Gå till innehåll

Kunder i Sparbanken finn med Neteller - se hit!


ZuperDP

Recommended Posts

Som rubriken visar så skulle jag behöva lite hjälp från mina skånska vänner som har konto i Sparbanken Finn och samtidigt använder sig av NetEller...

 

Jag har extrema problem med att göra en Wire-transfer från Neteller till mitt konto i ovanstående bank... Den 9 mars skickade jag uppgifter till NetEller om hur mycket jag ville överföra.. De ringde mig i sedvanlig ordning och fick IBAN-kontonummer och Swift-kod, och jag gladde mig åt att få ett litet tillskott i kassan några bankdagar senare...

 

Nu känns det som om det gått några bankdagar för mycket ;)

 

Är det någon av er som gjort en wire-transfer och lyckats, och i såna fall, vad gjorde ni för att det skulle fungera??

 

Tar tacksamt emot alla hjälpande tips

 

(Och ja, jag vet att det finns en "allt om neteller-tråd", men jag tror inte jag får svar från de specifika personer jag söker om jag skriver i den tråden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv Sparbanken Finn, men kan tyvärr inte hjälpa dig med just det problemet. Har dock haft en del problem själv med överföringar från dem till andra svenska banker. Har förstått ifrån kompisar att vissa andra ärenden dessutom kan vara lite kluriga med dom, bla pga att dom är en privat sparbank.

 

Men posta gärna hur det hela utvecklar sig. Bra att veta om en annan tänker köra en wire-transfer.

 

Sorry...ingen hjälp direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Och ja, jag vet att det finns en "allt om neteller-tråd", men jag tror inte jag får svar från de specifika personer jag söker om jag skriver i den tråden)

Men du kan i alla fall pröva i den först, tack! :)

 

Känns lite mer som en fråga om wiretransfer än en fråga om en specifik bank, och tänk hur många trådar det skulle bli om alla fråga om sin specifika bank. :)

 

Gör så att du försöker i "Allt om"-tråden, får du inga vettiga svar så får vi låsa upp denna. :)

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag själv har Sparbanken Finn konto kan jag säkert hjälpa till, iofs inte ett konto jag har gjort någon wire transfer tilll men trots allt...

 

Hjälp kommer före ordning :P . ZuderDP du kan tex PM mig så skall jag se om jag kan hjälpa dig...

 

 

Låser upp denna för problemkommunikation, låses igen efter helgens slut om problemet är löst dvs... Slut rapport kommer i alt om tråden eller tillbörlig FAQ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Låser upp denna för problemkommunikation, låses igen efter helgens slut om problemet är löst dvs... Slut rapport kommer i alt om tråden eller tillbörlig FAQ...

 

Tackar för upplåsningen!

Se nu till att ge mig lite hjälp här i denna tråd också 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...