Gå till innehåll

Finish Distribution SH SNGS


EmWi

Recommended Posts

Femmanna?

 

Prisstruktur?

 

Det finns iofs inget "borde". Det beror på hur motståndarna låter dig placera dig.

 

70/30.

 

Så du tycker inte att man kan påverka placeringarna själv genom att öppna upp på olika nivåer? Spela mer aggro tidigt osv? Förstår inte exakt vad du menar hur motståndarna låter mig bli placerad. Tycker det handlar mer om på vart jag placerar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

70/30.

 

Så du tycker inte att man kan påverka placeringarna själv genom att öppna upp på olika nivåer? Spela mer aggro tidigt osv? Förstår inte exakt vad du menar hur motståndarna låter mig bli placerad. Tycker det handlar mer om på vart jag placerar mig.

 

Tight i början, mer lösaggro ju högre blindsen blir. Beprövad metod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så enkelt är det ju iofs inte.

 

Dessutom inte riktigt det jag frågar efter.

 

Vad jag undrar är om det finns en relation mellan fler 1a platser och fler 5e eller 4e platser. Eller om det är så att felet ligger mer kring 3 pers kvar... Eller om det är "normalt" med så många fler 3e än 1/2 platser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så enkelt är det ju iofs inte.

 

Dessutom inte riktigt det jag frågar efter.

 

Vad jag undrar är om det finns en relation mellan fler 1a platser och fler 5e eller 4e platser. Eller om det är så att felet ligger mer kring 3 pers kvar... Eller om det är "normalt" med så många fler 3e än 1/2 platser

 

Alltså i snitt kommer ju alla spelare hamna 20% på varje plats. Antar dock att du fattar det, om du inte räknat ut att givet att alla är lika bra och spelar likadant kommer varje spelare i snitt hamna 5a 20% 4a 20% osv. Har du inte kommit på det själv än föreslår jag helt enkelt att du lägger din tid på något annat än poker. Sen så vet jag personligen inte vad som är "normalt" för en duktig spelare annat än en ROI på 5-10% på dom högsta nivåerna. Oftast med ytterst få 5 placeringar och väldigt många 1a placeringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker inte att man kan påverka placeringarna själv genom att öppna upp på olika nivåer? Spela mer aggro tidigt osv? Förstår inte exakt vad du menar hur motståndarna låter mig bli placerad. Tycker det handlar mer om på vart jag placerar mig.

Hur man placerar sig är en funktion av hur man själv och motståndarna spelar. Hur man spelar bör bestämmas av vad man tjänar mest på i varje given situation, vilket även det är en funktion av motståndarnas spel och de situationer som uppstår. Så jag tycker ditt resonemang är helt bakvänt.

 

T ex, om motståndarna är sitting out bör man sikta på 100-0-0-0-0. Om motståndarna går all-in vare hand bör man sikta på nåt i stil med 30-70-0-0-0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte de svar jag är ute efter. Men strunt samma.

 

Så här ser iaf grafen ut efter ca 700 sngs på 3e och 4e platser.

 

För mig ser det ganska tydligt ut så att om mina 4e platser ökar så ökar även ITM platserna medans bubbelplatsen sjunker.

 

finishim9.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att du generellt har väldigt skumma tankegångar.

 

Är du supernit i början av turneringen är det ju jävligt rimligt att du kommer att sluta trea relativt ofta eftersom du då oftare kommer hamna med tre pers kvar som shortstack, medan spelare som går för att vinna direkt från första början troligen kommer att ha betydligt fler förstaplatser än andraplatser, då dom ofta kommer till HU med fler chips än motståndare, samt kommer att hamna utanför pengarna oftare än en spelare som har som största mål att hamna ITM. Även skickligheten kommer ju givetvis påverka slutplaceringarna.

 

Personligen tror jag av din graf att du spelade tight till en början, pushade för tunt runt bubblan och synade AI push med för stor range.

 

Sen ska man inte dra alltför stora slutsatser av 700 spelade turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...