Gå till innehåll

Norris - min väg emot miljonen


norris

Recommended Posts

Är en kille på 20 någonting som varken jobbar eller studerar. Mina dagar fylls mest av poker, men försöker mig ibland på socialt umgänge(IRL är så 90-tal och -EV). Annars är det träning och att vara allmänt bitter som fyller min vardag.

 

 

Pokermål:

[x] Plussa minst 20 000kr i oktober

[x] Plussa minst 30 000kr i november och december

[ ] 2009 ska jag snitta 50 000kr i månaden.

[ ] Ska också försöka degradera mitt svartbälte i att slaska bort pengar på dåliga sportbets och lotter på SvS.

[ ] Tjäna ihop 1 000 000 kr på poker.

[ ] Kvala in till en större live-turnering.

 

Spelar mest STT $30-200, på Ongame.

Men spelar även PLO-CG, PL$100-PL$200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GG:-) Hur slutade dagen då? eller lever du fortfarande i turren?

 

Det gick bra i sista turneringen, men jag hade galet mycket tur. Ställer först in med 44 och får syn av AA, drar ut med en fyra på river. Senare, pushar jag med AQ får syn av AK och floppar en dam : ). Slutade sexa, och fick $400 för det(billigaste turneringen för kvällen), men jag är nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett kort pokerpass i morse, där jag tappa 3bi. Gjorde ett par dåliga reads, och förlora två coin flips. Nu lagar jag mat och ska se senaste Entourage. Sedan blir det att grinda, grinda och grinda. Ska försöka ta 2000p på Ongame(4-tablar, så blir en hel del grind).

 

Har även varit ute och sprungit en mil, totalt död nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde nyss en session till, blev inte världens lyckade. Den älskade variansen i Omaha påminde sig, ska fara iväg på gym och sedan ladda inför nattgrind.

 

Någon annan på PF.nu som grindar Omaha på Ongame?

Och någon som har nå bra tips på grindmusik?

Grindar för tillfället till Bob Dylan, Tracy Chapman och The Shins. Men börjar bli lite utnötta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde nyss klart sista passet för i kväll på drygt ~2k händer. Låg som mest -$250, men slutade +$100.

 

Att prata med väggar IRL är lite retarderat, men att göra det på ett internetforum..... ja... skriv något i alla fall ; o Utan respons blir det snart att börja posta bilder på lättklädda tjejer, börja spela nosebleed och köra något off-the-hook bet/utmaning. De faktorerna verkar slå högt på PF i alla fall. : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att prata med väggar IRL är lite retarderat, men att göra det på ett internetforum..... ja... skriv något i alla fall ; o Utan respons blir det snart att börja posta bilder på lättklädda tjejer, börja spela nosebleed och köra något off-the-hook bet/utmaning. De faktorerna verkar slå högt på PF i alla fall. : )

Hahaha, du verkar som en skön person, kul att du kör hårt med träningen (?) också!

 

Grattis till semiklonken, oftast behövs en utdragning eller två för att ta sig långt. Berätta gärna lite mer om dig, du lirar poker fulltid, hur länge har du gjort det? Har du haft "vanligt knegarjobb" och kan relatera fördelar/nackdelar med att dra in 20k på det kontra 20k på en månads pokergrind?

 

Jag önskar dig all lycka, och eftersom jag ändå har postat här så kommer jag förmodligen kika in regelbundet om du fortsätter med samma bittra, men samtidigt underhållande, stil.:-)

 

Sedan är det ju självklart att du ska börja grinda lite nosebleed (och göra det hela off-the-hook bet/utmaning) samtidigt som du avslöjar att du egentligen är en lättklädd tjej som gömmer sig på andra sidan skärmen!;-)

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, du verkar som en skön person, kul att du kör hårt med träningen (?) också!

 

Grattis till semiklonken, oftast behövs en utdragning eller två för att ta sig långt. Berätta gärna lite mer om dig, du lirar poker fulltid, hur länge har du gjort det? Har du haft "vanligt knegarjobb" och kan relatera fördelar/nackdelar med att dra in 20k på det kontra 20k på en månads pokergrind?

 

Jag önskar dig all lycka, och eftersom jag ändå har postat här så kommer jag förmodligen kika in regelbundet om du fortsätter med samma bittra, men samtidigt underhållande, stil.:-)

 

Sedan är det ju självklart att du ska börja grinda lite nosebleed (och göra det hela off-the-hook bet/utmaning) samtidigt som du avslöjar att du egentligen är en lättklädd tjej som gömmer sig på andra sidan skärmen!;-)

 

GL!

 

Har spelat nätpoker i 5 år, försörjt mig på det sedan april i år. Har även varit running good i andra affärer, så pengarna jag lever på är ej enbart från pokern. Jag har haft ett vanligt jobb, där jag flippade burgare. Jobbade i kanske sex månader, samtidigt som jag byggde upp min pokerrulle. Sen när jag kände att jag hade nog stabil ekonomi, sa jag upp mig. Tog en lång semester och började grinda nu igen. Enda nackdelen med att spela poker, är väll sociala biten. Att jobba är väldigt socialt oftast, att spela poker är väll inte direkt socialt. Därför jag startade en dagbok, för att få inte lite socialt i alla fall. Men jag sitter hellre hemma och spelar kort, än att knega i alla fall. Fast tror inte jag orkar leva som en "grinder" i många år, utan ska börja studera nästa år. Och sedan försöka hitta en jobb jag trivs med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grindmusik , vi fortsätter 60tal: Small faces, joan baez, rolling stones, Peter, Paul and Mary , cream , the beach boys.

 

Tips till alla där ute! Har precis börjat lyssna på vinyl. Dagens ungdom, vi vet inte vad vi går miste om!!

 

Tack för tipsen! Vinyl for president kanske?

 

Var nyss och bytte däck på bilarna, så segt. Varför ska det finnas årstider? Ne.. tvi.. sommar året runt röstar jag på! På tal om något.. varför kör Ongame två BB's på sina PLO-bord? Lite tiltande faktiskt. Grinden i går blev inte så lång jag hade tänkt mig, då saker kom emellan. Men i dag blir det att grinda tills det blöder ur ögonen.

 

Ska fara iväg och köpa en till datorskärm, har en Fujitsu 22''WS just nu. Men skulle vara skönt med en till, köper eventuellt en TV till "kontoret" också. Elektronik går det aldrig att ha för mycket av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt blandat måste jag säga. Parbet var mitt hem förr men e så dålig action där ibland så då blir det ofta full tilt / party / pokerstars. Spelar PLO600-400.

 

Okej. Spelar en hel del PLO100 på FTP och Stars, överlägset bäst trafik. Men har inte testat party, hur är trafiken där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker lära mig att multitabla PLO(STTs och MTTs är cake), kör 8-bord blandat med $50 & $100.

Gillar värdet på PLO$50...

Tex

Omaha Hi $0.50-$1 PL (real money), hand #P4-78708830-12

 

Seat 3: ralfonso9999 ($24.90 in chips)

Seat 5: odemakoun ($57.00 in chips)

Seat 7: tuPomas ($50.60 in chips)

Seat 8: HERO [ 7 of Diamonds,Ace of Spades,6 of Diamonds,8 of Spades ] ($48.50 in chips)

Seat 9: Gertii ($39.90 in chips)

ANTES/BLINDS

tuPomas posts blind ($0.50), HERO posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Gertii calls $0.50,

ralfonso9999 folds,

odemakoun calls $0.50,

tuPomas checks,

HERO bets $2,

Gertii calls $2,

odemakoun folds,

tuPomas bets $10,

HERO calls $8,

Gertii folds.

 

FLOP [board cards 7 of Clubs,Jack of Diamonds,6 of Hearts ]

tuPomas bets $24, HERO bets $38 and is all-in, tuPomas calls $14.

 

TURN [board cards 7 of Clubs,Jack of Diamonds,6 of Hearts,Ace of Clubs ]

 

RIVER [board cards 7 of Clubs,Jack of Diamonds,6 of Hearts,Ace of Clubs,4 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

HERO shows [ 7 of Diamonds,Ace of Spades,6 of Diamonds,8 of Spades ]

tuPomas shows [ King of Hearts,King of Spades,King of Diamonds,6 of Spades ]

HERO wins $97.

 

Det doneras friskt på PL50.. Tur det... för på PL100 spelar jag just nu i uppförsbacke och i motvind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Spelar en hel del PLO100 på FTP och Stars, överlägset bäst trafik. Men har inte testat party, hur är trafiken där?

 

Trafiken på party är inte alls lika bra som FTP och Stars men jäkligt fint värde när det väl finns bord. Sjukt mycket donks upp till 2/4 tycker jag. Har spelat en hel del 05/1, 1/2 på party också då jag försökte mig på att bygga en liten rulle där och det är pinsamt dåligt motstånd ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trafiken på party är inte alls lika bra som FTP och Stars men jäkligt fint värde när det väl finns bord. Sjukt mycket donks upp till 2/4 tycker jag. Har spelat en hel del 05/1, 1/2 på party också då jag försökte mig på att bygga en liten rulle där och det är pinsamt dåligt motstånd ibland.

 

Okej, kanske ska dega in lite på party då. Tycker väll motståndet på PLO är pinsamt dåligt på de flesta siterna. Bästa motståndet jag mött är nog på Ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

no offence men varför spelar du på ongame isf?

gl i övrigt =)

 

Jag sa att det var de bästa motståndet jag mött på Omaha, men det betyder inte att de är bra. Det är skrämmande vad folk är dåliga på Omaha(men det gillar vi), finns många finnar på Ongame som verkar vara inspirerade av Ziigmund, de har en tendens att donera pengar friskt. Sedan gillar jag bonusarna på Ongame också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...