Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
J

Men vi ska inte göra detta till en diskussion om olika pokertermer och deras betydelse.

Jag sammanfattar mina åsikter om CBet i PLO

Cbeta mer mot tighta och passiva motståndare

Cbeta (lite mindre) mer mot Tighta och aggresiva motståndare.

Cbeta mindre mot lösa synstationer.

Cbeta mindre mot lösa och aggresiva motståndare

Cbeta hellre med många outs

Cbeta hellre i position

Cbeta hellre mot färre motståndare

Riskerar du att bli CR av en aggresiv motståndare

Cbeta hellre med händer med dålig potential

Cbeta mindre med händer som har OK med outs.

Nä, det är rätt, blev ganska mycket OT här. Jag tycker dock fortfarande att contbet är en samlingbenämning för bluffar och värdebet på floppen som uppföljning av en preflopraise.

Annars är allt det där bra åsikter, är lite osäker på denna bara.

"Cbeta hellre med många outs"

Man vill ju gärna contbetta med få eller inga outs eftersom det är enda chansen att vinna potten. Jag skulle tro att jag checkar bakom(i HU-pot) kanske 15-20% med oträffade och något liknande med mellanstarka drag. och Sedan kanske någon enstaka gång med typ topset på bra bräda för lite deception.

Postad

Sen har vi det där med nivåer också... I nån av Wazz eller Leftys videor på Cardrunners (PLO400) snackar han om att han cbetar 100% tills han får mothugg och det funkar ju uppenbarligen bra för honom, men på PLO25 är det inget gott råd att följa. Så jag undrar hur ni ser på relationen mellan cbetande och nivå?

Med 100% menade han nog mer 85% :mrgreen:

Finns ju en del hander och brador dar en cbet ar helt vardelost.

Tex om den traffar en stor del av en TAGs limp-call range och du har ok equity i potten men anda inte tal en reraise.

Generellt tror jag man ska hamna nanstans mellan 65 och 85% pa alla nivaer.

• 3 months later...
Postad

Omaha handlar om att spela tricky. Det gäller att vara svårläst och vara bra på att läsa motståndet. Det är helt annorlunda från Texas.

Att lägga in ett c-bet handlar om X personer med i potten. Ju fler desto mindre c-bettande.

Ju svagare motstånd mer c-bet. kan du läsa bra kanske du kan utmanöverara dom senare fast du är tom.

Kolla floppen. Tror du nån har träffat? Har du höjt före floppen och där landar ett ess och du har ess i handen så höjer jag nästan alltid, förutsatt inga stegar eller färger ligger på brädet.

Postad
Omaha handlar om att spela tricky. Det gäller att vara svårläst och vara bra på att läsa motståndet. Det är helt annorlunda från Texas.

Att lägga in ett c-bet handlar om X personer med i potten. Ju fler desto mindre c-bettande.

Ju svagare motstånd mer c-bet. kan du läsa bra kanske du kan utmanöverara dom senare fast du är tom.

Kolla floppen. Tror du nån har träffat? Har du höjt före floppen och där landar ett ess och du har ess i handen så höjer jag nästan alltid, förutsatt inga stegar eller färger ligger på brädet.

På vilket sätt skulle det du skriver inte gälla för Texas?

• 2 weeks later...
Postad

När det gäller cbet så beror det också mycket på vilka motståndare du har i potten. Om du har en aggressiv checkraisare mot dig så ska du givetvis checka floppen oftare.

Jag försöker också checka floppen mer när det finns många bra öppnande kort på turn. T.ex om jag har backdoor flush+backdoor stegdrag så vill jag gärna ta ett frikort istället för att behöva folda till ett omslag på floppen.