Det ska alltså inte funka. Men som jag fattar det kan jag använda en usb eller bluetooth mikrofon? Kan nån rekommendera en? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Creative har en del med USB anslutningar HS-1200 Digital Wireless Headset Fatal1ty USB Gaming Headset HS-1000 USB Gaming Headset HS-950 Har själv Digital Wireless Gaming Headset HS-1200, vem vill inte sitta på skithuset endast iklädd headset och tala skit medan det ekar ur toan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts