Gå till innehåll

skaz NL$400-600 Ongame

skaz

Recommended Posts

Hej,

Hade tänkt göra ett andra försök med dagbok nu, mest för att få lite mer struktur på min vardag. I min förra dagbok tillsammans med JGrande hamnade jag i en rätt djup downswing, som jag rätt nyligen tagit mig ur. Har i alla fall lyckats ta mig tillbaka till NL200 och kommer att börja lira NL400 ganska snart.

Flyttade hemifrån i slutet på Augusti för att börja plugga, men hoppade av efter några veckor. Det är ungefär sen dess som pokern har vänt för mig.

Tanken med dagboken är väl att försöka ta spelet till en ny nivå. Börja strukturera dygnet lite bättre osv. Motivera mig själv att få in fler händer och sessioner för månaden. Har inte blivit mkt lir alls nu i Oktober, då jag var i Sthlm förra helgen och såg NHL-premiären. Kommer antagligen inte bli mkt mer lir denna vecka heller då jag fyller 20 imorgon och ska besöka föräldrahemmet i några dagar, och sen på lördag drar jag ner till Sthlm igen för att se Sthlm Open.

Men efter helgen kommer jag lira mer seriöst och få igång dagboken. Kommer försöka leta fram intressanta HHs för att få lite diskussion.

Ska lira en kort session nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 611
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirade just klart första sessionen och slutade +$400. Skönt med en bra start på dagboken. :-) Hann inte bli några intressanta händer, vann en flipp med AK vs JJ, sen var denna hand näst största vinstpotten:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($221.75)

Button ($207)

SB ($231.65)

Hero (BB) ($436)

UTG ($223.40)

Preflop: Hero is BB with Qspade.gif, Jspade.gif

1 fold, MP raises $7, 1 fold, SB calls $6, Hero calls $5

Flop: ($21) Kdiamond.gif, 10club.gif, Aspade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, MP checks

Turn: ($21) 9spade.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $16, MP calls $16, 1 fold

River: ($53) 2heart.gif(2 players)

Hero bets $38, MP calls $38

Total pot: $129

-----

Har en 2,5h lång bussresa framför mig nu, men har tankat 2 CR-videos som jag ska kolla igenom under resan hade jag tänkt mig. Blir ev. mer lir ikväll.

Länk till kommentar

Gött, kör hårt! :-)

Ska bli!

---

Var en rätt seg bussresa, batteriet på datorn dog så hann bara se en CR-video. Rätt skönt att va hos morsfarsan också, slippa disken osv. :-)

---

Blev en session nu på 1h45min. Hade det mesta med mig imorse, men var verkligen tvärtom denna session. Största vinstpotten jag hade var på $67. Slutade sessionen på -$550 så blev totalt -$150. Spewade en del helt i onödan, så har en del att jobba på där.

Slänger upp en del händer från dagen. Kommentera gärna.

Hur fortsätter vi på turn efter FIs raise? Igonorera riverspelet.

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($200)

Hero (SB) ($210.15)

BB ($202.25)

UTG ($104.10)

MP ($179.75)

Preflop: Hero is SB with 10spade.gif, Kspade.gif

1 fold, MP calls $2, 1 fold, Hero raises $7, 1 fold, MP calls $6

Flop: ($18) Qdiamond.gif, Kheart.gif, 7spade.gif(2 players)

Hero bets $13, MP calls $13

Turn: ($44) 4heart.gif(2 players)

Hero bets $28, MP raises $56, Hero calls $28

River: ($156) 5heart.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $18, Hero calls $18

Total pot: $192

Betsizen på turn suger, men ok spelad?

saw flop | saw showdown

MP ($321.10)

Hero (Button) ($224.55)

SB ($148)

BB ($55.10)

UTG ($221.60)

Preflop: Hero is Button with Jclub.gif, Aheart.gif

2 folds, Hero raises $7, SB calls $6, 1 fold

Flop: ($16) 9club.gif, 3spade.gif, 2diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $11, SB calls $11

Turn: ($38) Jdiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $25, SB calls $25

River: ($88) 4heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $48, SB calls $48

Total pot: $184

Results in white below:

Hero had Jclub.gif, Aheart.gif (one pair, Jacks).

SB had 4spade.gif, 3heart.gif (two pair, fours and threes).

Outcome: SB won $181

Länk till kommentar

Gillar inte din 1:a hand, men den andra är bra spelad men fi är retarded :D.

I den första handen känns det som fi är rädd för färgen men valuebettar ett tvåpar, kan ju ha fel men varför skulle han spela sådär om han inte har K10 slagen.

GL! kommer nog följas.

Nä hand 1 suger verkligen, la upp den mest för att skämmas, kan tala om att FI vek upp Q-hög färg. Hamnade lixom i en passiv tilt, vilket är ngt jag måste jobba på.

Följer din db bitvis också, roligt att få lite kommentarer av folk som lirat och kan liret på Ongame. Tror jag har lirat lite mot dig på NL200.

Länk till kommentar

Lirade nyss en till session på 1h, spelade riktigt bra och hittade plusset på +$900.

Kan slänga upp ett par händer som visar hur run good jag verkar vara. :-)

saw flop | saw showdown

Hero (Button) ($271)

SB ($216)

BB ($580.65)

UTG ($255.60)

MP ($211.50)

Preflop: Hero is Button with 4diamond.gif, 3diamond.gif

2 folds, Hero raises $7, 1 fold, BB calls $5

Flop: ($15) 2diamond.gif, 8diamond.gif, 4heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $11, BB raises $30, Hero calls $19

Turn: ($75) 3spade.gif(2 players)

BB bets $56, Hero raises $234 (All-In), BB calls $178

River: ($543) Aheart.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $543

Results in white below:

Hero had 4diamond.gif, 3diamond.gif (two pair, fours and threes).

BB had Qdiamond.gif, Kdiamond.gif (high card, Ace).

Outcome: Hero won $540

saw flop | saw showdown

BB ($53.15)

UTG ($296.90)

Hero (MP) ($345)

Button ($185)

SB ($203.60)

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, Kspade.gif

1 fold, Hero raises $7, Button calls $7, 1 fold, BB calls $5

Flop: ($22) Jspade.gif, 10heart.gif, Qheart.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $15, Button calls $15, BB raises $46.15 (All-In), Hero calls $31.15, Button raises $163 (All-In), Hero raises $291.85 (All-In)

Turn: ($424.15) Aspade.gif(3 players, 3 all-in)

River: ($424.15) 3diamond.gif(3 players, 3 all-in)

Total pot: $424.15

Results in white below:

Button had 10diamond.gif, 10club.gif (three of a kind, tens).

BB had 9heart.gif, 8diamond.gif (straight, Queen high).

Hero had Aclub.gif, Kspade.gif (straight, Ace high).

Outcome: Hero won $581.15

saw flop | saw showdown

Hero (UTG) ($264)

MP ($144.15)

Button ($263.85)

SB ($114.95)

BB ($197)

Preflop: Hero is UTG with Aheart.gif, Jheart.gif

Hero raises $7, 1 fold, Button calls $7, 2 folds

Flop: ($17) 5heart.gif, 4spade.gif, 2heart.gif(2 players)

Hero bets $13, Button raises $36, Hero raises $83, Button raises $220.85 (All-In), Hero calls $161 (All-In)

Turn: ($530.85) Aspade.gif(2 players, 2 all-in)

River: ($530.85) 2club.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $530.85

Results in white below:

Button had 9heart.gif, 10heart.gif (one pair, twos).

Hero had Aheart.gif, Jheart.gif (two pair, Aces and twos).

Outcome: Hero won $527.85

Blir antagligen inte så mkt lir imorgon (idag) då jag fyller 20 år.

Länk till kommentar

Lirade nyss en session på runt 300 händer. En av de tråkigare sessionerna på länge, hände inte särskilt mkt, och enda 200bb-potten jag var inblandad i blev jag utdragen. :-( Kommer ev. några polare förbi nu, så nästa session blir antagligen inatt.

saw flop | saw showdown

Button ($269.30)

Hero (SB) ($198)

BB ($139.35)

UTG ($250.15)

MP ($160.75)

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, Qheart.gif

1 fold, MP calls $2, Button calls $2, Hero raises $9, 1 fold, MP calls $8, Button calls $8

Flop: ($32) 8heart.gif, Qclub.gif, Kheart.gif(3 players)

Hero bets $20, 1 fold, Button raises $259.30 (All-In), Hero calls $168 (All-In)

Turn: ($408) Adiamond.gif(2 players, 2 all-in)

River: ($408) 6heart.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $408

Button had Aclub.gif, Kdiamond.gif (two pair, Aces and Kings).

Hero had Kspade.gif, Qheart.gif (two pair, Kings and Queens).

Outcome: Button won $476.30

Länk till kommentar

Lirade lite till nu och slutade totalt +$232. Rullar på riktigt bra för tillfället, får hoppas att det håller i sig. Har inga speciellt intressanta händer från sessionen, men kan bjuda på dagens största vinstpott:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

SB ($852.60)

Hero (BB) ($214)

UTG ($244.50)

Button ($197)

Preflop: Hero is BB with 7club.gif, 8spade.gif

UTG raises $4, 2 folds, Hero calls $2

Flop: ($9) 7diamond.gif, 9heart.gif, 7spade.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $6, Hero calls $6

Turn: ($21) Jdiamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $14, Hero raises $36, UTG raises $70, Hero raises $168 (All-In), UTG calls $120

River: ($429) 10club.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $429

Results in white below:

Hero had 7club.gif, 8spade.gif (straight, Jack high).

UTG had Aclub.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and sevens).

Outcome: Hero won $427

----

Åker tillbaka till Umeå imorgon, så kommer inte kunna grinda förrän kvällen. Måste även rensa lite på compen, börjat bli slö. Laggar en del när jag grindade nyss.

Länk till kommentar

Lirat klart för dagen nu. Slutade på stabila +$476. Spelade riktigt bra och spewade inte bort allt för mkt. Statsen för sessionen låg på 23/20/11. Väldigt hög af. Brukar normalt ligga kring 4-5, men antar att jag träffade rätt bra.

----

Standard mot 19/16 reg va?

saw flop | saw showdown

SB ($344.40)

BB ($123.60)

Hero (UTG) ($203)

MP ($261)

Button ($177.50)

Preflop: Hero is UTG with 4diamond.gif, Adiamond.gif

Hero raises $7, 1 fold, Button calls $7, 2 folds

Flop: ($17) 2spade.gif, Qdiamond.gif, 7diamond.gif(2 players)

Hero bets $12, Button raises $44, Hero raises $184 (All-In)

Vilken linje tar vi här på turn? Hade bara runt 10 händer på FI vid tillfället. Men hans dubbla syner pre känns inte jättehett. Ifall vi betar, hur mkt betar vi?

saw flop | saw showdown

UTG ($129)

MP ($214.20)

Button ($211.40)

Hero (SB) ($254.75)

BB ($221.55)

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Aclub.gif

1 fold, MP raises $7, Button calls $7, Hero raises $29, 2 folds, Button calls $23

Flop: ($69) Qspade.gif, 10spade.gif, 9heart.gif(2 players)

Hero bets $40, Button calls $40

Turn: ($149) Kheart.gif(2 players)

Hero bet/fold? check/fold?

Länk till kommentar

Lirat runt 2,6k händer idag. Började med att backa 4 inköp vilket gjorde att jag kände ett tvång att ta igen det pga det fina värdet på fredagar. :-P Slutade till slut på +$150. Väldigt mkt standardsituationer och inga speciella händer. Ni får gärna ge lite kommentarer på AA-handen på förra sidan.

Ska försöka få mig lite sömn nu. Ska upp vid halv fem för att hinna med ett flyg till Sthlm. Ska dit och se tennisen, tror att det kan bli en sevärd final ifall både Söderling och Nalbandian tar sig vidare. Blir antagligen CC på lördag kväll med JGrande.

Ses på söndag kväll!

Länk till kommentar

AA-handen känns jobbig men jag har svårt att se mig själv checkfolda. Gissar att jag halvpottar och viker mot omslag.

Okej, samma linje som jag tog alltså. Kände att jag aldrig har bäst hand här vid showdown, så försökte få FI att folda ut sina 2par/set. Fick dock en instapush mot mig, och då kändes handen rätt död.

----

Har som sagt varit i Sthlm i helgen, vilket var rätt skoj. Såg semifinalerna plus singel- och dubbelfinalerna i Sthlm Open. Semifinalerna var inte direkt de mest välspelade matcher jag har sett, samtidigt som det var sjukt jobbigt att stå i ca. 3-4h. Söderling-Nishikori måste ha varit en av de sämsta matcherna under hela turneringen. Japanen returnerade knappt en slag kändes det som. Finalen var lite bättre. Nalbandian spelade riktigt bra i första set, men fick en svacka i matchen, precis som han brukar. Roligt iaf att det blev en relativt jämn match med lite nerv.

Lördagskvällen tillbringades på CC för att avklara livedebuten. Var där med JGrande och en annan polare. Efter ca. 30-40min på waitlisten till 20/20 så fick vi till slut spela. Gick rätt kasst för mig, dåliga starthänder i kombination med dåliga träffar gjorde att jag slutade på -1,8k. Fick sitta i poss på en sjukt lös och full spelare som jag iaf fick plocka 5-600 av. Tyvärr lämnade han efter inte allt för många händer med en stack på över 10k.

Allt som allt var det en rätt rolig kväll. De andra i sällskapet fick plussa. Tror JGrande slutade runt 6-700 upp och den andre 1k.

Tillbaka i Umeå nu, så ska försöka få lite ordning på dygnet nu hade jag tänkt. Ska försöka stiga upp vid 9-10 för att käka frukost och sen träna. Ska även försöka se en del CR-filmer, har missat en del de senaste 2 veckorna.

Länk till kommentar

Lirat runt 3h idag och slutade +$500. Gjorde nån halvdålig syn där jag vet att jag inte har odds att syna, men allt som allt tycker jag att jag spelade helt okej.

FI har lirat 23.5/14.7/2.0 över 68 händer. Han har lirat rätt suspekt och har 2 varv innan tappat ett inköp. Inducerar ju bluffen på river, men är synen given mot hans riverpush? FIs range här är väl en del bluffar, Ax, 99, TT och en del andra PPs.

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($196)

UTG ($153.25)

Button ($192)

Hero (SB) ($205.20)

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Adiamond.gif

UTG raises $4, Button calls $4, Hero raises $19, 2 folds, Button calls $16

Flop: ($46) 4spade.gif, Aheart.gif, 4club.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

Turn: ($46) 9club.gif(2 players)

Hero bets $28, Button calls $28

River: ($102) 10diamond.gif(2 players)

Hero bets $48, Button raises $144 (All-In), Hero calls $96

Total pot: $390

Länk till kommentar

A, känns som att jag underreppat min hand rätt kraftigt. Känns också som att FI har rätt mkt bluffar i sin range också. Har dock inte stovat handen. Synade iaf och FI vek upp 88.

-----

Lirat runt 1k händer idag och är -$800 typ. Bytte skin nu på eftermiddagen och fick en lagom rolig välkomstrigg. Började med att tappa 2 inköp under de 20 första händerna. Blir lite käk och serier nu och sen på det igen.

Länk till kommentar

FI spelar 69.8/0/0.65 på 4-5handat över 53 händer och kan väl klassas som fisk. Dock känns c/s c/r väldigt starkt här, även fast flushdraget kommer på turn. FI har tagit samma linje tidigare på en AA73-bräda. Han har runt $80 kvar. Vilken linje tar vi här? Push eller fold?

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($190.75)

Hero (Button) ($463.85)

SB ($198)

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Aspade.gif

Hero raises $7, 1 fold, BB calls $5

Flop: ($15) Adiamond.gif, 5heart.gif, 6club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $11, BB calls $11

Turn: ($37) Qheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $26, BB raises $93

Länk till kommentar

Har FI spelat allmänt fiskigt så pushar jag nog ganska ofta här. Som du säger så känns c/s c/r starkt, men svårt att veta om han är kapabel att göra det med Ax. Fold är inte fel det heller då det nog finns bättre lägen att försöka stacka av. Beror lite på dagshumöret :)

Aa, instämmer. Det var just hans raise-size på turn som fick mig att stanna upp. Valde till slut att folda, men ogillar inte syn här. Skulle tro att det är en ev0-situation. Räknar med att FI synar en push varje ggn så jag behöver vinna ungefär 38% av ggr för att det ska vara EV+(Kan ha räknat fel, rätta mig gärna). Stovade lite på en trolig range, vilket gav min hand ungefär 36%, så det är väl ett marginellt läge.

-----

Lirat ca 1k händer idag. Gått helt okej, gick +$1k. Tittade på 2 CR-videos tidigare idag. Först en av Sbrugby och sen en ny serie av ngn "fitness coach". Helt okej video, hade varit ännu bättre om han inte promotat sin hemsida varannan mening. Fick mig iaf att tänka till en del, och kommer nu försöka göra ett schema över dygnet där jag ska träna, äta, lira osv.

Ska se lite serier nu, såg bl.a att Greek och FNL hade kommit idag.

Länk till kommentar