Gå till innehåll

Fördröjning vid skrivning av text?


Ängeln17

Recommended Posts

Först och främst. Jag e en nolla på datorer egentligen så jag kan inget om sånt här.

 

Installerade igår Explorer7 och efter det har det uppstått en sorts eftersläpning när jag skriver text. Man kan säga att bokstäverna/siffrorna kommer fram nmed någon sekunds fördröjning efter mitt tangentnerslag.

Problemet finns både när jag skriver inlägg på internet (typ det här) eller när jag skriver i ett Worddokunet /Excelark.

 

Jag har kört en virussökning (Panda Titanium med senaste uppdateringarna) och det säger att det inte finns något spionprogram eller virus i datorn.

Kan man verkligen lita på det?

 

Problemet är riktigt enerverande och man ser ju spöken av typen spårningsprogram som registrerar varenda nerslag man gör. Ska man var rädd för detta eller är jag bara mörkrädd?

 

Har kollat CPU-användningen om den var onormalt hög men så är icke fallet så det verkar inte vara något program som ligger och jobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns något skjut reglage där som inte va ställt på kortaste fördröjningen. Det verkar som om det inte hjälp, dock.

 

Nu är det dock så att fördrjningen är inte konstant längre, vad det verkar. När jag skrev detta inlägg så hade jag både fördröjning och inte fördröjning medan jag skrev, så undrar om inte Eury är inne på rätt spår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal dator med klen prestanda? Mycket skit på disken och många program i autostart?

 

Gammal å gammal, den e iaf inte lika gammal som jag :roll:.

 

Ca 1½ år. Prestandamässigt låg den i topp då så att säga.

 

Program i autostart? Inga jag lagt dit med vilje och inga som tillkommit sen innan uppdateringen av Explorer. Det enda ny va nått med Phising filter som kollade om man va på "rätt" websida.

 

Inte mkt skit på disken mig veteligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal å gammal, den e iaf inte lika gammal som jag :roll:.

 

Ca 1½ år. Prestandamässigt låg den i topp då så att säga.

 

Program i autostart? Inga jag lagt dit med vilje och inga som tillkommit sen innan uppdateringen av Explorer. Det enda ny va nått med Phising filter som kollade om man va på "rätt" websida.

 

Inte mkt skit på disken mig veteligen.

 

du kan prova

- systemåterställning

- av/ominstallera drivrutiner, service pack 3, ie7

- starta i säkert läge

och se om det ger någon skillnad och ger någon ledtråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du kanske har en (dåligt konfigurerad) keylogger installerad...

 

Kan det bli så efter 1½års klanderfritt fungerande?

 

du kan prova

- systemåterställning

- av/ominstallera drivrutiner, service pack 3, ie7

- starta i säkert läge

och se om det ger någon skillnad och ger någon ledtråd

 

Det enda jag klarar av (vet hur man gör) av ovanstående är systemåterställning :oops:. Men får nog prova det om inte scandisk ger nått resultat.

 

Har du provat Firefox?, om inte annat för att se om problemet kvarstår. Jag skulle stänga av phisting-filtret också och se om det blev någon skillnad, sådana där program kan vara otroligt tröga i praktiken även om intentionen är god.

 

Firefox = Nej. Beror på att jag inte vill installera något eftersom jag är nolla på att fixa ev problem som uppstår (som synes:rolleyes: ).

 

Pishing av och på har jag provat och spelar ingen roll.

 

 

EDIT: Ser nu oxå att alla komandon på internet är på engelska. Ehhh?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ha löst sig sen jag jag gjorde en systemåterställning och inte i längre kör i Explorer 7.

 

Får väl harva på i Explorer 6.

 

Tack allihopa för era råd.

 

Längre än så kommer man ofta inte i problemlösning i Windows. Något gick troligen snett vid installationen av IE7. Det kanske går bättre vid nästa försök om du tar bort och sedan lägger till via kontrollpanelen/lägg till eller ta bort program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...