Gå till innehåll

Varför heltplötsligen så dålig valutakurs på pokersidor och Neteller?


Espen

Recommended Posts

Har Neteller och pokersidorna heltplötsligt ökat växlingsavgiften bara för krona stärkts? Först skulle jag ta ut från Interpoker/sunpoker via Ecashdirekt. Dem gav mig kursen 6,68 när dollarn står i 7kr. Ca 5% växlingsavgift med andra ord.

 

sen skulle jag in på Neteller och casha ut idag och då gav dem mig kursen 9,32 när euron står i 9,70. Över 4% avgift! Och på deras hemsida står det 2,5%. Går dem dels efter nån konstigt låg valuta värdering för kronan och sen drar sina 2,5% eller vad håller dem på med egentligen?

 

Roligt att först rakea bort 5% och sedan betala 5% i valuta konvertering:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om vi håller oss till trådens topic.

 

Ingen som märkt av den dåliga valutakursen Neteller ger? Har man euro på kontot ger dem 9,32 mot 9,72 i verkligt värde och antar att samma gäller om man har dollar. Alltså över 4% istället för utlovad 2,5% i valutakonverterings avgift!

 

För tog dem 1,9% och då stämde siffran, nu känns det som dem gått ett steg förlångt i vad det gäller ta pengar. Så är detta ett faktum att dem tar 4% + 10 dollar i avgift per uttag ska jag verkligen försöka hålla mig i från Neteller. Tyvärr så är man ju bunden med Neteller till vissa sidor:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...