Vasejdu Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Känner mig less på pokern just nu, variansen är inte rolig alltså. Tror ni att det kommer komma något nytt spel som har simpla grunder där det även går att vinna pengar ? Har sett att det finns olika typer av skillgames men tror att det är ganska svårt att bli vinnande på det ? Vad tror ni kommer komma härnäst ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Känner mig less på pokern just nu, variansen är inte rolig alltså. Tror ni att det kommer komma något nytt spel som har simpla grunder där det även går att vinna pengar ? Har sett att det finns olika typer av skillgames men tror att det är ganska svårt att bli vinnande på det ? Vad tror ni kommer komma härnäst ? Det finns nog ett, om ej linjärt, så ändå samband mellan ett spels varians och fisktätheten. I schack skulle du nog inte få se några fulla svennar som kliver in på fredagskvällen och slaskar bort en femhunka. De måste ju kunna vinnan nån ggn ibland, annars gör de ju inte om sina misstag tyvärr. Kort svar: Nej du kommer nog inte hitta ett spel där man gör lätta pengar med liten varians. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Omaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Har lite svårt att se schack som fisktätt på samma sätt som poker då det är just variansen som gör det fisktätt. Alla kan vinna någon gång, någon pott mot dom allra bästa i poker vilket ger fisken självförtroende och övermod. I schack måste du vinna ett helt parti (antar jag?) för att vinna. Det klarar aldrig fisken mot proffset. Det blir som att låta typ Doyle spela 1000h CG 100BB inköp mot en fisk där fisken måste spela alla 1000 givar och alltid sitta med fullt inköp. Han kan typ inte vinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Omaha Är inte det poker ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaybePirog Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Är inte det poker ? Fast tråden ligger i "Texas Hold'em"-delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Har lite svårt att se schack som fisktätt på samma sätt som poker då det är just variansen som gör det fisktätt. Alla kan vinna någon gång, någon pott mot dom allra bästa i poker vilket ger fisken självförtroende och övermod. I schack måste du vinna ett helt parti (antar jag?) för att vinna. Det klarar aldrig fisken mot proffset. Det blir som att låta typ Doyle spela 1000h CG 100BB inköp mot en fisk där fisken måste spela alla 1000 givar och alltid sitta med fullt inköp. Han kan typ inte vinna. Eh, det var precis det jag menade. Otydlig måhända? /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JensNi Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 väntar fortfarande på att de ska släppa BetaPet med lite satsningar:D schack är en rätt dum idé då där finns program som inte kan förlora. Möter programmen varandra blir det oavgjort... var det inte standard att fuska sönder schacken på Blip.se när man gick i 7an? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Fast tråden ligger i "Texas Hold'em"-delen. Ahaa... Eh, det var precis det jag menade. Otydlig måhända? /SK Närå. Ville bara ge det lite mer ljus. Kan inte sova. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheaten Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Omaha Kanske inte bästa valet om man ogillar varians Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 schack är en rätt dum idé då där finns program som inte kan förlora. Har utvecklingen gått så långt sedan Deep Blue att programmen inte ens kan förlora, plus att de är tillgängliga för persondatorer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JensNi Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Har utvecklingen gått så långt sedan Deep Blue att programmen inte ens kan förlora, plus att de är tillgängliga för persondatorer? möter dem typ världens bästa eller en annan dator med samma prog. så blir de som bäst oavgjort... persondatorer? vad är dem andra alternativen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Kluns? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 möter dem typ världens bästa eller en annan dator med samma prog. så blir de som bäst oavgjort... persondatorer? vad är dem andra alternativen? Superdatorer till exempel. Deep Blue var ju ingen vanlig hemmadator precis, utan hade en extremt hög kapacitet för beräkningar. Har du någon länk till något program som inte kan förlora? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JensNi Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Superdatorer till exempel. Deep Blue var ju ingen vanlig hemmadator precis, utan hade en extremt hög kapacitet för beräkningar. Har du någon länk till något program som inte kan förlora? Deep blue o sånt kan jag inte! har googlat o googlat..men står helt stil! när jag hör det eller ser namnet så vet jag att de är det... skriver igen om ja hittar! ger int eupp än:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Här finns en intressant diskussion som visar på svårigheterna med en konventionell schackdator. http://hypography.com/forums/chess-forum/9604-perfect-chess-mirrors-the-omnium-multiverse.html "The game tree complexity of chess has been studied for a long time. The famous “father of information theory Claude Shannon made a pretty good estimate of it in the 1950s: . More modern estimates are closer to . This is a huge (though finite) number. By comparison, there are estimated to be atoms in the visible universe. " "In a purely mathematical sense, you could say that chess is finite, but the mathematics show that chess is infinite when compared to our limited universe." Jag tror dock att en kvantdator skulle kunna göra det. Men den fuskar ju, och löser problem i multiverse, vilka är olösliga i vårt universum! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JensNi Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Jag tror dock att en kvantdator skulle kunna göra det. Men den fuskar ju, och löser problem i multiverse, vilka är olösliga i vårt universum! sry, men du pratar i gåtor för mig:cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Coxxa Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Hävdar fortfarande plockepinn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 sry, men du pratar i gåtor för mig:cry: Jag skojade lite med teorierna kring multiverse och kvantdatorer. Här är en artikel av David Deutsch som varit ivrig förespråkare för båda: http://www.qubit.org/people/david/Articles/Frontiers.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Backgammon? Fia med Knuff, Fia utan Knuff? Bara Fia? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sahla Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Hävdar fortfarande plockepinn! Helt klart! Online-plockepin med 10 dollar pinnen måste ju bli framtidens stora hype... Har googlat, men utan lycka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Spela kula? Sten/sax/påse? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wallie999 Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 väntar fortfarande på att de ska släppa BetaPet med lite satsningar:D Haha, du är inte ensam om det. Det är synd att backgammon är löst, annars hade det nog kunnat bli en internetsuccé. Jag hoppas lite på en Go-boom, det verkar inte vara löst än och framstår som relativt enkelt (så att folk kan tänka sig gambla). Synd bara att jag skulle bli sönderägd av en hel drös asiater Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Sten/sax/påse? Finns ju på UB. Tror inte det blev överdrivet poppis. Jag tror på Badugi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 Deep blue o sånt kan jag inte! har googlat o googlat..men står helt stil! när jag hör det eller ser namnet så vet jag att de är det... skriver igen om ja hittar! ger int eupp än:) http://en.wikipedia.org/wiki/Rybka har gett bonde och drag mot stormästare i förgåva och spelat oavgjord match. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts