Gå till innehåll

Cash game grind-given gulning


zlarver

Recommended Posts

Hellu

 

Presentation: Lirat poker i några år nu och enbart sngs...... Nu är tiden inne att prova att lira cash game seriöst. Har semilirat det en del innan och har i princip gått break even ilr miniklonkat (typ 100h timmar...sjukt lite). Nu hoppas jag på att bli grym på cashgame och klonka de högre nivåerna. Vidare så har jag väl tröttnat en del på det mekaniska lir som sngs medför så det vore roligare med lite mer dynamisk poker.

 

Planen ser ut såhär:

 

Avsätta 8k till en cg rulle. Enbart lira nl400. Känna efter hur det går och förhoppningsvis kunna lira högre inom ett halvår.

 

kan detta misslyckas?

 

Självklart kan jag gula rullen med enbart 20 inköp även om jag är vinnande på nivån vilket jag inte ens är säker på att jag är. Med god tableselection borde jag dock vara det. Gular jag rullen får jag nog tänka efter ifall jag vill fortsätta lira cashgame på en lägre nivå eller gå tillbaka till snggrinden alternativt fortsätta på samma nivå tills jag blir vinnande. Planen är mest att jag inte ska riskera alltför mkt på något som kanske kan gå fel och därför passar 20 inköp bra.

 

Jag är en enormt stor cashgamefisk jämfört med erfarna regs. Jag förväntar mig därför att bli rejält sågad på de hhs som jag kommer posta. All sågning uppskattas rejält ifall det bidrar till min utveckling. Sngs är ju sick skilt från cash game lir.

 

Kommer grinda på ongames + Ipoker... kanske provar på andra nätverk också senare.

 

peace/love

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha bra start på dagboken....redan fått två randommänniskor att semikommentera. Ban samt remixen på kommentaren= Barn..haha så kasst

 

Naturligtvis skojade jag om att jag var gul.

 

Grindat sen jag startade min dagbok..drygt 2 inköp back...inget intressant att rapportera egentligen. Var för trött för att samla hhs.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slutar sessionen 2k back..... en hanterbar swing i och med att jag är van vid betydligt större dagsvariationer vid snggrind. Känns dock jobbigt att man fick en fifty start.

 

Btw ska ni spamma i min dagbok får ni önska mig lycka till iaf.

 

Nu ska jag sova...... imorrn är en ny dag.

 

gg

 

edit: vad tycker ni om Surrrrrrr på ongames nl400-600? Han ska bli min coach och bor typ 10 min från mig... Min personliga uppfattning är att han är en stor fisk... vill dock inte såra hans känslor så han ska ändå få coacha mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart vi önskar lycka till! Även om jag bara kommer säga det här en gång i den här db:n. CG är djävulens påhitt, och jag hoppas du kommer undan billigt! ;)

 

Men seriöst är det väl bra om du tröttnat på sng svängen, att du då istället försöker dig på något nytt. Jag röstar dock för att du börjar lira OH8 istället. Sjukt mycket roligare än Texas CG!

 

surrrrrr, är det samma snubbe som lirar sng? Har ingen jättetydlig uppfattning om honom isf, men det var ju inte direkt så att han krossade om man säger så...

 

Hörde förresten rykten om att småpojkarna var så bladiga att de inte blev insläppta på CC höromdagen, kan väl aldrig stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till.

 

Och btw, vrakman, surrrrrr spelar inte sng och om du kollar sharkscope förstår du varför.. ;)

 

Jo jag kollade, men alla de här lirarna med olika antal r (i det här fallet) är ju så jobbiga att söka på. De varierar ju antalet med olika konton, så kan vara svårt att få en uppskattning över kvaliteten hos spelaren i fråga. men jag såg statsen på det antal r som angavs här :)

 

Annars är ju det här en sjukt intressant dagbok! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mina trogna läsare....... Mitt internet har varit instabilt i en vecka och faktum är att jag inte haft alltför bråttom att fixa det eftersom jag kände att det vore bra att koppla bort pokern lite. Hur som haver så så är jag igång med Cg grinden igen och är i dagsläget 3k back på nl 400, har dock inte lirat så mkt ännu så skyller det på varians.

 

Jag lär mig något nytt typ i varje session så snart kommer min kurva spira uppåt får man hoppas. Inser dock att jag måste läsa lite om cg samt kollla på lite cr videosar för att snabba på utvecklingen. Vidare har jag jobbat en del på att balansera mitt lir lite skönare

Ska äta kebab nu.... är sick hungrig. Vilka ska till sviten på fredagen btw? Vet att olyckan ska dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående cc incidenten så är det tydligt att kraclob försöker baktala mig för att sänka mina "cool points" som jag har hos er.

 

Fattar inte varför vakterna inte släppte in oss...... Jag var supertrevlig o hade nån halv promille i mig. Alltså måste det vara kraclob som inte vet hur man ska bete sig i såna sammanhang och får oss nekade. Bu och blä!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående cc incidenten så är det tydligt att kraclob försöker baktala mig för att sänka mina "cool points" som jag har hos er.

 

Fattar inte varför vakterna inte släppte in oss...... Jag var supertrevlig o hade nån halv promille i mig. Alltså måste det vara kraclob som inte vet hur man ska bete sig i såna sammanhang och får oss nekade. Bu och blä!

 

LOL! Jag säger lungt och sansat nu får du nog skärpa till dig lite så vi kommer in. Inte för att du var otrevlig och dryg men för att du inte gick riktigt rakt :)

 

Sen blir vi nekade och utan en min så skyller du på mig... Jag och vakten hade lika förvånade ansikten.

 

 

Btw: Hur mycket blod gråter div ongame skins över din övergång? 2-3st borde tappat sin största rakeare. Sicko.. Du borde få lite smör samtal från dem imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har kvar dina cool points, don´t worry. Kolla in Kripps dagbok så förstår du... Alltså dessa drycker, t o m Johan ligger ju högre i coolstegen med sina päroncider :)

 

Svitisch är på för min del också, reggad och klar! Krippisch också vet jag! Du kanske har lust att komma nån timme tidigare den här gången? Jag menar, när du försöker komma i tid så brukar ju din markerhög vara hälften... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste bara spy ett tag sorry att denna dagbok suger kommer styras upp senare..... Jag lirar 5 styckna 1k sngs idag och kommer 2a på ena och loosar alla andra...... Vad fan är detta för skitspel.. Blir så ledsen.... Gick från 3k + till 2k minus idag. Snuskigt äckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste bara spy ett tag sorry att denna dagbok suger kommer styras upp senare..... Jag lirar 5 styckna 1k sngs idag och kommer 2a på ena och loosar alla andra...... Vad fan är detta för skitspel.. Blir så ledsen.... Gick från 3k + till 2k minus idag. Snuskigt äckligt.

 

:cry: jag har nog fortfarande ditt inlogg på datorn ska jag in plussa åt dig?

 

 

Hur går cget då... du kan låna mitt dc konto anytime om du vill slipa på cg skillsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sviten idag var jädrans kul....... inte bara pokerliret utan även att chilla med grabbarna....semibustade med qq mot kk och så var det med den turren.... dock spelade jag en hel del intressanta high card all ins som jag tjänade en fin slant på. Sedan krossade jag även... vill inte säga vem då... på en short handed sng.:-D :-D

 

Har grindat en del hos en polare i s-holm inatt och plussade 2k på sngs och 0,5k på cg. Just plusset i cash game värmer enormkt mkt fastän det inte säger något om mina cg skills. Imorgon ska jag försöka grinda cg... problemet är dock att lördagskvällar = sick sng trafik på de högre nivåerna och rajtans mkt fisk.... så blir så sugen på att snga istället. Den som lever får se vad jag lirar....Dags o sova nu så jag kan vakna imorrn... peace.

 

Måste även medge att jag tkr sngs är roligare än cg för tillfället..... är jag fisk? Kan man tycka något sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:cry: jag har nog fortfarande ditt inlogg på datorn ska jag in plussa åt dig?

 

 

Hur går cget då... du kan låna mitt dc konto anytime om du vill slipa på cg skillsen.

 

get my login off fffffssssss!

 

 

cg liret går semi... ska försöka lira det mer dock....... Blir nog att studera en hel del på diverse ställen t.e.x dc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wiii backar 3k på sngs idag men plussar därefter 4k på cash games.... Ligger hittils pluss på cash game grindet... typ nån k eller nåt.......... Ska bli mer cash game lir i framtiden eftersom jag lider av en 30k downsving på sngs :(...... ska posta lite mer händer o göra detta till en intresant dagbok senare...kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...