Gå till innehåll

dannyM 1-2 svs, Bygger inför hobbystek.


dannyM_

Recommended Posts

Blev en 1.5 timmes session där jag låg mellan +-0 och +200 kr hela sessionen tills detta hände på slutet.

 

***** Hand 833661720 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 20 oktober 2008 15:18:19

Britta 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: lindQ (447.29)

Plats 2: EVILELK (559.97)

Plats 3: Orkalee (729.93)

Plats 4: Knuckelito (377.83)

Plats 5: n3wton (559.47)

Orkalee lägg LM 1.00

Knuckelito lägg SM 2.00

** Giv **

lindQ [N/A, N/A]

EVILELK [3r, 3k]

Orkalee [N/A, N/A]

Knuckelito [N/A, N/A]

n3wton [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

n3wton Lägg

lindQ Lägg

EVILELK Höj till 8.00

Orkalee Höj till 33.00

Knuckelito Lägg

EVILELK Syna 33.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 4h, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

Orkalee Satsa 42.00

EVILELK Höj till 100.00

Orkalee Syna 100.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 4h, 3s, 4s]

*** Bet Runda 3 ***

Orkalee Passa

EVILELK Satsa 157.00

Orkalee Syna 157.00

*** River(Board): *** : [6r, 4h, 3s, 4s, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

Orkalee Passa

EVILELK All-in 269.97

Orkalee Syna 269.97

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1106.94

lindQ Lägger mig Vinst: 0.00

EVILELK [3r, 3k] Kåk Vinst: 1106.94

 

 

Kan tyckas att det är lite dyrt med att syna en raise på 16.5 BB preflop med ett så lågt pocket som treor, men då vi satt halvdjupa så hoppades jag på att stacka om jag träffa, då han lirat tight. När den underbara floppen kommer så väljer jag att slå om direkt, pga flera anledningar. Har han ess eller kungar vilket jag anser vara en stor del av hans handrange så finns det några kort som skrämmer han på turn. Främst är det en femma, men även sjuor, tvåor och kanske även sexor. Turn är perfekt, och här kunde jag valt att betta lite mer, kanske hade varit ett bättre spel, dock så gick det ju bra denna gång och jag dubblade.

 

Ska sätta mig och plugga nu igen, drog i mig två redbull så känner mig hyfsat skärpt! :) Blir mer lir sen.

 

 

BR: 6142kr +709kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagen slutar på 874 kr upp.

 

Vad tycker ni om denna? Att jag bara synar på flopp kanske är dumt, men jag hoppades på spaderfri turn för att sedan slå om då jag sitter i position. Jag känner mig jätteslagen på rivern, tror inte att han slår om med annat än kåk där. River check raise brukar vara nuts. Tycker ni folden är för tight?

 

 

***** Hand 834133099 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 20 oktober 2008 22:37:03

Britta 63 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: kigile (406.59)

Plats 2: EVILELK (886.35)

Plats 3: halean (120.27)

Plats 4: panee (233.38)

Plats 5: kåkhet (54.00)

kåkhet lägg LM 1.00

kigile lägg SM 2.00

** Giv **

kigile [N/A, N/A]

EVILELK [2h, 2r]

halean [N/A, N/A]

panee [N/A, N/A]

kåkhet [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

EVILELK Syna 2.00

halean Syna 2.00

panee Syna 2.00

kåkhet Syna 2.00

kigile Passa

*** Flop(Board): *** : [2s, 3r, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

kåkhet Satsa 7.50

kigile Höj till 27.00

EVILELK Syna 27.00

halean Lägg

panee Lägg

kåkhet Lägg

*** Turn(Board): *** : [2s, 3r, Ks, 7s]

*** Bet Runda 3 ***

kigile Passa

EVILELK Satsa 45.00

kigile Syna 45.00

*** River(Board): *** : [2s, 3r, Ks, 7s, Kk]

*** Bet Runda 4 ***

kigile Passa

EVILELK Satsa 78.00

kigile Höj till 316.12

EVILELK Lägg

 

 

BR: 6307kr +874

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig spelat på svenska spel men folk säger ju att folk är galna där och folk ska man ju tro på så hur ska man kunna folda kåken i det här läget? :)

Nävars, allt beror väl på om det är en nit eller en som vågar pusha sin färg i det här läget. (Och om du upplever honom som tiltad eller inte osv)

Höj pre nästa gång så får du enklare beslut tror jag.

Ser ut som en K3a han sitter med då han checkade i BB om han nu har en hand men att folda kåken där TROR jag är lite väl.

GL nu Danny!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig spelat på svenska spel men folk säger ju att folk är galna där och folk ska man ju tro på så hur ska man kunna folda kåken i det här läget? :)

Nävars, allt beror väl på om det är en nit eller en som vågar pusha sin färg i det här läget. (Och om du upplever honom som tiltad eller inte osv)

Höj pre nästa gång så får du enklare beslut tror jag.

Ser ut som en K3a han sitter med då han checkade i BB om han nu har en hand men att folda kåken där TROR jag är lite väl.

GL nu Danny!

 

 

Jorå, folk är galna på svs, du borde checka läget davinski! Jo sant, höjer i normala fall, vet inte varför jag inte höjde pre denna gång. Jag har så svårt att tro att han checkar turn då färgen sitter för att sedan checkraisa mig på rivern för alla hans bananer, men så kanske är fallet. Nitdanny! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bettar du ens halvpott på river? (orka rinte räkna) om jag var den andra snubben tycker jag ett så litet bet inte känns jättestarkt direkt.. så jag hade nog pushat höga färger..

 

 

Nej, jag bettar nog inte ens halvpott. Anledningen till att jag inte gjorde det var för att jag fick känslan av att han satt med 33 eller k3. Var jättenära att checka rivern först, fast tyckte det var lite väl tight så ville slänga ett bet för att få syn av alla färger och triss i kungar vilket jag tror han har många gånger. Har svårt att tro att han pushar river där för att han inte tror att jag är stark. Gör han det, så är jag impad av en spelare på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt besviken på gårdagens resultat. Var uppe i 6900kr och lyckades dala till detta! Testade även på att shortstacka ett bord 2.5-5kr utan något bra resultat, tror jag sluta minibacket på det bordet. Vet inte om jag hamnade på ett bra bord, men kändes som det var mycket tuffare gentemot 1-2kr. Trebets var väldigt vanligt. Nya tag sen efter körskola och kontraktskrivning av ny lägenhet!

 

 

 

 

BR: 5718 -589

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en seg session. Låg plus 800kr men sen dala det pga några setups/utdragningar och lite dåligt spel som vanligt. Jag ska nog max lira 2 timmars sessioner för det känns som det rasar alltid efter ca 2 timmar.

Ska lägga mig och läsa lite sen sova, matematik står på schemat 08.30, zzz.

 

 

 

 

 

 

 

BR: 5808kr +88kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj!

 

Då jag som sagt haft väldigt mycket för mig på sistonde som inte gäller poker så har jag inte skrivit något här. Det lilla jag har lirat har inte varit något intressant att berätta om har jag tyckt. Vet inte riktigt hur mycket plus jag ligger för denna månad, men plus är det ialf. Ska räkna ihop i slutet. From November så ska jag skriva hur jag ligger till för månanden vid dagsresultatet. Har varit många som hejat och hälsat vid borden sen jag starta dagboken vilket är kul :). Annars händer väl inte så jättemycket nu i livet, har höstlov. Skrev högskoleprovet i lördags, tangera poängen från förra året och är fortfarande riktigt besviken. Blir att ta nya tag i vår.

 

Dagens session blev ganska lång för att vara en session nuförtiden. Tror den landa runt 4 timmar. Dalade ner och var back runt 1200kr tills jag vände på steken. Idag blev jag fyrbettad av en polare som tycker att jag är riktigt nittig. Hade kungar som jag vek på turn och då visade han 4,3off. Ganska konstigt tycker jag, eftersom han tycker jag är så tight, borde ju bara ha kk och aa mot hans fyrbett preflop :). Tar och skriver lite mer imorgon kväll. Ska plugga matematik hela dagen är tanken, så jävla segt.

 

 

BR: 8007kr +560kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa månad under spelgränser är den över det du har satt dit själv är du plus annars minus om den är under. :)

 

Inte inne på msn ?

 

Fan va nice, detta visste jag inte! :D

13005kr plus var jag denna månad, Inte lika bra som förra då jag vann 20000 men jag är nöjd ändå!

 

Jag är typ alltid inne på msn! Du är offline dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...