Gå till innehåll

Ca$h Games så sjukt svåra att slå?


jkkman

Recommended Posts

Tjabba.

Är det bara jag som tycker att Texas NL cashgames har blivit galet svåra att slå? Blir rätt utspelad väldigt ofta på den här nivån, slaktad till och med, medan jag inte har några som helst tvivel på mine +EVighet på SNG- och MTT turneringar.

Spelar NL$200 till och från. Normalt spelar jag sh sng $100 och uppåt (ongame) samt skottar MTT till och från; $100 freezeout till stars $100rebuy, och hittils har det funkat mycket bra och det känns som att det flyter på okej även om jag inte spelar så hemskt mkt nu när sommarlovet är slut, hinner ju aldrig spela MTT. Det jag tycker är anmärkningsvärt är att timlönen för en spelare som slår sin nivå duktigt mycket ligger högre på MTT's ($100>) och SNG's ($100>) än cashgames ($NL200).

Varför är spelarna på NL$200 så jävla mkt bättre då? Finns ju supermycket fisk i turneringar, senaste finalbordet jag spelade i en MTT innehöll 2 övriga spelare med +ROI%, och båda låg under 20% vilket absolut inte är anmärkningsvärt i MTTs. I princip alla bra spelare har 50-100% och uppåt.

Är lite tiltad just nu eftersom jag spelat bort $1k på NL$200.

Hann jag spela 800 händer?. Nah. Inte full heller. lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårare att spela med 100bb+ stackar än push/fold mode i SNGs :)

 

Jag har spelat vinnande FL i massa år och plussat bra med pengar på SNG över större sample, men likväl sitter jag som största fisken när det väl blir cashgame med fler än 2 spelare (av ngn anledning har jag väldigt bra resultat HU. Dock e värdet i HU cashgame inte lika bra som för två år sedan).

 

Håller på med ett nytt försök att lära mig detta mobbade spel, med varierat resultat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, det är alltid lika roande att läsa trådar där någon undrar varför det är så svårt att vinna i poker...

 

Sjukdomen som verkar få alla att tro att man skall vara vinnande bara man hänger på ett pokerforum verkar leva vidare.:roll:

 

Tråden handlar inte om varför det är så sjukt svårt att vinna pengar på poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neh.

Nu är jag fan less. Donkade man iväg ett inköp till. Varför sätter jag mig ens ner och spelar. HELT SJUKT.

Aldrig mer cashgames lol. Kanske slår NL10. Fan lika bra att hålla sig till hjärndöd pushbotting och tjäna så man kan käka lunch på stan när skollunchen suger. Kan ju oxå spela mtts när jag har tid. Det är ju iaf poker. Men med en sample size på ca 150 turneringar undrar man ju om det ens är värt att försöka, även om jag har bra resultat hittils. Troligen bara variansen.

Ska nog ta mina pengar och springa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror väll lite på vart och vilken nivå du spelar. 200nl på ongame är säkert fullt av tuffa regs. om du spelar lägsta nivån på svenska spel är det däremot överfullt av spelare med 40+ vpip så där kan man ju vinna genom att bara spela bra händer och värdebeta dom.

 

det är lätt att vinna på cashgame men svårt som fan att vinna några stora summor imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, sen e 5 inköp inte så farligt för att va 800 händer inte katastrofalt iaf.

VIll verkligen inte att detta ska låta överlägset å så, men antagligen så hade du bara otur, om du nu generellt e vinnande på CG på1-2 NL.

Otur kankse med bordet,korten osv.

Spelar 3-6 + på ongame, ock tycker definitivt att det finns massa värde speciellt på kvällar/nätter å helger.

 

Känner du att du blir utspelad på 1-2 joina CRlr DC å kolla på filmerna å tänk medans du kollar osv lr joina 2+2.

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med till fullo . Cash games är jag totalt lost på. Medans jag spelar hur bra som helst i sng samt tureringar och ofta kommer bland pesetasen. Blir inte heller riktigt klok på detta fenomen . Men återigen har kasnke inte tålamod till att vänta in rätt händer , utan spelar för många händer vilket resulterar i låga par och stryk =D... Men men en vacker dag... Lycka till alla vid borden och må spelguden vara med er .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror väll lite på vart och vilken nivå du spelar. 200nl på ongame är säkert fullt av tuffa regs. om du spelar lägsta nivån på svenska spel är det däremot överfullt av spelare med 40+ vpip så där kan man ju vinna genom att bara spela bra händer och värdebeta dom.

 

det är lätt att vinna på cashgame men svårt som fan att vinna några stora summor imo.

 

Ja. Rimligtvis borde jag ju kunna slå NLSEK100 eller liknande. Dock måste jag påstå att det är mer motiverande att fortsätta spela SNG och MTT med betydligt bättre avkastning än att grinda babylimit cashgame. Dock måste jag ju sluta spela bort pengar på (för mig) högre nivåer. Ganska sjukt att jag fortsätter trots att jag vet att det är -EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, sen e 5 inköp inte så farligt för att va 800 händer inte katastrofalt iaf.

VIll verkligen inte att detta ska låta överlägset å så, men antagligen så hade du bara otur, om du nu generellt e vinnande på CG på1-2 NL.

Otur kankse med bordet,korten osv.

Spelar 3-6 + på ongame, ock tycker definitivt att det finns massa värde speciellt på kvällar/nätter å helger.

 

Känner du att du blir utspelad på 1-2 joina CRlr DC å kolla på filmerna å tänk medans du kollar osv lr joina 2+2.

 

gl

 

Tack för tipset. Dock går jag ju fortfarande skolan och spelar fotboll, + att jag bor hemma, vilket gör att jag inte har så mycket tid till poker och är dessutom från och till ganska så trött. Detta gör att jag just nu inte riktigt klarar av ta tag i mitt spel och försöka utvecklas. Eftersom jag har relativt liten erfarenhet från cashgames är det just nu så att jag bara kommer inrikta mig på att grinda SNG.

Jag vill dock ta steget över till att spela cashgames OCKSÅ för att bli en bättre pokerspelare och mer allround. Har insett att just nu inte är den bästa tidpunkten dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Dock går jag ju fortfarande skolan och spelar fotboll, + att jag bor hemma, vilket gör att jag inte har så mycket tid till poker och är dessutom från och till ganska så trött. Detta gör att jag just nu inte riktigt klarar av ta tag i mitt spel och försöka utvecklas. Eftersom jag har relativt liten erfarenhet från cashgames är det just nu så att jag bara kommer inrikta mig på att grinda SNG.

Jag vill dock ta steget över till att spela cashgames OCKSÅ för att bli en bättre pokerspelare och mer allround. Har insett att just nu inte är den bästa tidpunkten dock.

 

Vet hur det e, är 18 år.

Fattar inte att man kan bli så trött efter skolan, ALLA verkar verkligen bli det med.

Bor hemma gör ju inte så mkt mest en fördel, men vet att fotboll atr mkt energi.

 

Men tror det kan va värt ändå, jag ser iaf det som lättare att tjäna mkt cash på CG än MTTs.

 

Fast beror ju på hur man började osv.

Skönt att höra att du iaf vill lära dig mer poker, och inte som en del andra "hej jag e 18, har spelat homegames regelbundet 3 veckor, vill nu bli pro" trådar.

 

Vill du ha hjälp med hhs så hjälper jag dig gärna om du känner dig borta, skicka bara ett pm lr så med hh.=)

 

mvh

Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt personligen att det är riktigt bra värde i MTTs. Dock hinner man ju bara spela 10 turneringar på en helkväll. Och med tanke på att jag efter skolstarten bara spelat MTT 5 ggr så blir man ju ganska "lidande" av variansen. Nu har jag ju varit rungood så här lång med typ 8 finalbord eller ngt, varav 2 i stars $100+R. Dock har jag inte lyckats klonka stort än vilket har varit en besvikelse. Kommer ihåg att jag hade 4 finalbord på en och samma kväll vilket var helt sick. Man blir ju rätt sur på sig själv när man hamnar dåligt i alla av dom. Har man chans att vinna en sisådär $100 k med maximal utdelning och inte ens kommer i närheten är man ju rätt less på sig själv efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har exakt omvänt problem.

 

CG känns som en stabil inkomstkälla, tom efter veckor där man blir +0,3-1 outad _permanent_. brukar det alltid jämna ut sig till slutet av månaden.

 

 

Hatar donkaments då det verkar vara 100% tur.

 

För att ha en chans att komma till finalborden måste man flippa typ 20ggr och vinna flipparna 20ggr irad är inte mitt specialitê. I annat fall blir man utblindad.

 

 

skulle vara intressant att höra hur ni som livnär er på MTT's tänker/går tillväga. den ROI% som jkkman nämner låter ju helt sjuka, kan någon annan också bekräfta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte sant att bra spelare ska ha över 50% ROI. Om vi tittar på t.ex eisenhower1 har han 38 % på pokerstars över ca 1700 turneringar. Skillnaden är att man bara kollar upp de som klonkat mest och har man vunnit 1 miljon dollar i en turnering så har man högt typ oavsett, AJKHoosier har nu 179 % på pokerstars. Men han har 39 % på full tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, det är alltid lika roande att läsa trådar där någon undrar varför det är så svårt att vinna i poker...

 

Sjukdomen som verkar få alla att tro att man skall vara vinnande bara man hänger på ett pokerforum verkar leva vidare.:roll:

 

Ser din dag ut ungefar sa har Per?

 

1. Vaknar ensam, slar forvantansfullt pa tv fyras morgonnyheter och hoppas att nagon katastrof intraffat

 

2. Gar till ditt jobb och haller koll sa att arbetskamraterna verkligen jobbar

 

3. Kommer hem och diskuterar 32 minuter med spegeln om riggade pokersjater

 

4. Gar till McDonalds, koper big mac och co take away. Kommer hem igen, slar pa datorn. Loggar in pa Pokerforum.nu och hoppas att en ny trad skapats dar nagon ung aspirerande kille torksat alla sina pengar i jakt pa sina pokerdrommar alternativt en trad med nya harliga riggbevis

 

5. Satter in 10 dollar pa Pokerstars och blir lika utdragen som vanligt av idioterna pa 0.10-0.20 fixed fullmanna

 

6. Drar en liten runk och somnar sen lika tillfreds med livet som vanligt....

 

 

Lite val harddraget av mig kanske, hoppas du inte tar illa upp, men varje gang jag ser inlagg fran dig har verkar du sa jakla bitter over nagot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill bli bra på cashgame tycker jag du ska läsa en bra bok som tex No limit holdem av sklansky.

 

Det är så stora skillnader mellan cash och SnG/MTT att vissa spel som är EV+ i turneringar är EV- i cashgame och tvärtom.

 

Större delen av turneringar spelas med korta effektiva stackar medans större delen av cashgame spelas med relativt djupa effektiva stackar och det påverkar spelet mer än man kan tro.

 

Nyckelord i NL cashgame med djupa stackar är implicita odds.

 

Sen bör man ju spela det som passar ens spelstil bäst. Jag vinner bra i cashgame upp till NL100 men i turneringar går jag bara runt andra som du själv fungerer tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...