Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tycker att jag gjorde rätt i handen nedan men vad säger ni som vet.

Vad skulle jag gjort annorlunda? är det så här poker är:cry: :cry:

** Hand # 2213241738 starting - 2008-10-09 19:24:35

** Time To Time [Omaha] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money

17-11-2 sitting in seat 3 with $41.60

toninho78 sitting in seat 4 with $70.22

Tonnic1 sitting in seat 5 with $21.65

TYLERdurdn sitting in seat 6 with $19.10[Dealer]

vespematte sitting in seat 7 with $13.83

vespematte posted the small blind - $0.10

17-11-2 posted the big blind - $0.20

** Dealing cards to 17-11-2: Kc, 6c, 3h, Kh

toninho78 raised to $1.20

Tonnic1 called - $1.20

TYLERdurdn folded

vespematte folded

17-11-2 called - $1.20

** Dealing the flop: 10h, 8s, Kd

17-11-2 checked

toninho78 bet - $0.92

Tonnic1 called - $0.92

17-11-2 raised to $7.38

toninho78 called - $7.38

Tonnic1 called - $7.38

** Dealing the turn: 2h

17-11-2 bet - $12.92

toninho78 called - $12.92

Tonnic1 folded

** Dealing the river: 9s

17-11-2 bet - $11.60

toninho78 raised to $23.20

17-11-2 went all-in - $8.50

17-11-2 shows: Kc, 6c, 3h, Kh

toninho78 shows: 5s, Jc, Qc, Ks

toninho78 wins $88.88 from the main pot

Postad

Som gallico. Dega turn. Eller vad du nu kan tänkas kunna beta.

Annars är poker sådär. Man åker på en massa sjuka beats och delar även ut en massa sjuka beats. Bara försöka göra sitt bästa i varje situation och hoppas att man vinner i längden.

Postad
Syna pre. handen är vek och du spelar främst för setvärde.

Potta flop

Potta turn.

När du pottat både flop och turn är river lätt om du blivit synad...

Vek? Ja i en multipott med många FI, vi har bara en hand som dominerar oss pre och det är AAxx, jag spelar denna handen alla dar i veckan mot 1 el 2 spelare, potta pre är givet det bästa spelet. Vi får syn av alla möjliga tänkbara händer, setvalue my ass, vi har starkt på par och doublesuited, vad raisar du med pre? AAxx doublesuited endast?

Postad

När du pottat både flop och turn är river lätt om du blivit synad...

Hoppas du menar att beslutet är lätt call och inte lätt fold på river då vi lär ha supersjuka odds för den om vi nu inte är allin redan på turn

Postad
Hoppas du menar att beslutet är lätt call och inte lätt fold på river då vi lär ha supersjuka odds för den om vi nu inte är allin redan på turn

Självklart call oavsett riverkort.

Ja KKxxds är en bra hand pre men du får spela den ur position resten av handen och det blir megasvårt att veta var du står utan en drömflop. Skulle kunna hålla med dig om att raisa pre om vi satt på knappen men från BB så synar jag bara.

AKKx ds så är jag mer benägen att potta.

KKJTds eller liknande

KK63ds är inget monster ens shorthanded och ur position så väljer jag att syna för setvärde. I position så kan man raisa för att försöka komma HU och har möjlighet att ta hem potten utan att förbättra oxå.

Postad
Självklart call oavsett riverkort.

Ja KKxxds är en bra hand pre men du får spela den ur position resten av handen och det blir megasvårt att veta var du står utan en drömflop. Skulle kunna hålla med dig om att raisa pre om vi satt på knappen men från BB så synar jag bara.

AKKx ds så är jag mer benägen att potta.

KKJTds eller liknande

KK63ds är inget monster ens shorthanded och ur position så väljer jag att syna för setvärde. I position så kan man raisa för att försöka komma HU och har möjlighet att ta hem potten utan att förbättra oxå.

Tror tyvärr att du är för tajt för ditt eget bästa. Det är en stark hand, vi spelar micro. Pos suger iofs men om vi pottar här och pottar flopp lär fi ha ett tufft beslut. Det finns dessutom massvis av floppar som kommer kännas safe, och tillräckligt ofta får vi drag till seminötfärgen.

Postad
Tror tyvärr att du är för tajt för ditt eget bästa. Det är en stark hand, vi spelar micro. Pos suger iofs men om vi pottar här och pottar flopp lär fi ha ett tufft beslut. Det finns dessutom massvis av floppar som kommer kännas safe, och tillräckligt ofta får vi drag till seminötfärgen.

Jag tror nog att båda sätten är EV+ beror nog mest på spelstil. Och ja jag är tight... :)

Känner att på dessa nivåer kan man lika gärna dra in pengarna postflop då det är lätt att få fi att syna ned.