Gå till innehåll

skaz NL$400-600 Ongame


skaz

Recommended Posts

  • Svars 611
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tja, umebo här.. umgås med en del pokerspelare men antar du inte är i den umgängeskretsen då jag inte kan koppla vem du kan vara.

 

Umgås du med cg och dem kanske?

 

edit; btw.. lite rookiebetonat dra på inter - united på olles utan att ha bokat bord ;)... brukar bli fullbokat ~ 2 veckor innan på så stora matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, umebo här.. umgås med en del pokerspelare men antar du inte är i den umgängeskretsen då jag inte kan koppla vem du kan vara.

 

Umgås du med cg och dem kanske?

 

edit; btw.. lite rookiebetonat dra på inter - united på olles utan att ha bokat bord ;)... brukar bli fullbokat ~ 2 veckor innan på så stora matcher.

 

Tja.

 

Relativt ny i Umeå, bott här i runt ett halvår. Tror inte du vet vem jag är, känner inte alls många pokerspelare här.

 

Hehe, jo, måste jag hålla med om. Grejen var att när vi skulle boka så var alla bord fulla, men tydligen skulle de räcka ifall vi kom 1-1,5h innan matchstart. Men var obv fullt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bättre plan än att CBa och hitta viket i QQ handen är väl att checka? Hamnar gärna allin här mot vissa FI, men inte på det sättet som du gör.

 

Allt annat ser väl standard och bra ut.

 

Aa, precis. JGrande var inne och railade genom Teamviewer och det var väl ungefär det vi kom fram till i efterhand. Tror dock att denna FI lika gärna kunnat haft typ AT här så tycker inte att spelet är jättekasst. Han var verkligen dålig och spewig.

 

 

___________

 

 

Lirade nyss en session till. Började med att rusha iväg till +$2k men dippade litegrann senare. Slutar dock dagen på +$1,3k på 2,2k händer.

 

 

Fick vinna min största pott någonsin på NL400:

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (Button) ($1058)

SB ($228.30)

BB ($386)

UTG ($1374.20)

 

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, Adiamond.gif

UTG bets $14, Hero raises $48, 2 folds, UTG calls $34

 

Flop: ($102) 7spade.gif, 4heart.gif, Aspade.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $80, UTG calls $80

 

Turn: ($262) 10club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $210, UTG calls $210

 

River: ($682) 8club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $720 (All-In), UTG calls $720

 

Total pot: $2122

 

Results:

Hero had Aclub.gif, Adiamond.gif (three of a kind, Aces).

UTG had Kspade.gif, Aheart.gif (one pair, Aces).

Outcome: Hero won $2120

 

Tråkig hand, får verkligen in det dåligt här. :-P

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (SB) ($553)

BB ($427)

UTG ($455)

MP ($406)

Button ($394)

 

Preflop: Hero is SB with 7spade.gif, 7heart.gif

2 folds, Button bets $10, Hero calls $8, BB calls $6

 

Flop: ($30) 7diamond.gif, Jclub.gif, 10heart.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, Button bets $22, Hero raises $68, BB calls $68, Button raises $120, Hero raises $475 (All-In), BB calls $349 (All-In), Button calls $242 (All-In)

 

Turn: ($1248) 8club.gif(3 players, 3 all-in)

 

River: ($1248) 10club.gif(3 players, 3 all-in)

 

Total pot: $1248

 

Results:

Button had 9club.gif, 8diamond.gif (straight, Jack high).

Hero had 7spade.gif, 7heart.gif (full house, sevens over tens).

BB had 10spade.gif, Jspade.gif (full house, tens over Jacks).

Outcome: BB won $1245

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat nån/några timmar ikväll. Spelade stundtals väldigt dåligt så får vara nöjd med att resultatet sluter kring +$700. Kan tyvärr inte lägga upp några händer då mitt HM verkar ha fuckat upp sig på min laptop. :-(

 

edit: var tydligen ngt fel som uppstått när Windows uppdaterats. Googlade iaf fram felet och lyckades fixa det. weee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gular mej istället :D

 

Haha aa, tror du har några flips innestående hos mig iaf. :-) Du är dock den enda jag flippar bra mot. :-(

 

Ohh en OnGame dagbok jag inte sett. Kommer följas i fortsättningen dock.

 

Trevligt, hoppas på mkt kommentarer. :-)

 

 

_________________

 

 

 

Tittade på Man Utd - Liverpool nyss. Katastrooof. Nu ska jag se Timrå-HV, hoppas Timrå avgör nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt lirat något idag. Var rätt tiltad efter Timrås förlust så gjorde annat ikväll. Har kikat på tv med en polare, bl.a. Sin City. Spelade iaf en session nyss som slutar på +$1k. Springer fint på min laptop och är upp ca $5k på 3,1k händer. Blir nog uteslutande grind på den även när jag kommer tillbaka till lägenheten. :-)

 

En ahnd från sessionen. FI är ny vid bordet och spelar kring 40/30 över sina första händerna, inga konstigheter. Hur ofta och hur light kommer jag bli nersynad här? Bättre att bara 3beta den pre?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

BB ($404)

Button ($580)

Hero (SB) ($407)

 

Preflop: Hero is SB with 10spade.gif, Aspade.gif

Button bets $14, Hero calls $12, 1 fold

 

Flop: ($32) 7diamond.gif, 10heart.gif, Jdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $19, Hero raises $59, Button calls $40

 

Turn: ($150) Qspade.gif(2 players)

Hero bets $89, Button calls $89

 

River: ($328) 5heart.gif(2 players)

Hero bets $245 (All-In)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livstilt om man är Timråsupporter? Kallt mål i sudden minst sagt...

 

Skoja inte. Först ramlar skenan av, sen sparkar Voutilainen omkull Backlund. Sjukt äckligt mål, typ deras ända anfall under sudden också.. Tror inte Timrå kommer kunna vinna i Jönköping heller, alldeles för dåliga borta. Förvisso hade de två bra matcher senast, men jag tror HV kommer vara bättre.

 

___________

 

 

Ikväll blir det några turrar, har köpt in mig för runt $500 atm. Tror inte jag kommer spela så många fler, vill inte sabba månadsresultatet. :-) De "största" jag är reggad till är väl 300k CC på Ongame och 125k på Stars, så det blir rätt billigt. Ska även försöka satta in till Warm-up nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoja inte. Först ramlar skenan av, sen sparkar Voutilainen omkull Backlund. Sjukt äckligt mål, typ deras ända anfall under sudden också.. Tror inte Timrå kommer kunna vinna i Jönköping heller, alldeles för dåliga borta. Förvisso hade de två bra matcher senast, men jag tror HV kommer vara bättre.

 

___________

 

 

Ikväll blir det några turrar, har köpt in mig för runt $500 atm. Tror inte jag kommer spela så många fler, vill inte sabba månadsresultatet. :-) De "största" jag är reggad till är väl 300k CC på Ongame och 125k på Stars, så det blir rätt billigt. Ska även försöka satta in till Warm-up nu.

 

 

tror du materialförvaltaren fick nå bannor av höjdarna då de släpper in ett mål pga att en skena går av....=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du materialförvaltaren fick nå bannor av höjdarna då de släpper in ett mål pga att en skena går av....=)

 

Hehe vettefan. Liksom maximal otur att de ens händer.

 

 

________________

 

 

Lirat turrar idag och är rätt tiltad just nu. Blev 3a i en turre för $2,1k. Så tiltande när ena killen som var kvar var hur dålig som helst. Hamnade iaf all-in mot en kompetent kille för 80% av alla marker med QQ vs AQ. Såklart floppar han nötstegen och jag åker ut. Är helt 100% på att jag vunnit turren om min QQ hade stått, lite surt! Gick även semilångt i Warm-up, men obv åkte jag när JGrande drog upp railen. Railjinxen existerar! :twisted: Springer in i AA när jag 3betspushar 99. Totalt +$2,6k idag, skönt att för en gångs skull få plussa på en söndag!

 

Imorgon ska jag kliva upp rätt tidigt och ta en buss tillbaka till Umeå, seegt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom rätt nyligen till Umeå igen, drog upp en session direkt som slutade på +$1k. Gick helt okej, vann en flipp och förlorade en. Blev runt 800 händer. Kommer nog spela en session till ikväll.

 

Hade inga speciella händer, tar en där jag spelade rätt dåligt. Misshandlade denna hand rätt hårt, skulle bara shippat in på floppen..

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

SB ($2102.25)

Hero (BB) ($406)

UTG ($400)

Button ($395.50)

 

Preflop: Hero is BB with 6heart.gif, 6club.gif

1 fold, Button bets $12, 1 fold, Hero calls $8

 

Flop: ($26) 6spade.gif, 3spade.gif, 3heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $18, Hero raises $48, Button raises $146, Hero calls $116

 

Turn: ($354) Adiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

 

River: ($354) Qheart.gif(2 players)

Hero bets $230 (All-In), 1 fold

 

Total pot: $354

 

Results:

Hero had 6heart.gif, 6club.gif (full house, sixes over threes).

Outcome: Hero won $582

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session till och det gick riktigt bra, tror att dagen slutar på rekordplus. Kommer sluta att lägga in dagliga resultat nu.

 

 

Vad gör vi? Pushar? Blir lite orolig över FIs klickraise, men tycker samtidigt att sjuan är ett bra kort.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

Hero (SB) ($400)

BB ($400)

UTG ($681.40)

MP ($604.55)

Button ($472)

 

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Qdiamond.gif

3 folds, Hero bets $14, BB calls $12

 

Flop: ($32) 7club.gif, Aclub.gif, 9spade.gif(2 players)

Hero bets $24, BB calls $24

 

Turn: ($80) 7spade.gif(2 players)

Hero bets $52, BB raises $104, Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna AQ hand är väl en klassiker där ingen vet vad fan man ska göra egentligen.

 

Det han reppar är otroligt tight range, kan tänka mig han även göra detta med sämre ess, tex AT,AJ för semi värde eller ett flushdrag till ren retarded bluff.

 

Tror jag synar turn och check synar alla blanka rivrar, helst röda kort.

Push känns som overkill, tar hellre bluff värdet och checksynar river.

 

Har han ngn skum 7:a så får man väl checksyna och betala av?

 

svårt, ska bli kul att höra hur du gjorde.

 

edit: Även Ax spader händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...