Gå till innehåll

Ongame - the stalking, the collusion and the ombudsman


Matfrid

Recommended Posts

Bakgrund se trådarna http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/50273-carldenstore-foerklarar-allt.html

och

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/carldenstore-bestpoker-ongame-299453/

 

 

http://www.theongamezone.com/news/inside-ongame/player-abuse-by-stalking

Här tar 'ombudsman' huvudsakligen upp frågan kring stalking, men avslutar:

"Thirdly we’d also like to point out that any investigations into players breaching our, and our partners, policies are handled separately. And any such investigations linked to this debate are still ongoing. Once any outcome is known to us, this post will be updated according to our privacy and security protection policies.

 

Sincerely,

Ombudsman"

 

 

Vad jag dock finner intressant är hur Ombudsman totalt tappar fattningen när någon ger lite klar kritik.

 

Ombudman postar detta synnerligen märkliga inlägg, som det är svårt att göra rättvisa bara genom att försöka beskriva det.

 

I stället får jag be er att läsa följande citat mycket noga. Läs det sedan igen. Och igen. Vad i h-e skriver Ombudsman egentligen!:mrgreen::twisted:

 

Obviously we spend hours keeping the line of communication open by responding regularly to this thread, AND post two related articles on one our player oriented site just to try and make the whole thing go away. Doing so is not in any way an attempt to:

 

1. help players deal with issues related to our partner sites

2. keep the playing community in the loop

3. put some pressure on our own company to make sure this is resolved as swiftly as possible..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nu läst igenom alla? 13 sidor på 2+2 forumet och självklart endel i orginaltråden här på pokerforum.. jag som skulle gå och lägga mig i tid idag :(. anyways intressant läsning utlovas på 2+2 speciellt om man har med CDS orginalpostning.

 

bring me teh popcorn!

 

edit - Orginalinlägget av CDS (hittas också i ovan post)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är väl oxå den att eftersom CDS erkänt fusk på flera sätt så kan de ju inte släppa hans konto igen. han borde ju bli bannad på alla nätpokersajter efter det han erkänt.

 

Det handlar om sit-out samarbete/collusion med heliga, det handlar om att erkänna att han inte velat spela normalt mot heliga, han har spelat med heligas konto vid upprepade tillfällen.

 

Detta är väl enkelt att undersöka, men det intresset finns inte från ongame/bestpoker. De har ju utsett CDS till ett speciellt status där man kunnat se att just CDS varit inloggad, han har fått egna privilegier genom att med ett litet rövslick kunnat banna spelare från sina bord. Han har haft orättvisa fördelar gentemot andra eftersom de som ansett att CDS är en fisk inte haft chansen att ta med honom i sin table selection då de blivit bannade från borden.

 

Ongame har stora problem:

 

1. CDS har favoriserats

2. Hans fusk utreds inte snabbt nog

3. Hans konto är annu inte konfiskerat utan bara fryst, det normala är att pengarna konfiskeras och ges tillbaka till de som utsatts för fusket, varför har inte detta skett.

4. De väljer att bemöta kritiken med nån idiotisk ombudsman som inte fattar ett skit av detta, försöker tysta ner problemet. Tystnaden på pokerforum och deletandet av senaste "CarlDenStore" tråden beror väl enbart på att pf.nu är affe till Bestpoker.

 

 

Öppnar de CDS konto en enda hand till är det en stor skandal, de ska inte heller ge honom ett nytt nick, hans edge har många gånger varit utom denna värld, en så onormal edge får man bara genom FUSK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dom tänker inte svara ngt mera öht på världens största pokerforum. Förtroendeingivande+.
Interwebben är ju öppen, så så länge de för en dialog på ett öppet forum är det inte direkt någon big deal.

 

Grejen är väl oxå den att eftersom CDS erkänt fusk på flera sätt så kan de ju inte släppa hans konto igen. han borde ju bli bannad på alla nätpokersajter efter det han erkänt.
Fwiw så är senaste ryktet jag hört att CDS är permabannad och degen konfiskerad. Men är andrahandsinfo.

 

Hur går det med ditt eget fusk förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fwiw så är senaste ryktet jag hört att CDS är permabannad och degen konfiskerad. Men är andrahandsinfo.

 

Hur går det med ditt eget fusk förresten?

 

Jotack, tar en dag i taget, försöker att sköta mig, lät en polare sitta med när jag spelade häromdagen, men han rörde inte tangenterna så jag har bara spélat från mitt eget konto...

 

Hörde däremot att DU lät en polare hålla i spaken samtidigt som du spelade poker, är inte det på gränsen till fusk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fwiw så är senaste ryktet jag hört att CDS är permabannad och degen konfiskerad. Men är andrahandsinfo.

 

gött att någon våga bryta tystnaden. aja, nu vet alla redan allt så lika bra jag säger resten. samma ryktet säger $50k konfiskerade och numera i ombudsmannens ficka, därav hans fylleposter på 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gött att någon våga bryta tystnaden. aja, nu vet alla redan allt så lika bra jag säger resten. samma ryktet säger $50k konfiskerade och numera i ombudsmannens ficka, därav hans fylleposter på 2+2.

 

http://www.theongamezone.com/news/inside-ongame/result-of-investigation-linked-to-the-potential-abuse-of-player-block-functionality

 

4. The two players affiliated with Bestpoker have been permanently blocked for breaching the terms & conditions of Bestpoker. However the breach is not one that has, as we interpret it, had an impact on other players. Should anyone disagree with that conclusion then we suggest you bring the claim and the supporting evidence to our (Ombudsman) attention.

 

så $50k beslagtagna som ongame behåller. någon mer än jag som tycker det känns olustigt att siterna tar pengar från spelare som fuskar och behåller själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som är solklart här är att pengarna ALDRIG kan vara Ongames eller Bestpokers. Låter helt sjukt om man beslagtagit pengarna för att sedan behålla dom. Antingen är dom CDS:s eller spelarnas som han mött.

 

Annars ska det alltså ha spelas en jävla massa poker med resultatet att en del av spelarnas pengar rejkats och resten av spelarnas pengar går till Ongame som någon slags bonus för att man kapitalt misslyckats med att hålla koll på vad som händer på sina egna bord. Vad är det man brukar säga? Jo just det ja, LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck jag som blevså glad först då jag läste detta.

 

Jag tänkte: ÄNTLIGEN fick muppen lite på truten.

 

Sedan tänkte jag efter och detta känns inte 100% bra.

Det är fan inte ongames pengar. Om CDS fuskat skall de som blivit av med pengarna pga fusk få tillbaka sina pengar. Detta borde vara självklart. Och är några av dessa 50K rättvist vunna pengar så ska självklart tönten ha sina pengar tillbaka.

 

Men däremot skall tönten vara bannad. Helst från alla siter då han fuskat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...