Gå till innehåll

Shahin @ Mizeria


Shahin86

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tell me more!

 

Det är lite insider joke, varit lite kall i dom sporterna.. (=

 

Cleaner var verkligen inte så bra som jag trodde, sjukt seg. Men skönt o vakna till att både Detroit o favoritlaget Montreal vann.

 

Tror jag ska gå all in på damhandboll mot Sverige idag men man får lite skuldkänslor när man gör sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite insider joke, varit lite kall i dom sporterna.. (=

 

Cleaner var verkligen inte så bra som jag trodde, sjukt seg. Men skönt o vakna till att både Detroit o favoritlaget Montreal vann.

 

Tror jag ska gå all in på damhandboll mot Sverige idag men man får lite skuldkänslor när man gör sånt.

 

Hehehe, under fotbolls-EM satt jag med 4-5 öldrickande grabbar och hade pengar på Spanien mot Sverige 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen! Hörde av en kompis att du dragit in en del pengar på golf och flipper också, stämmer det?

 

Gl med dagboken!!!! :-)

 

 

Det är lite insider joke, varit lite kall i dom sporterna.. (=

 

Vill du göra comeback finns d alltid en bust själ som gärna tar emot din deg :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du nån poker Shahin? Sugen på nån lägga upp nån HH där du drar runner runner 2 outare eller liknande? :D

 

Nja har inte så många senaste månaderna, kan lägga upp 170st där dom degar in med QJ på K72 mot AK etc däremot och hittar r-r. Men bad beat händer är väl inte så roliga.

 

Jag tror jag spenderade all min tur mina första 2 år jag spelade så all otur kommer i en klump för mig, brukar va cp run good eller cp run bad.

 

Sen har jag inte spelat så jättemycket här i sthlm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du startat dagbok, Shahin.

 

Känner till att du spelar väldigt mycket HU SNG. Vad tycker du om variansen i det spelet om du jämför med andra spelformer (NLT SH/FR, Omaha, SNG FR etc)? Hög/låg varians?

 

Har sett att det varit mycket diskussioner om det på 2+2. Skulle vara intressant att höra vad du tycker som spelar mycket HU SNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du startat dagbok, Shahin.

 

Känner till att du spelar väldigt mycket HU SNG. Vad tycker du om variansen i det spelet om du jämför med andra spelformer (NLT SH/FR, Omaha, SNG FR etc)? Hög/låg varians?

 

Har sett att det varit mycket diskussioner om det på 2+2. Skulle vara intressant att höra vad du tycker som spelar mycket HU SNG.

 

Jag har enorma, enorma tiltproblem. När jag spelar Omaha normalt sett så har jag 4-5 plusdagar sen har jag en backdag som är dubbla resterande plusdagarna tillsammans. Så för mig och mitt humör (även om jag är ooootroligt lugn irl) så passar sig hu sng mycket bättre. Variansen är ju extremt låg, om du kollar på vinnande regulars har dom i princip ofta en graf som går enbart uppåt, om dom nu inte skottar.

 

Har man samma otur som man har i en hu sng på shorthanded omaha så backar man ju mycket mer. Däremot är det mycket mycket svårare att behålla sitt A game eller ens B-game efter över 100 hu sng på en dag. Många som inte testat o inte förstår hur det känns så uppmanar er att give it a try (=

 

Däremot både texas och omaha kan man köra mycket längre o fortfarande spela lika bra, knullar inte ens huvud lika mycket. Så variansmässigt är hu sng bättre, vill du vara frisk däremot så låter 6handat NLT som bästa medicinen (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en rolig länk nyss (=

 

http://www.firstpoker.se/default.asp?id=2542&sida=1157

 

Spelar man mycket så finns det faktiskt, förutom att kunna lägga på ett ultimat sätt, även ett readmoment. Det finns de som har en viss edge i kina, däribland kinaproffset nr. 1 i Sverige - Shahin. Tror faktiskt att jag ligger i lä där, men skulle gärna sitta ett par timmar HU med honom.

 

 

Hoho.. (=

 

Inte spelat det på sjukt länge blev lite sugen nu. Kanske ska ha Kinapokerskola på sajten (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit schysst om du kunde förklara hur dom funkar.

Finns på annat ställ, men ok here goes:

 

Alla har marker framför sig.

 

Alla satsar två marker i mitten

Dela kort enligt era favoritregler (ex duce to seven på mtten eller vad ni nu gilar). Obs: Man får inga fjantiga bonusar för fyrtal osv.

 

Okej, nu har alla fått kort och sorterat och haft sig. Alla lägger ner korten på bordet.

 

Förhand (till vänster om given för att vara övertydlig) bestämmer sig nu för om han ska köra eller passa (obs man kan INTE ge upp och böta/slinka).

 

Om han inte kör, så får nästa man bestämma sig

 

Om inte han heller kör, så får tredje man bestämma sig

 

Om inte han heller kör, så får given bestämma sig.

 

Okej:

A) Ingen körde igång: Omgiv, och alla antar en ny marker i mitten. Repeat.

B) Någon körde igång: Du vinner en enhet av varje du slår per hand, och 6 enheter om du blitzar någon. Alltså, om det inte är oavgjort på någon hand så vinner du 1, förlorar 1, vinner 6 eller förlorar 6 mot varje gubbe. Om det blir oavgjorda händer så kan man vinna/förlora 2, som ju är ovanligt.

 

Ok, nu ser vi hur den som körde igång har lyckats på själva spelet. Han vann en enhet av två spelare, och förlorade en enhet till en. Bra, han gick plus på spelet. Då sliper han böta mittpotten.

 

Ett annat fall: Han vann en enhet av två spelare, men han gick en ovanlig jämt med tredje spelaren. Han gick inte plus på själva spelet. Han måste böta mittpotten!

 

Om man går plus på spelet så slipper man böta mittpotten. Annars får man böta lika mycket marker som ligger i mitten. (Som ni ser så blir det ofta man går jämt när man spelar på tre spelare, vilket är lite extra spännande.

 

Därefter så kollar man - vem hade bäst hand på bsta femkortshanden? Han vinner mittpotten!

 

Exempel: Det ligger 12 marker i mitten. Du får Royal/skräp/skräp.

Antingen kör du igång på din hand. Du går back på spelet, och får därmed böta mittpotten. Sedan vinner du ju mittpotten (alltså du vinner de 12, inte 12 plus böterna). Summa: Du kommer backa tre enheter

 

Eller så checkar du, hoppas att någon annan öppnar, så att du med garanti vinner mittpotten. Du komer då gå plus 9 enheter (du torskar 3*1 och vinner mitten).

 

Klonken är ju nu att den som öppnar inte går plus på spelet. Säg att han öppnar med fyrtal/par/EKQ, och möter förutom dig tvåpar/tvåpar/par och stege/tvåpar/par.

 

Han kommer då vinna en enhet av dig, förlora en enhet till de andra för minus ett på själva spelet. Du vinner mittpotten, han får böta 12 i mittpotten, och sedan så är det ny giv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den varianten kan bli väldigt kul, men man måste oftast vänta 1,5h för o få sig ett gott skratt. Den varianten jag blev introducerad till och den är som sagt väldigt Zzzzz jämfört med o inte ha option på o köra eller inte utan bara lägga optimalt o försöka lägga bäst på varje gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...