Gå till innehåll

FreePlopp, HSvensson, Du? // 24-TIMMARS TURNERINGSRACE @ SVS


FreePlopp

Recommended Posts

Hej!

 

Jag och HSvensson starta upp den här dagboken för att offentliggöra HSvensson's idé om ett TURNERINGSRACE på Svenska Spel inom den närmsta framtiden, och även ha någonstans att bokföra resultaten. Vi söker 2-3 personer till som är sugna på att deltaga i detta race. En intern tävling kommer också att upprätthållas. (Bästa resultat, flest ITM m.m.)

 

 

-INFO OM RACET-

 

* Var: Svenska Spel.

 

* När: Ej bestämt.

 

* Hur: Spela ALLA turneringar som SvS bjuder på under EN HEL DAG (24 timmar), inkl. satelliter, specialturneringar och återköpsturneringar.

 

* Deltagare: HSvensson, FreePlopp, Du?

 

* Mål: Att klara av den press och tid som MTT's verkligen bjuder på. Den som somnar först förlorar. Även att spela in så mycket $$$ som möjligt.

 

 

:h::h::h::h::h::h::h::h::h::h::h::h::h::h::h:

 

 

 

FreePlopps MTT-egenskaper:

 

* Styrka: Samlar in mycket marker i tidiga skeden av turneringarna. TAG-stilen funkar bäst.

 

* Svaghet: Blir "rädd" för utdragningar precis innan finalbordet och kan hamna i apati och folda typ AQ pre mot omslag. Blir för tight i slutskedet helt enkelt.

 

* Störsa klonk: Vinnare av 500+50-turren @ SvS, 21'000 SEK.

 

 

Mvh, Free

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

i första posten kan ni ju göra en schysst mall där man kan läsa alla resultat så man slipper bläddra igenom hela då det lär bli en hel del sidor

 

Ja, något sådant kommer det att bli så det blir så smidigt som möjligt för railers

 

Jag är sugen när hade ni tänkt köra det?

 

Vet inte, vi samlar in intresse nu, inte förrän vi vet vem som är med kan vi börja diskutera datum och tid...

 

Länge sen jag spelade på svenska spel.

Hur många spel rör det sig om under ett dygn?

Totalt inköp?

 

Tror det rör sig runt 70 turneringar, men lite osäker på den siffran, beror också på vilken dag man väljer såklart. Rör sig om runt 6000:- totalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant iofs och går bra för mig; problemet är väl bara då att man kommer höra allas gäspningar hela tiden? ;)

 

Hur många kan man sitta på skype i samma konversation?

 

5 personer om jag inte minns fel.

 

i första posten kan ni ju göra en schysst mall där man kan läsa alla resultat så man slipper bläddra igenom hela då det lär bli en hel del sidor

 

Skall ordnas!

 

Jag är sugen när hade ni tänkt köra det?

 

Så fort tre seriösa spelare joinar "teamet" så kör vi igång tror jag. HSvensson får svara på detta.

 

Länge sen jag spelade på svenska spel.

Hur många spel rör det sig om under ett dygn?

Totalt inköp?

 

ALLA turneringar som erbjuds på 24 timmar.

 

Mellan kl. 18.00 - 01.30 = 3'500 - 4'000 SEK inköp.

Mellan kl. 01.30 - 06.00 = ?

Mellan kl. 06.00 - 12.00 = 900 - 1000 SEK inköp.

Mellan kl. 12.00 - 18.00 = 1'100 - 1'300 SEK inköp.

 

Totalt = Minst 6300 SEK. Hittade ingen information mellan kl. 01.30 - 06.00. Är ju tisdag idag, då stänger SvS kl. 03.00. Förhoppningsvis klonkar man ngn turre så man slipper hosta upp 7 lax. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så fort tre seriösa spelare joinar "teamet" så kör vi igång tror jag. HSvensson får svara på detta.

 

ALLA turneringar som erbjuds på 24 timmar.

 

Mellan kl. 18.00 - 01.30 = 3'500 - 4'000 SEK inköp.

Mellan kl. 01.30 - 06.00 = ?

Mellan kl. 06.00 - 12.00 = 900 - 1000 SEK inköp.

Mellan kl. 12.00 - 18.00 = 1'100 - 1'300 SEK inköp.

 

Totalt = Minst 6300 SEK. Hittade ingen information mellan kl. 01.30 - 06.00. Är ju tisdag idag, då stänger SvS kl. 03.00. Förhoppningsvis klonkar man ngn turre så man slipper hosta upp 7 lax. :oops:

 

Jag gick bara igenom turneringsschemat 24 framåt, kanske jag har missat några timmar :P Får väl ta mig en räkning sen igen. Ja, det blir ju riktigt tufft om man inte får nån ITM plats alls de första 10 turrarna :P

 

Jag räknar med typ 3k back på 24h :P

 

Jag tycker att det blir bra med 3 pers, vi väntar lite och ser, när vi fått ihop en till seriös kan vi sätta oss i msn typ och bestämma datum och tid, ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bli en insättning på 5 lapparna hos Svenska Riggspel. Förlorar jag innan 24-timmars gränsen så erkänner jag mig besegrad. På nästan 80 turrar måste man ju komma på 10-15 finalbord iaf. :oops:

 

Haha, dvs du ska inte vara reggad till ALLA turrar på en gång? Det som är det häftiga ju ;) Att se alla turneringar fetstilt ....... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intresserad, skulle kunna vara en kul grej!

 

Passar det hela in tidsmässigt för mig så är jag gärna på, till 90% iaf, och jag är seriös! =)

 

Skulle inte priset till vinnaren kunna vara typ 20% av övriga spelares klonkar de där 24h, det vore ju riktigt nice på alla sätt och vis!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intresserad, skulle kunna vara en kul grej!

 

Passar det hela in tidsmässigt för mig så är jag gärna på, till 90% iaf, och jag är seriös! =)

 

Skulle inte priset till vinnaren kunna vara typ 20% av övriga spelares klonkar de där 24h, det vore ju riktigt nice på alla sätt och vis!;-)

 

 

Skulle det vara najs på det sättet att om du förlorar och få ge 20% om du klonkar 500kr texas? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAN! Då skiter vi i det, right? =)

 

Nej för fan :D. Jag tycker det är en vansinnigt rolig idé och kommer definitivt att ställa upp! Men om man inte kan regga sig till alla samtidigt är det väl bara att ha som regel att man alltid måste ha 5 turneringar igång eller vara registrerad till de nästa 5 som börjar (om det nu är 5 turrar som är max) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det vara najs på det sättet att om du förlorar och få ge 20% om du klonkar 500kr texas? ;-)

 

En kvalificerad gissning säger att om nån klonkar 500-an så lär den vinsten räcka till seger i totalheatet. Om det nu körs 00.00-24.00 så innebär ju det också att den kommer att spelas när de har lirat poker i 22 timmar. Krävs nog mer än mycket tur för att klonka den efter det... Den sena starten gör ju dessutom att de kommer vara tvingade att ha klarat att vara vakna hela dygnet för att ens ha chans att vinna den också, så de lär inte diskvalificeras pga somnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...