kurtan Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2008 Hur viktig tror ni att åldern är när man spelar poker?Kommer disciplinen med tiden? Tror ni åldern spelar stor roll? Enligt den amerikanske hjärnforskaren Jay Giedd är hjärnan inte fullmogen förrän i 25-årsåldern. Mer i vetenskapsmagasinet: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1129898 Börjar alltmer närma sig klassikern "jag vill spela på en nivå där dom respekterar mina höjningar". lol, det kan kanske en bra idé att titta på texas fixed limit istället, men kan man verkligen vara en vinnande spelare där om man inte har bra flyt med korten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laagen13 Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2008 Enligt den amerikanske hjärnforskaren Jay Giedd är hjärnan inte fullmogen förrän i 25-årsåldern.Mer i vetenskapsmagasinet: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1129898 Har hört att som ung har man lättare att möta nya saker och lära sig dem snabbare och effektivare än 25+? Läste de i någon bok om vetenskap, erhm typ 3-4 veckor sedan, "Vad är vetenskap" har jag för mig den heter... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenkeCFC Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2008 Man ser en tråd där OP ber om hjälp att bli bättre spelare och för en gångs skull så kommer inga direkt dryga kommentarer utan folk säger bra saker.Så får de sådana, ursäkta mig, idiotiska svar tillbaka. Nu börjar jag förstå (tyvärr) varför PF blir drygare och drygare. OT: LYSSNA VAD DE SÄGER FFS! Ingen människa som spelar poker (nåja) tycker att de är dåliga på det. Varför tror du folk kan leva på det (om man bortser från många nöjesspelare)? Förmodligen är du inte tillräckligt mogen för att bli en vinnande spelare (än). Du måste acceptera verkligheten. 1) du är inte tillräckligt bra än 2) du behöver en stabil BR (30 inköp @ NL50 = $1500) 3) du BEHÖVER spela lägre stakes 4) man VILL att folk ska spela som idioter, eftersom det är EV+ . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2008 Alltså, det här med 6xbb, varför står det som en symbol för allt ont? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2008 Har hört att som ung har man lättare att möta nya saker och lära sig dem snabbare och effektivare än 25+? Läste de i någon bok om vetenskap, erhm typ 3-4 veckor sedan, "Vad är vetenskap" har jag för mig den heter... Yep. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts