Nemesis Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Och så här vinnar man minimum med AJ när motståndaren har QJ. 2/4 Limit Holdem 6 players Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BB A:club: J:diamond: 3 folds, BTN raises, 1 fold, Hero calls Flop: A:heart: A:diamond: Q:spade: (4.5 SB, 2 players) Hero checks, BTN checks Turn: 4:diamond: (2.2 BB, 2 players) Hero bets, BTN calls River: 5:spade: (4.2 BB, 2 players) Hero bets, BTN calls Citera
KingCosmoKramer Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Jag kan så sjukt lite om fixed limit men 3-bet preflop väl? Och postflop ska man väl spela som du gjorde? Citera
Lisa87 Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 3bet pre annars standard alla gator? Citera
pokerfacket Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 ser bra ut på alla gator inklusive preflop Citera
Saint_Bjorn Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Problemet med att 3-beta pre är att vi då måste göra det även med ett svagare urval. Finns ingen större anledning att öka frekvensen av pottbyggande HU oop imo. I just den här specifika handen hade Nemesis förmodligen vunnit mer på att 3-beta pre, men då bortser vi från det långsiktigare värdet. Att fi inte continuebetar är ju rätt märkligt, hade hamnat i mina notes. Jag gillar alltså synen pre, dels kan vi gå till SD UI ofta och dels kan vi trappa när vi träffar (och vi kan göra det på fler brädor). Ser inget fel i spelet imo, hur skulle du ha fått ut mer? Checkraise turn känns rätt kallt. Möjligen donka floppen, men jag tror det finns för många händer fi släpper, bättre att ge en chans att träffa något på turn som han måste gå till SD med. Citera
gdaily Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Måste vara en bra fi att spela med, om vi bara ser den här handen. Citera
Nemesis Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Måste vara en bra fi att spela med, om vi bara ser den här handen. Om du med det menar att han spelade bra, så är jag beredd att hålla med. Citera
Hjort Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Om du med det menar att han spelade bra, så är jag beredd att hålla med.Han spelade inte bra. Citera
pokerfacket Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Hade han checkat flop och lagt sig på turn hade han varit sjukt bra på att läsa händer;) Som han spelar nu blir han bara värdeägd. Han hoppas väl på en sämre dam eller pocket men som han har spelat handen bör han nästan vika iaf på river. Det är ju inte direkt en bluffinducerande bräda... Citera
KingCosmoKramer Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Han folda river? skämt? Citera
MacDaddy Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Båda spelade perfekt. Hade jag haft QJ hade jag dock betat floppen, checkat turn o synat river. Citera
greywolf Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 jag fattar inget..levlar alla i den här tråden? Citera
pokerfacket Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Han folda river? skämt? Jag ville bara poängtera att han bara inducerar värdebetar med sitt spel. Potten är så liten på river och chansen att Hero betar en sämre hand är inte jättestor. Fi har ju i stort sett nötickeesset och bör beta flop för värde. Han hoppas på sämre damer, pockets eller att KJ,KT ska skala tunnt. Kan han få ut någonting mot en sämre hand är det på floppen. Att inducera bluffar på den här brädan är ganska korkat. Citera
dekutree Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 jag fattar inget..levlar alla i den här tråden? Jag undrar detsamma.. det här måste vara en given trebet pre mot buttonraise.. sen spelar flop turn förmodligen sig själv.. vafan Citera
Hjort Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Dekutree: Nej, man behöver inte 3-beta pre. Men det är bra idé att göra det mot någon som checkar tillbaka mycket. Greywolf: Jag har inte levlat än så länge. Resten av er: Det är dåligt att göra om över 4/5 av sin range till bluffcatcher (eller vik, eller bluff) när man har enormt mycket starkare range än motståndaren. Fi har ju i stort sett nötickeesset och bör beta flop för värde.Så där ja! Citera
Nemesis Postad 8 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Hjort: Jag tycker inte att Fi spelar uselt beroende på hur han spelar resten av sin range. Jag skulle personligen aldrig spela så här och oftast är spelet ett tecken på en svag spelare. Pockfacket: Det finns (på sistone) många spelare som checkar efter flopp och lägger sig för en turnbet då dom tror att deras motståndare inte skulle bluffa utan bara värdebeta. Om vår motståndare check/foldar K och check/synar Q (bara för att ta ett exempel) så kan det fortfarande vara ett fruktsamt spel mot en som jag som inte 3-bettar pre och som check/höjer väldigt många floppar. Det är viktigt att vi fortfarande har en bluffrange när vår motståndare checkar efter flopp. Jag vet att jag har det. Greywolf och Dekutree: Nej, ingen levlar. Du kan 3betta AJ pre eller du kan syna och check/höja många floppar. Pick and choose. Själv kör jag en stil där jag aldrig 3bettar pre i detta läge. Själv så hade jag betat flopp och synat ner hela vägen med QJ här om jag var vår motståndare. Citera
Hjort Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Hjort: Jag tycker inte att Fi spelar uselt beroende på hur han spelar resten av sin range. Jag skulle personligen aldrig spela så här och oftast är spelet ett tecken på en svag spelare.Tror du missar hur mycket värde QJ har mot en typisk synrange här, särskilt som många trebetar starka ess och QQ. Checkar man händer som QJ så blir värderangen väldans small, så antingen checkar tillbaka väldigt ofta eller betar väldigt obalanserat. Visst, QJ är lite wabbig, men grejen är att range-vs-range-skillnaden är så pass stor att knappen i stort sett bör beta 100%. Så tycker det är rätt jäkla off att checka QJ men beta exempelvis 99 eller TT. Citera
gdaily Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Om du med det menar att han spelade bra, så är jag beredd att hålla med.Han spelade inte bra, han spelade baklänges. Jag menade att det måste vara guld värt att spela mot en fi som är så passiv så han checkar seminöter i fixed. Det floppas TVÅ ess, och han blir rädd att hans motståndare helt plötsligt ska ha en hand som slår honom? Shorthanded? Det här är en spelare jag skulle sätta mig framför 10 dagar av 10. Citera
Recommended Posts