Gå till innehåll

Valuebeta river?


Recommended Posts

Sitter å spela live cash med blindsen 5/5 och fyra spelare vid bordet. SB, jag och knappen har spelat väldigt slaskigt medans BB har hållt sig mer lugn men uppfattar honom som ganska lös också, alla är bra spelare.

Jag har blivit utdragen i en ganska stor pot två händer innan och betat hem handen innan, jag uppfattas nog som aningen tiltad (och är det lite också :-P )

SB 1000+

BB 1000+

Jag 500 drygt

Knappen 700 ca (orelevant)

 

Får AJo UTG och slår upp till 30 (ganska standard, omöjligt att få någon fold om man höjer mindre)

Knappen kastar, SB och BB synar

 

Flopp A, 6, 8 rainbow

 

Check till mig, jag betar 80, båda synar

 

Turn 5, fortfarande inga färgdrag

 

SB checkar, BB betar ut 80. Jag blir rädd för stege och synar bara (känns som svagt spel men han kändes stark), SB kastar.

 

River A

 

BB checkar, Jag sitter med 350 kvar, 500 i poten, check eller All in?

Jag tror inte att han checkar stege eller bättre, men det är inte omöjligt.

Vad får jag syn av som jag slår om jag ställer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vår hand är så väldigt definierad som starkt ess hos fi, borde inte fi bemöda sig med att spela sneaky och checka en bättre hand än vår väl? Då borde han bara panga in skiten på river väl medveten om att hero sällan kan vika ess-trissen med bra kicker?

 

Om det antagandet är korrekt så är det väl bara panga på river och hoppas på en tiltad syn av något pocketpar mellan 99-KK som inte tror hero har ett ess när det ligger två på bordet, alternativt och troligare syn av ett sämre ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.............alla är bra spelare......

 

Tack Jocke, det värmer.

För jag antar att jag är inkluderad där? =)

 

Jag har ju lite fördel som känner båda spelarna som spelade handen och jag tycker verkligen att hero ska knacka river.

Det sämsta fi har här är turnat tvåpar, 56/58 eller liknande.

Hans självsäkra bet på turn hade fått mig att vika AJ dirr på turn tror jag.

Mot Fasse hade jag synat, men inte denna fi.

 

Och ja, vi satte dig på stortilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har ju lite fördel som känner båda spelarna som spelade handen och jag tycker verkligen att hero ska knacka river.

Det sämsta fi har här är turnat tvåpar, 56/58 eller liknande.

Hans självsäkra bet på turn hade fått mig att vika AJ dirr på turn tror jag.

Mot Fasse hade jag synat, men inte denna fi.

 

Och ja, vi satte dig på stortilt.

 

Knacka river för att du tror fi har en stark hand han checkar i hopp om att hero ställer in i position på river eller tänker du mer att han har en semistark hand han är rädd för att hero har slagen men ändå kommer syna sig all in med (typ 79-stegen eller ett lågt set som blev kåk)?

 

Nu kan jag inte just ert specifika spel men stegdragen kan ju försöka utnyttja turn som scarecard med sitt 80-bet, som för övrigt så här i textform mer luktar blockbet än enorm styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knacka river för att du tror fi har en stark hand han checkar i hopp om att hero ställer in i position på river eller tänker du mer att han har en semistark hand han är rädd för att hero har slagen men ändå kommer syna sig all in med (typ 79-stegen eller ett lågt set som blev kåk)?

 

Nu kan jag inte just ert specifika spel men stegdragen kan ju försöka utnyttja turn som scarecard med sitt 80-bet, som för övrigt så här i textform mer luktar blockbet än enorm styrka.

 

Jag håller med dig till 100% men just denna fi blir jag rädd för här.

Sen om det är EV+ att checka river här vet jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen om det är EV+ att checka river här vet jag inte...

 

Hur kan det vara ev+ att checka?

 

Jag ser inte hur det inte skulle vara världens enklaste shove :S Vad ska han ha som han översynar pre men inte shovar river liksom?

"jag tror inte han checkar stege eller bättre"

Alltså kan vi nästan utesluta de händer som slår oss, dvs 66, 88, A6, A8 och 97.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyckelordet är "tror" ;)

 

Bananus: jag övervägde aldrig fold på turn, syn eller raise.

 

Låter som om mjukis är den enda som vill checka ner, låter några fler kommentera innan jag skriver resultatet.

Nej, nyckelordet är "inte"

Vi har perfekt stack för push och att FI skulle checka en starkare hand på river mot vår stack känns ej troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyckelordet är "tror" ;)

 

Bananus: jag övervägde aldrig fold på turn, syn eller raise.

 

Låter som om mjukis är den enda som vill checka ner, låter några fler kommentera innan jag skriver resultatet.

 

Ja jag checkar bakom Kemo där alla dagar i veckan...

Jag tror han har dig slagen på turn, och att du får en gammal triss tror ja inte hjälper...

Mot dig degar jag däremot ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det vara ev+ att checka?

 

Jag ser inte hur det inte skulle vara världens enklaste shove :S Vad ska han ha som han översynar pre men inte shovar river liksom?

"jag tror inte han checkar stege eller bättre"

Alltså kan vi nästan utesluta de händer som slår oss, dvs 66, 88, A6, A8 och 97.

 

Översynar inte alla live? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker du skulle checkat , men jag hade synat dig me bottenpar där för du e ju fisk på tillt =9

 

haha jag vet att du skulle gjort det ;)

 

 

 

Jag checkad och BB visade 47, klonk liksom. Aja, verkar som om jag inte är den enda som skulle bustat iaf, är ju en lite tröst kanske? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade iallafall värdebetat typ 80 marker för information och sen om han ställer så kan man överväga fold eftersom du inte är comittad, finns ju så många Ax/tvåpar händer du kan slå.

 

Sen att han sitter med stegen och spelar sådär är ju en annan sak... en cooler i guess.

 

Uhm, informationsbeta på river i position? Och dessutom 80 marker in i en 500 pott, det snarare inducerar ju bluff och ger ingen information alls om man spelar mot en fi som vågar bluffa.

 

Tycker Hero spelade rätt och fi spelade jävligt konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, jag undrar ifall ni förstår hur dåligt fi spelar den här handen.

1. Han synar ur pos (men med relativ pos) pre med kvalitetshanden 74

2. Han översynar floppen med max 4 outs

3. Han nästan minidonkbettar turn

4. Han checkar en river där hero har en minst ok hand 90% av gångerna och riskerar att hero checkar bakom en massa händer som han aldrig lägger på river och kanske checkar bakom med, medan han får exakt samma värde av alla bra händer och förlorar precis lika mycket mot alla händer som slår honom.

 

Fortsätt spela mot den här motståndaren så länge du orkar och lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, jag undrar ifall ni förstår hur dåligt fi spelar den här handen.

1. Han synar ur pos (men med relativ pos) pre med kvalitetshanden 74

2. Han översynar floppen med max 4 outs

3. Han nästan minidonkbettar turn

4. Han checkar en river där hero har en minst ok hand 90% av gångerna och riskerar att hero checkar bakom en massa händer som han aldrig lägger på river och kanske checkar bakom med, medan han får exakt samma värde av alla bra händer och förlorar precis lika mycket mot alla händer som slår honom.

 

Fortsätt spela mot den här motståndaren så länge du orkar och lite till.

+1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...